Annons:
Etikettmedialitet-mediumskap
Läst 2896 ggr
[Sniff]
1/18/11, 6:53 PM

Vad har hänt våra hamstrar?

Hej! Har ingen aning om den här frågan kommer på rätt ställe, men jag chansar. Det är så att två av våra guldhamsterhanar har dött nyligen. Den ena, Hani, i förrgår och hans bror, Hamid igår. Nu undrar jag vad de kan ha dött av. De bor inte i samma bur, så de har inte skadat varandra.

 Hoppas någon har ett svar…

Annons:
stina63
1/18/11, 7:03 PM
#1

Hej Sniff

Förstår att du saknar dina hamstrar. Det är svårt att säga vad som har hänt dina guldhamstrar. Kanske var en så pass gammal som hamstrar kan bli så åldern tog ut sin rätt.

Sen kanske den andra hamstern saknade sin vän och sörjde. För även om dom inte var i samma bur så tror jag att dom kände av varandra, kunde komunicera med varandra.

[Sniff]
1/18/11, 7:17 PM
#2

Hej, tack så mycket för ditt svarGlad Ja, kanske är det så.

 Tack

Toyan
1/18/11, 8:36 PM
#3

#2 Så tråkigt för dig Sniff, förstår att du är ledsen över dina hamstrar. Har du varit inne på Hamster I Fokus och berättat och delgett dom dina funderingar?

Som stina säger så blir inte hamstrar så gamla tyvärr.

Sänder tröstekramKyss

[Jeremina]
1/18/11, 8:39 PM
#4

Jag säger som Toyan gå in där på den sidan om hamstrar och beklagar sorgen….de är mycket söta de små hamstrarna….kramar Kyss

[Sniff]
1/19/11, 2:20 PM
#5

Jo, jag håller till mest på hamster.ifokus, så jag har frågat där. Veterinären har jag också ringt. Men ingen har något bra svar att ge. Troligast är att det är ett virus eller liknande, men jag tänkte fråga här ändå, ni verkar ha svar på många frågorOskyldig Lite övernaturlig hjälp liksomOskyldig 

 De blev bara ca 1 år och 4 månader, och det märkliga är ju att de dog så nära inpå varandra.

stina63
1/20/11, 8:36 PM
#6

Ibland känner dom på sig och sen märker dom att något fattas, Kan vara en annan kompis i en annan bur, Dom har säkert pratat med varandra även om dom inte har varit i samma bur. Då märker dom att andra inte är kvar.

Annons:
[Sniff]
1/21/11, 11:51 AM
#7

#6 Det är faktiskt en väldigt tröstande tanke, men också tragisk…

[Jeremina]
1/22/11, 12:49 AM
#8

Ja, djuren är intelligenta och samtalar fast de kan bli sjuka och då är det mycket jobbigt och trist att mista dem..

[Sniff]
1/22/11, 1:45 PM
#9

Men de här hamstrarna har ju inte varit vänner, de har försökt bita ihjäl varandra varje gång de trättats (smitit), eftersom de är guldhamstrar. Obestämd

 Känns så tomt nu med bara en liten kille.

Anna-Helga
1/23/11, 11:32 AM
#10

Tyvärr blir ju hamstrarna inte så gamla… De är ändå tacksamma att de haft ett så bra liv med dig den tid ni fick tillsammans! Kyss

[Sisa]
1/23/11, 1:19 PM
#11

Kan också förstå Din saknad, och sänder

Kram, Ljus och Värme. Oskyldig

[Sniff]
1/23/11, 1:24 PM
#12

#10 Nej, de blir ju inte det… Allt går fort med dem^^

#11 Tack, det värmerKyss

[Jeremina]
1/24/11, 8:38 PM
#13

Jag skickar också värme och kramar vännen Kyss

Annons:
[Sniff]
1/25/11, 6:11 PM
#14

Tack så mycket JereminaKyss

Upp till toppen
Annons: