Annons:
Etikettmytologi-kultur-och-religion
Läst 1503 ggr
[Sisa]
2010-10-08 12:58

Kvinnor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

…är vi många här på Insidan.

Men det är inte alltid lätt att vara kvinna…inte i Sverige och inte i något land. Det finns fördomar och orättvisor i hemmet, arbetslivet och i samhället.

Vad är det som gör att kvinnans vilja inte hörsammas lika mycket, och anses som viktig och värdefull ?

Annons:
[AnnikaOhlsson]
2010-10-08 13:28
#1

Ja du, det är en mycket bra fråga!!! Kvinnan har ju alltid vart det underlägsna könet. Ändå lever vi ju i ett land där kvinnan står högt i rang ändå..

För inte längesen skulle vi kvinnor underkasta oss mannen totalt. Jag läste en gång en bok från 40-talet som handlade om hur man var den perfekta hustrun. Man skulle möta sin man med ett leende när han kom innanför dörren, man skulle ha hans favortdrink redo och han skulle få sätta sig i sin favoritstol och pusta ut efter en hård dag på jobbet, mendan kvinnan masserade hans fötter + mycket mer.

Boken gjorde mig bara arg!!

[rore]
2010-10-08 15:10
#2

#1

Hahaha,, Vi pratade om den boken på mitt jobb för inte allt för länge sedan,,"Handboken för husmödrar eller nått"

Jag höll på att tappa hakan,,, Trodde inte mina öron,, Visste inte ens att det fans en sån bokFörvånad,,

Mmmm, en blir SkrikandesSkrikandes,, rent ut sagt (får *man* säga såSkäms)

[Jeremina]
2010-10-08 19:14
#3

Ni vet väl vad Anna Anka sa om hur man ska tillfredställa sin man i allt och inte minst just "tillfredställa" honom på morgonen Skrikandes Helt otroligt!

Pagan
2010-10-08 19:53
#4

Jag tycker att vi som kvinnor och mödrar har ett väldigt stort ansvar. Vi måste få våra söner att förstå en kvinnas värde, lära dem hur ett hem fungerar på samma sätt som vi lär våra döttrar. Likaså lära våra döttrar meka och laga sina cyklar mm tidigt. Vi vill ju inte vara med om att skapa fler djäkla mansgrisar eller hur.Flört Mycket av våra grundläggande värderingar har vi ju med oss hemifrån.

Ja, den där Anna Anka - sicken jubel idiot. Nu påstår hon ju iofs att hon blivit felciterad många gånger, men jag såg henne på ett kvällsprogram och där vidhöll hon samma saker. Sådana kvinnor borde det ju nästan vara skottpengar på.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Upp till toppen
Annons: