Annons:
Etikettmytologi-kultur-och-religion
Läst 1463 ggr
[AnnikaOhlsson]
9/14/10, 9:39 AM

Kan man besitta någons själ?

Lady Gaga anklagas för att ha stulit sin look från en väninna som tog sitt liv 2008.

Vad säger ni? Är det möjligt att stjäla någon annans själ? Någon annans röst? Någon annans utseende?

Jag har svårt att tro det, men samtidigt så vet ju inte jag allt vad som sker i vår Herres hage (som tur är)

Glad

Läs mer här

Annons:
Anna-Helga
9/14/10, 2:28 PM
#1

Haha ja nog är hon lite märklig Lady Gaga, men om det är någon annans själ är väl tveksamt? Obestämd

Har funderat över det med ryggmärgstransplantationer och liknande också, då har man ju hört att man kan få donatorns minnen och annat på köpet liksom? Det är också lite spännande att tänka på! Men det handlar väl om cellminnen mer kanske…

[GunillaR]
9/14/10, 3:13 PM
#2

Jag tror absolut inte att hon kan ha stulit hennes själ, men däremot kan hon ju ha stulit en affärsidé. Eller så fortsätter hon helt enkelt i väninnans fotspår och kanske rent av deras gemensamma idé.

Mycket sägs om Lady Gaga, att hon skulle vara i förbund med Djävulen, att hon är med i Illuminati, att hon skulle vara en man som opererat sig. Ack ja, ack ja……

Personer som vågar sticka ut från mängden brukar alltid bli föremål för olika former av märkliga funderingar.

Sen är det nu naturligtvis ett litet problem att hela tiden leva upp till sin "image" eller att överträffa sig själv. Men hon växer nog från detta med tiden.

Sedan detta som Anna-Helga talar om är mycket intressant!

stina63
9/14/10, 8:09 PM
#3

Vet inte alls om detta Men Tror inte de. Lady Gaga är som hon är. Gillar hennes låtar men tror att det är en affärside. Hon sticker ut ordentligtSkrattande. Men det tillhör nog hennes look för musiken just nu. Något som säljs.

AnnL
9/15/10, 12:02 AM
#4

Mycket kan man nog ta efter en annan person. T.o.m. tro att man är denna person. Men själen tror jag aldrig man kan själa från någon annan.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

 

[AnnikaOhlsson]
9/15/10, 12:05 AM
#5

Precis… Hela hennes "grej" är en affärside. Sen att det kan vara som Gilla skriver att det är väninnans ide, eller kanske deras gemensam…. men att hon faktiskt skulle tagit hennes UTSEENDE och RÖST!! Nä! Det tror jag inte. Det GÅR ju faktiskt inte??

Upp till toppen
Annons: