Annons:
Etikettandlighet
Läst 6377 ggr
[Woozy]
2010-07-18 14:51

Ramsbergsgården

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej gott folk.

Jag tänkte berätta om besöket jag och en annan (vet ej om jag kan nämna h*n´s namn så därför så får h*n heta h*n).

Nåväl.

Jag har haft en personlig inbjudan av Jane-Lyzell i säkerligen ett år eller så, och nu så skulle det äntligen bli av.

När vi väl hade kommit fram så var vi 45 min för tidigt ute (Jane jobbade på campingen). Vi åkte till campingen och hälsade på henne. Jag beslutade för att skoja till det med Jane-Lyzell så jag gick fram till kiosk-luckan. När Jane-Lyzell öppnade luckan så sa jag: tre spöken och fyra skeptiker tack.. Tungan ute

Nåväl. Jane bjöd på kaffe/dricka och glass. Vi satt och pratade en hel del. (Jane-Lyzell är bland de absolut trevligaste och jordnära människor jag någonsin träffat).

Sen när vi sitter där så frågar Jane-Lyzell hux flux om jag har tinitus. (jag har ju tinitus). (inte första gången ett medium snappar upp nån av mina åkommor).

Vi åkte till kursgården så fort Jane-Lyzell fick avlösning på campingen av hennes man Joel (har jag för mig han hette).

När vi väl var på kursgården så häpnades jag av hur stort och fint allt är där. Helt makalöst vackert. (där skulle jag kunna bo större delen av året kändes det som när jag stod där och tittade runt på alla byggnader etc).

Sedan så började vi en rundvandring (guidad tur) där Jane-Lyzell berättade det ena med det andra. Hon började oftast med att säga: vad känner ni av här då. Sen när vi (vi var totalst fyra stycken på besök där) berättade vad vi kände, så frågade Jane-Lyzell varför vi trodde oss känna det vi upplevde etc.

Vi gick runt i den sjukt stora huvudbyggnaden. Det blev många rum och många "avkänningar). Det jag minns bäst är när vi kom upp till en sal med sovrum. Räknade inte rummen, men jag tror det kan ha varit 8 rum.

Jane-Lyzell bad oss välja precis vilket rum vi ville och gå in i det. Jag valde ett rum (ska inte avslöja numret på dörren, utifall ni dit själv nån gång) och gick in. (när vi gick in i salen med alla sovrumsdörrar så fastna min blick på den dörren på en gång, som jag gick in genom).

När jag väl kom ut ur rummet så sa Jane-Lyzell liknande: Det var rätt instressant att du valde det lugnaste rummet av de alla. Tydligen så vill min själ ha lugn och ro, och därför valde det rummet.

När vi klev upp på övervåningen så drogs min blick mot fönstrena hela tiden. Jag kunde inte förstå varför, men när jag klev in i det lugnaste av rummen så fick jag en bild i skallen på en vitklädd tjej (är urkass på att bedömma åldrar, men på hennes beteende så skulle jag gissa på allt från 14-15 upp till kanske 20. (kan ha varit yngre oxå, såg ej ansiktet på nära håll så att säga).

Sen fick vi prova på meditation (kommer ej ihåg nament på vad meditationen hette). Vi satte oss på stolarna som var formade som en ring. jane-Lyzell satte på lugn musik och berättade för oss hur vi skulle göra. Kan säga att jag aldrig har mediterat och har jättesvårt för att koncentrera mig, men det gick tydligen alldeles utmärkt (Jane-Lyzell har en grym berättar-röst).

(Jag frågade efter meditationen om Jane-Lyzell hade nån cd man kunde få köpa, men jag har för mig hon sa att det hon berättar, sker spontant gång från gång).

Nästan i början av meditationen så kom det två energiknäppningar, varav den ena var strax bakom mig på vänster sida (snacka om energier). Sen hände nåt märklig jag aldrig någonsin trodde kunde hända!. Vid två tillfällen så visste jag flera sekunder före, det Jane-Lyzell sade.

Sen skulle vi försöka få kontakt med våra guider, visuellt och/eller fysiskt. I början när vi skulle försöka få kontakt så hände nada. Sen hux flux så känner jag hur nån tar tag om mina båda armbågar samtidigt!. Det kändes som en blandning av magnetröntgen och andekyla, fast det var varmt. Jag fick även upp en svag syn av en ljushårig man med vitt skägg. Han hade kraftig haka, nästan fyrkantig och kraftig näsa.

Hur jag kunde se hakan bakom allt skägg har jag inte lyckats klura ut än. Sen så kom det beröring på min vänster underarm en eller två ggr. Jag minns att jag bara satt och log.

(min erfarenhet av den andra sidan är inte den bästa om man säger så). På slutet så fick vi hjälp med att stänga chakrorna. Jane-Lyzell hade en mycket bra teknik för att hjälpa oss oerfarna att visualisera, och jag lyckades verkligen visualisera det hela. När sista chakrat blev stängt så fick jag enorm yrsel. Hade jag stått upp då så hade jag antagligen tappat balansen och ramlat omkull.

Det här som skedde under meditationen slår allt jag någonsin under min livstid upplevt att den goda sidan. (det där behövde jag verkligen få uppleva).

Sen efter meditationen och stängda chakra så gick vi in i "trumpetrummet". Jane-Lyzell frågade än en gång vad vi kände, men jag kände inget speciellt. Hon berättade att det var så starka energier att folk svimmat i detta rum.

(min tanke var då att jag är så "van" att uppleva energier så jag inte feflekerade på de alls, men jag kan ju inte veta om det berodde på att mina chakror var stängda).

Vi hade även gått runt på tomten och kollat in olika platser, bl.a ett träd där jag kunde känna "energi-vibbar" i min vänstra hand. (min vänstra hand fick jobba på Ramsbergsgården man man säga).

Sen gick vi in i en byggnad som varit ett gammalt slakteri (det är samma byggnad som Jane-Lyzell lagt ut en bild där hon sitter på en stol och världens orb är ovanför henne).

Jag filmade en hel del när jag var där och fotade lite oxå.

När vi som sagt hade gått ner i det där rummet med den stora orben så filmade jag med IR. Tror jag såg 2-4 orber, och sa till Jane-Lyzell att det inte var så mycket akriviteter. Då säger hon liknande: Ja då får vi helt enkelt kalla på våra andevänner.

Nån minut senare eller så, så började det mer eller mindra att hagla med orber i "slaktrummet".

Jag är ganska van med orber då jag tidigare haft förmågan att kunna se de IRL i den lägenhet jag tyvärr bor i, men nu snackar vi komet-regn! Jag har aldrig någonsin i hela mitt liv sett så mycket orber på en och samma gång. Då räknar jag in min "visuella" erfarenhet, IR-filmer, TV och det kan man hitta på internet!.

Kan tillägga att när Jane-Lyzell sa att det var ett slakthus så fick jag upp en bild i skallen på små lammungar. Kanske var de små hypersnabba orberna som fångades på film, små lammungar???

Med tillstånd av Jane-Lyzell så kommer jag visa några skärmdumpar på det som videokameran fångade. Tyvärr så besitter jag inte tekniker att kunna ta fram bild-för-bild i filmen. Jag hade gärna kunnat visa bild på slaktrummet med alla orberna!.

Jag bryr mig inte om att beskriva bilderna jag sätter ut här, utan jag tror ni ser vad jag vill visa på bilden.

Än en gång så vill jag tacka Jane-Lyzell för inbjudan och det helt otroliga vi fick vara med om att uppleva. För ser som inte varit där, säger jag bara: åk!!!  Tungan ute

Tror jag fått med det mesta från besöket.

Ps. Jag åker dit igen utan tvekan om jag skulle få en till inbjuda. Cool

Annons:
[Woozy]
2010-07-18 14:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

.

[Woozy]
2010-07-18 14:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

.

[Woozy]
2010-07-18 14:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

.

[Woozy]
2010-07-18 14:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

.

[Woozy]
2010-07-18 14:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

.

[Woozy]
2010-07-18 14:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

.

Annons:
[Woozy]
2010-07-18 14:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

.

[Woozy]
2010-07-18 14:54
#8

.

stina63
2010-07-18 15:07
#9

Wow woozy tack för bilderna tack för du delade med dej dina upplevleser.

Vill åka upp och hälsa på på ramsbergsgården och jag har träffat Jane innan och hon är helt underbar männska. Men tiden är inte försent ännu, Jag kommer åka upp där. Ännu mer nu när jag ser bilderna

Underbat upplevelse ni har haft under meditionen

Kyss

[Woozy]
2010-07-18 15:13
#10

#9

Du skulle se filmerna (som skärmdumparna är ifrån) Flört

Jag har fått lov av Jane-Lyzell att lägga ut de på Youtube om jag vill, men jag kan inte videoredigering, så jag kan inte dölja de människor som finns med på filmerna. (de kanske inte vill va med på Youtube).

stina63
2010-07-18 15:29
#11

Hade varit spännande se dom, Nä vill ju inte lägga ut något utan att fråga dom som är med i filmen

majlar
2010-07-18 16:16
#12

WOW säger jag bara. Vilken upplevelse. Härligt berättat, jag blir också sugen på ett besök där.

Tack för att du delar med dig Woozy.

KramGlad

[Woozy]
2010-07-18 16:27
#13

#12

Nu börjar jag snart låta som en reklampelareFlört men har du möjligheten, åk dit.Tungan ute

Nu blev vi ju guidade av Jane-Lyzell, men jag antar att det finns en hel del att kolla på ändå.

Jättefint ställe..

Annons:
Soffe
2010-07-18 23:56
#14

Helt otroligt intressant berättelse om din vistelse där! Jag blir sugen på att åka dit ju Glad

[Woozy]
2010-07-19 00:00
#15

Skrattande

Pagan
2010-07-19 01:01
#16

vad häftigt Woozy. Blir ju lite exalterad och tja lite avis med…Skäms skulle varit en fågel på din axel. Vilken upplevelse. Förstår att du känner lite extra eftersom du haft mindre trevliga upplevelser tidigare. Därför, en extra good work woozy. Så jäkla häftigt. En upplevelse för livet. Grattis.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[Woozy]
2010-07-19 01:55
#17

#16

Thx

bluemary
2010-07-19 03:13
#18

Tack snälla Woozy för din fina berättelse och bilderna !

Jag kan kanske gå in på nätet och kika för att inte visa
min okunnigheter…..
men vad är orber och hur fungerar de ?
Vill de leva i sin egen värld eller kan man åkalla dem och
få hjälp ?

Jag bor ju själv i ett stort hus på landet med stor trädgård
så jag blir så oerhört intressad av detta du har berätta om.

Tack på förhand ! Glad

Pagan
2012-02-16 22:11
#19

* väl värd att läsas igen

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

stina63
2012-02-16 22:18
#20

Ja de är det pagan,, Tack för du plockade fram sidan, Vill så gärna åka upp dit, Men de kommer kanske

Annons:
Pagan
2012-02-16 22:20
#21

precis, nu e det ….nästan……vår, dags att planera och inspirerasTungan ute

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[Woozy]
2012-02-17 07:13
#22

Hade glömt bort tråden Tungan ute

walkinbeauti
2012-02-17 11:35
#23

En gammal tråd men vilken härlig läsning Woozy och kanonbilder.Tack som delat med dig Cool

[Woozy]
2012-02-17 15:29
#24

#23

Tack Kyss

lojna
2012-02-18 14:13
#25

Bild 4. varför ligger det en döskalle på bordet? De bilder som är inlagda på sidorna med en man..vad kommer de ifrån? o så liger det väl en katt i fönstergluggen.

[Woozy]
2012-02-19 07:05
#26

#25

Det är ingen dödskalle på bordet.

Finns inga inlagda bilder utan jag skyddar bara indentiteten på folk som var där. Nån levande katt fanns det inte heller.

lojna
2012-02-19 10:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

#26..Lustigt..Ser ju tydligt en dödskalle.. Lite mer diffust med katten, men tycker att det ser ut som en långhårig katt som ligger o sover lite hoprullad..

Ja där ser man..Vi har lite olika syn på o se på ett foto.

Annons:
[Woozy]
2012-02-19 10:04
#28

#27

"fotot" är en stillbild från en film.

lojna
2012-02-19 18:28
#29

#28.Okej. Men ser du dödskallen??

Spelar det någon roll, om det är en still bild??

Fina bilder.Med mycket o se på..

[Woozy]
2012-02-19 18:50
#30

#29

Jo jag ser det du kallar för dödskallen.

Nä det spelar ingen roll att det är en dump från en film eller inte.

Fast det är ju "coolare" att ha det på film än bild Cool

Jane-Lyzell
2015-09-28 23:42
#31

Oj denna tråden har jag missat 😃

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: