Annons:
Etiketthealing
Läst 1860 ggr
stina63
7/5/10, 3:33 PM

En Healing som jag har fått till mej

Denna medition fick jag till mej inom mej. Tänkte att jag lägger ut den här i en ny tråd.
Prova den gärna. Säg bara först om det är skyddsdjur ni vill träffa eller om det är guider eller andra släktigar innan ni börjar.

Sätt på en underbar musik som du vill lyssna på. Lägg dej skönt eller sätt dig bekvämt.
 
Föreställ dej att du ser en vacker äng
Full med vackra blommor. Du går in i ängen och njuter av allt härligt dofter omkring dej. Fåglar kvittrar Bina surrar Ja nästan så du blir lite snurrig av allt. 

Du ser en vacker solstol. Sätt dig på solstolen och sidan om dej finns ett litet vitt runt bord.
Där har du bringare med klart underbart vatten och ett glas av kristall. Du tar glaset och  dricker upp klara vattnet som du får ny energi av

Du tittar omkring dej och ser alla vackera blommor runt omkring dej,
Du kan plocka en vacker bukette. En blomma i olika färger så du har hela chakrans färger i buketten.

Du ser nu att något kommer till dej lite längre bort. Men det är svårt att se ännu vad det är. Men vinka gärna till dom. För dom vet att du är där.

Nu har dom kommet så pass nära dej. Nu ser du att det vem det är. Be dom sätta sig sidan om dej.

Du kan prata om Precis vad du vill. Dom är alltid med dej överallt.

Efterått så tackar du för besöket och för allt du har fått till dej. Tackar naturen för underbara vattnet som du drack upp och solstolen som du fick sitta på.

Därefter så går du därifrån med din bukett med alla chakrans färger. Men ni ses igen när du vill. Hur ofta du vill

Börja röra dina tårna lite sen dina händer. Nu kommer du tillbaka igen från meditionen och öppnar dina ögon.

Annons:
[yodhe]
7/5/10, 8:20 PM
#1

Tack Stina!

Den verkar väldigt härlig…

stina63
7/5/10, 8:31 PM
#2

Yodhe jag har testat den så den här helt ok. Samlar på sig energier under färden.

Free-spirit-minded
7/6/10, 12:47 AM
#3

Låter super mysig. Tack för att du delar med dig ska prova den snart

Glad.

stina63
7/6/10, 1:02 AM
#4

Jaaaa jag delar gärna med mig av det jag har lärt mig. Skrattande

bluemary
7/6/10, 1:02 AM
#5

Jag har en gammal bandspelare  där man kan spela in på band och sedan
spela upp.

Med tanke på min helt vedervärdiga östgötska så blev jag först helt
fixerad vid min egen röst. Förvånad

Men efter att ha hört den ett antal gånger så tröttnade jag på detta och
började att lyssna på texten.

Till slut så kunde jag slappna  av och ta till mig. ………….

I morgon så ska jag köra igång.

De band man köper går ofta så fort och det är bara några sekunders vänte-
tid vid ex. varje chakra vid chakrameditation.

Men om man spelar in själv så vet man ganska så väl hur lång tid man
vill ha på sig.

Sådana här möjligheter tror jag väl finns på moderna apparater  så
man har möjlighet att spela in och ha det bra !Glad

stina63
7/6/10, 2:56 PM
#6

Hehe anette jag hade nog gjort så också hade haft svårt att lyssna på mig själva på ett band. Men det är jättebra att lyssna när någon leder under meditonen.

Jag håller med dej att en del ledande meditoner är lite för fort.

Här är en led avslappningsmedition som man kan testa via nätet. Den är helt ok meditera

Annons:
stina63
6/9/11, 3:57 PM
#7

Fler som kanske har en egen meditions form som ni vill dela med er till oss på insidan,

Skriv det gärna här i tråden Eller öppna en ny tråd om de.

[luneri]
6/12/11, 11:27 PM
#8

Det låter som en jättebra meditation:) jag är inte duktig på att meditera, men jag ska göra ett försök med den här du beskrev. känns som att den kan vara helande också vilket kan behövas för mig.

stina63
6/12/11, 11:36 PM
#9

Meditera är inte så svårt som man tror luneri. Det är en träning att försöka slappna av i kroppen. Försök att se bilderna framför dig Gör du inte de så gör det inget. Utan tänk då istället att du går på en äng du sitter på en stol vilar dej. Du plockar blommorna.

Att bara sitta och njuta av stilleheten är väldigt skönt något som man behöver lite varje dag.

Berätta gärna hur de gick för dej. Lycka till Glad

Upp till toppen
Annons: