Annons:
Etikettpresentationer-och-välkomsttrådar
Läst 2173 ggr
bluemary
2010-05-26 21:32

Sådan herre,sådan hund

Eller matte…

Varför valde du just din hundras ? Stämmer den överens
med dina egna egenskaper ?

Eller det behöver inte vara hundras, vilket djur
valde du för att du själv, eller din familj, ska trivas ? Glad

Annons:
stina63
2010-05-27 00:48
#1

Nu har jag ingen hund men har har alltid haft hund sen barn. Första hunden jag hade efter jag flyttade hem var en labbe vid namnet charlie. Varför jag valde en labbe är att jag gillar den rasen väldigt mycket. Nästa hund jag ska ha blir en liten terrier. Men de får bli när jag blir pensionär.. Nu har jag mina katterSkrattande

Man brukar säga att hunden och matte/husse liknar varandra till sättet och utseendet.

AnnL
2010-05-27 00:57
#2

Valde Silver för jag gilla hans mamma och hennes  utseende och teperament. Tyckte att en liten hund skulle passa mig som kunde följa med på det mesta.

Kan bli tokig på Silver ibland för att han inte gör som jag säger. Är envis som bara den.

Sambon säger att han är väldigt lik mig i sitt sätt. Tycker inte om när det tjatas för då går han sin egen väg. Förvånad

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

 

JILE
2010-05-27 01:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Just nu går jag och tar hand om min mammas hund som har 4 raser i sig. Hade en tax pga av att min sambo skulle jaga och spåra med den, men min dotter blev allergisk så min mamma fick ta över henne.

Som liten hade vi alltid jakthundar som inte var så roliga att gå ut med som liten tjej. De hade nosen ibacken och bara letade spår :-))Tungan ute

Släppte man dom så var de borta på några sekunder och fullt drev i skogen….jag drömde om en labrador eller en golden.Skrattande

Mammas hund är tibetansk spaniel, lhasa apso, pomeranian, chinese crested dog. Hon är perfekt, snäll och lydig…går brevid när man är ute, busig och lugn. Men när man blir för närgången med att klippa något hår runt ögonen blir hon som en piraya…heltokig.Glad

[Sisa]
2010-05-27 01:29
#4

Enda hundrasen jag haft är papillon…kanske blir det en ny valp snart! Jag vill ha en liten hund, den tar inte mycket plats, är lätt att ta med och lätt att handskas med. Men små hundar är också mer skälliga, envisa och fulla av bus och energi…

Funderar nu på en blandras…men naturligtvis ska den ha papillon i sej…

Tuva-Lena
2010-05-27 02:46
#5

Jag har haft 3 golden retriever - "mina hundar" för att dom är såå vansinnigt snälla, lugna och kloka - men tjuuuriga, precis som jag. Nu har jag en springer spaniel, en livlig ras som är full av bus, orädd och påhittig, också väldigt behaglig och snäll. Vi passar så bra ihop Valle lillnalle och jag - tänker på samma sätt och gillar hålligång i skogen. Men till hösten blir det en golden igen - dom kompletterar varandra så bra de här raserna - sen vill jag gärna ha en Shitzu också eller en west highland white terrier.. och en schäfer.. Flört Helst allihop.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
[Sisa]
2010-05-27 12:22
#7

Vill bara skriva…

Bättre kompis än hunden, får man aldrig!

Människans allra, allra bästa vän! Kyss

Hoppfull
2010-05-27 12:52
#8

Jag är uppvuxen på en bondgård med en rad djur och jag tror att det är därför jag är så ointresserad av djur. Det var alltid djuren som gjorde att vi aldrig kunde göra roliga saker, åka iväg, resa osv.

Så hade jag fått råda helt själv hade jag inte haft några djur alls.

Nu har vi hund, en springer spaniel, för att mannen drömt om hund i hela sitt liv, älskar hundar och jagar dessutom och vem är jag att säga nej till hans dröm? Men hunden är hans och bara hans, det är hans ansvar helt och fullt. Rasen är vald utifrån jaktegenskaperna.

Så har vi katt med för att dottern önskade sig en katt och för att vi hade enorma mängder möss.

Så här finns både hund och katt trots att jag är allt annat än en djurmänniska Glad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Jeremina]
2010-05-27 22:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Söta vovvar ni har. Vi har en pudel och har tidigare haft 4 stycken från 1978 till 2001 då vi hade en period utan hund men 2005 köpte vi Molly som är en dvärgpudel!

Vi har alltid trivts hela familjen med de små pudlarna och hade faktiskt 2 valpkullar 1981 och 1989. Valparna gav vi bort till släktingar!

bluemary
2010-05-28 10:51
#10

Oj eå fin lilla Molly är ! Här har hon det bra, kan inte få det
bättre ! !

Så fint ni har det ! Jag älskar också blått. Här är det också
precis samma blå färg runt fönstrena. Och så samma bordSkrattande
Vi verkar ha samma smak !

Upp till toppen
Annons: