Annons:
Etikettinfo-om-sajten
Läst 1511 ggr
[Vintersaga]
5/23/10, 1:49 AM

Insidan - sett utifrån!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I tråden Nya Insidan har vi kommit in på att sajten var inaktiv innan Anna-Helga tog över den. I mitt arbete som astrolog fick jag ofta frågan om vad som finns i de hus som var tomma respektive fyllda av flera planeter - och det är samma tänk som jag har om sidan…

I tomma hus i det astrologiska horoskopet (se bifogad bild) blir det precis som i fritidshus som inte bebos hela tiden, där det bara kommer sporadiska besök, en energi som stannar av och i bästa fall rullar på i sin gilla gång.

I hus med flera planeter däremot är det precis som hus med en hel familj i - det händer nya saker hela tiden!

Detsamma är det med sajten - är det en sajt som har en massa besökare som sätter sina avtryck i den genom inlägg och artiklar så blir det liv och rörelse på sajten! Om den däremot har en Sajtvärd och kanske nån Medarbetare - men saknar personer som sätter avtryck i den så blir den till slut "övergiven".

Så hur mycket engagerade Sajtvärd och Medarbetare än är, så blir det inte mycket av i det långa loppet om inte medlemmarna också engagerar sig! Skrattande

Det är därför sajten är så livaktig - för både Sajtvärd med Medarbetare och vi andra medlemmar sätter våra avtryck i sanden som ligger längs Insidans alla kanter… Flört

Kram, Filosofi-Ricke

Annons:
bluemary
5/23/10, 1:57 AM
#1

Mycket bra inlägg Rickard ! Ska läsa det flera gånger om
och sätta mig in i det du har skrivit.

I inlägget "Nya Insidan"skrev jag lite tankar om hur jag ser
på detta forum, just som ett hus.

Kan mina tankegångar ha snuddat i det astrologiska ?
jag frågar förstås lite försiktigt så att jag inte gör bort mig.

[Vintersaga]
5/23/10, 2:06 AM
#2

#1 - Det var just dina ord om hus som fick mig att minnas alla diskussioner jag haft inom astrologin :-)

När det gäller snuddat vid det astrologiska så kanske det är så - men även inom drömtydning t.ex. brukar vi associera om hus och de rum som finns där (som är olika delar av en själv). Så hus tror jag är en mer allmän symbol för något som bildar en helhet (som en kropp eller en sajt t.ex.)…

Att göra bort sig är något helt naturligt och inget att vara rädd för. Att inte göra bort sig innebär för mig att man inte alltid vågar fråga om det som man tycker är intressant… Flört

\Rickard

bluemary
5/23/10, 2:14 AM
#3

Tack snälla Rickard,då kan jag andas ut ! Det är alltid lika intressant att läsa vad du skriver,kastar mig alltid över dina inlägg !Glad

[Vintersaga]
5/23/10, 2:19 AM
#4

#3 - Ha ha ha, du är rolig du Anette! Glad

Anna-Helga
5/23/10, 11:50 AM
#5

Tack Rickard för den insikten, det var fint av dig! Skrattande Och Anette, du föder ju massor av fina idéer, när ska du våga tro på att du är bra?

Kram och tack!

bluemary
5/23/10, 11:58 AM
#6

Aldrig Anna-Helga !  SkämsSkrattande

Jag har ju,jämfört med många andra, så mycket tid så jag
hinner fundera. Men det är på både gott och ont,ibland får
man kämpa så att det är de ljusa och positiva tankarna som
har kommandot - och inte tvärtomGlad

Annons:
[GunillaR]
5/23/10, 1:52 PM
#7

Det är egentligen fantastiskt att få liv i en sajt som legat nere en tid.

Mycket bra liknelse detta med ett hus där invånarna och besökarna gör sina avtryck.

Soffe
5/23/10, 4:05 PM
#8

Alldeles rätt och riktigt!

[Jeremina]
5/23/10, 4:07 PM
#9

Men så bra skrivet……wow!!

Upp till toppen
Annons: