Annons:
Etikettkristaller-och-stenar
Läst 6511 ggr
Mezzzanina
2009-08-03 21:23

Hematit ringarna spricker för oss

Hej på er!

Min sons flickvän köpte en hematit ring som hon hade ett tag.Sen sprack den helt plötsligt.

Sedan fick min son en hematit ring i present som han gillade väldigt mycket.För några dagar sedan tog han av sig den och la den på en duk på ett bord.När han kom tillbaka var den sprucken.

Min son mötte en kvinna som berättade att hon sålt just hematitringar.Hon berättade att det var blodsten och att när man satte den på fingret så renade den blodet.Hon påstod också att när ringen var full av förorening så sprack de ofta.Tror ni att det ligger sanning i detta eller är det spänningar i själva stenen som gör att de spricker?

Annons:
Rocktjejen
2009-08-06 02:47
#1

jag tror på det sistnämda där att när den är full av förorening så spricker den. Jag hade fått ett vackert halsband i hematit och jag hann att använda det 2 ggr innan det sprack vid en stark ångest attack..

Kram Eva

Mezzzanina
2009-08-07 00:56
#2

Tack Eva för svar!Jag har verkligen funderat över detta.

korseett
2009-08-11 15:44
#3

intressant. kan det då vara mer aktuellt att rena just hematit oftare. Kanske rentav varje dag i början av användandet?

Mezzzanina
2009-08-11 20:01
#4

Det verkar ju vara ett alternativ.Men det borde i så fall följa med en liten rekomendation om detta när man köper sitt smycke.

korseett
2009-08-11 20:04
#5

ja det tycker man ju men det är väl som oftast att det är ren okunskap och stenarna bara används som smyckesstenar. Nu blev jag sugen på hematitGlad

Mezzzanina
2009-08-11 20:07
#6

Det är en mycket vacker sten!Glad

Annons:
Almatari
2009-08-24 12:34
#7

Det är väl bara bra att ens dåliga energier samlas i ringen och att den spricker eller smulas sönder när den är full.

Jag har alltid en hematit ring på mig och när den går sönder skaffar jag en ny, på så sätt blir jag av med en del dåliga energier som jag verkligen inte behöver.

Sedan får man ju inte glömma att arbeta med sig själv också :)

Pagan
2012-07-26 19:25
#8

Detta var ju intressant. Har hört liknande om just Hematit tidigare. Nu är ju detta en tråd av äldre datum, men detta är ju alltid aktuellt tycker jag. Funderar på om och när Hematiten gjort sitt så att säga - om det inte är läge att vara utan då ett tag - att stenen tackat för sig säger ju en del menar jag. Eller ska man genast ge sig ut på jakt efter en ny för man har fler "dåliga" energier att arbeta bort….?

Blev lite kluven här.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Wony
2012-07-26 19:29
#9

Hmm, intressant! Å ena sidan borde det kanske vara så att man behöver en ny, men samtidigt borde väl stenen ha renat från en stor del? Men det kanske beror på hur mycket just den stenen kan rensa ut också… Obestämd

Ilya
2012-11-12 21:22
#10

Oj, detta visste jag inte! Ingen av mina hematitringar har spruckit än så länge..


Upp till toppen
Annons: