Annons:
Etikettänglakort-tarot-och-orakelkort
Läst 5281 ggr
koj
2012-01-21 15:49

Första gången med Änglakort (?)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Var på posten idag & hämtade ut mina första änglakort någonsin!
Har läst på en del på internet och så men skulle vilja fråga mer personligen till alla er som vet & är kunniga där ute:
Vad ska jag börja med?
Kan jag ställa någon fråga eller skall jag bara dra ett kort & sedan se vad för budskap jag får?
Blandar jag korten innan? osv.

Dem är från Louise L. Hay "I can d it" med 60st kort.

Tacksam för svar, det här är ju jätte spännande!!

| koj.

Annons:
stina63
2012-01-23 00:11
#1

Så spännande du har en ny lek, Grattis till leken,
Själv vet jag inte vad det är för en lek. Men Vad jag ser så är där en CD med kolla på den vad det är.
Du kan börja med att dra kort till dej själva se vad du får till dej.
Ställ en fråga se vad du får för en kort,

Lycka till 
Kanske de kommer fler in här som vet mer om änglakortet,Kyss

koj
2012-01-24 14:10
#2

Tack du! Skrattande Vad kul att få lite respons.

Har nu haft den i cirka en vecka, det är en lek utan CD.
Jag vet inte riktigt vad det är för fel men känner att leken riktigt funkar för just mig, personligen? Nu vill jag inte säga att jag tvivlar på detta för jag är vädligt mycket för det andliga och "övernaturliga",  har bl.a. tidigare blivit spåd flera gånger förut och jag tror på det till 100 %.
Men jag har testat att dra några kort nu några gånger men inget passa riktigt in på vad jag känner just då & liknande. Har även prövat att "fråga någon fråga" men även där har jag fått ett kort som inte alls passar in.

Många talar om  Doreen Virtues, tycker att dom är väldigt bra osv. Kan det vara så att de kort av Louise L. hay inte rikitgt funkar för just mig? Eller har jag dålig koncentration, tålamod…? Bör jag istället bör köpa dom från Doreen? Lite synd när jag precis köpt min första lek och ingeting verkar gå som det ska.

Tips på vad jag bör göra? (förvirrad)

| koj.

stina63
2012-01-24 20:13
#3

Du måste känna in leken,
Antar att du ska rena den först också, Något som jag har fått lära mig är att den är personligen.
Kolla i papperna om där står något om rena leken,
Annars så tror jag säkert att dom inne på tarot på på iFokus. Dom är duktiga vet mer om leken. Hör annars med dom

tarot

Pagan
2012-01-24 21:38
#4

tack stina,Kyss

Hej Koj, jag är från ovan sagda sajt och skulle råda dig att fråga dina kort under kuperingen om dagens vägledning, jag blandar en stund, inte så som man gör med en kortlek! småpratar lite och kuperar 4 gånger (en egen fix idé då kejsaren är mitt livskort) och frågar under kuperingen: Vad har korten för vägledning att ge mig i dag" jag upprepar detta under varje kupering.

Jag tycker personligen att du själv ska bestämma hur mycket du ska blanda - kupera - rena - du ska känna att du är ett med din lek och känna att den är klar! Ha den under tröjan, sov med den, känn in den och prata med den. Så du känner att den är en del av dig.

jag pysslar gärna, lägger den i fullmånens sken och har ett bergskristallkluster på - men det är upp till dig, vad du känner behövs. INGA MÅSTEN!!

lycka till. Spännande tid du har framför dig!Skrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

stina63
2012-01-24 21:49
#5

Varsegod pagan., Ja ni kan mycket om tarot så om man vill något så är det bara att ta tåget in till er.

Tänk jag småpratar också med min lek eller lekar som jag har,

Pagan
2012-01-25 19:35
#6

ja de är ju ens bästa kompisSkrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
TantAlma
2012-01-25 20:42
#7

Vilken fin lek! Jag visste inte Att Louise L hay gjorde egna. Jag visster att Doreen Virtues gjort sina på hennes (Louises) förlag.i min kortlek från Doreen Virtues med ärkeängel Mikael ska man röra vid alla kort och be en liten bön som går ut på att man tackar för att de som får vägledning via korten ska få en så korrekt väglening i ljus och kärlek. Sen blandar man och lägger ut. Ibörjan undersökte jag vad korten behövde säga till mig. Be att få öva på omgivningen.

koj
2012-01-31 20:07
#8

Tack för all hjälp & respons!

(#7 av TantAlma) - Fick inga instruktioner med min lek, men jag förstår! Dock är det 60 kort så det är en hel del :-)

Nu har jag testat min lej några gånger och av alla dssa gånger har den respons jag fått passat in 1 gång (!). Känner inte att dessa riktigt "tillför" mig något, alltså jag känner inte igen något i de svar jag får i koppling till mina frågor, tankar, känslor. Lite trist faktiskt i.o.m. mina förväntningar.

| koj.

Pagan
2012-01-31 20:22
#9

Hej Koj, vi har en orakelkortscirkel på gång  inne på Tarot som ska starta inom kort. Ta dig en titt och fundera på om du kanske vill vara med. Det är säkert en del funderingar du har som kan vara bra att ventilera.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

koj
2012-01-31 21:59
#10

Tack för tipset, det ska jag def. göra!

| koj.

Upp till toppen
Annons: