Annons:
Etikettmeditation-avslappning
Läst 1589 ggr
webbsmurfen
2/21/12, 1:23 PM

Zazen- Meditation

Gör jag rätt?

Jag blundar och slappnar av.. Räknar andetagen 1 blir in genom näsan och 2 ut genom munnen..

Kan inte sitta i någon speciell ställning då jag har problem med svanskotan  och ena knät, så jag ligger ned..

Räknar bara till två sen börjar jag om. Jag vet att man egentligen kör till tio..

Efter ett tag ser jag "blåa" och "gröna" energiblammor för att efter en tio minuter bli grått/vitt..

Räknar hela tiden andetagen ett och två

Kommer så småningom till en gråzon där jag nästan drömmer fast ändå inte.. (räknar fortfrande ett och två, fast jag kommer av mig) sedan kommer jag ur "drömmen" och räknar vidare..

Jag har ställt en klocka som ringer efter 20 min

Annons:
stina63
2/21/12, 9:58 PM
#1

Hejsan Webbsmurfen

Om du gör rätt med denna medition vet jag inte, kan de vara. Men jag hade nog blivit lite störd med att räkna hela tiden.

Ett förslag att försök att inte räkna andetagen in och ut, Utan låt de bara komma, Andas in djupt sen andas ut ett par gånger., Låt sedan gå av sig själva andas djupt utan att räkna och tänka på de. som man andas vanliga fall

walkinbeauti
2/22/12, 3:17 AM
#2

Nu är jag den som inte mediterar på det traditionella sättet däremot trumreser jag ofta.Zen  Zazen är väl en Buddistiskt metod om jag inte missminner mig både ur Japansk och Kinsesik filosofi.

Jag tor det bästa sättet är att göra vad som känns bra för dig själv,utgå från din egen upplevelse vad som känns bra och vad du får ut själv av mediationen.

I mina ögon kan man inte meditera fel,det handlar om den egna upplevelsen och vad som känns bra för en själv -Så  känns det bra för dig då är det helt rätt inte svårare än så Glad

Men måste fråga lite försynt bir du inte stressad av att ha klockan på "väckning" ? Flört nåde den som skulle "väcka" mig under en trumresa då går klockan sönder kan jag lova Skrattande

webbsmurfen
2/22/12, 8:39 AM
#3

#2

Angående klockan

"Ont om tid" är det enda jag har gott om! :)

Upp till toppen
Annons: