Annons:
Etikettandlighet
Läst 4305 ggr
Tuva-Lena
3/13/12, 12:45 AM

Ang pendeln

Ett jättebra redskap man kan använda när man vill ha svar på frågor som ens medvetna jag inte vet svaret på.

Först bör man låta pendeln bestämma vilket håll ett "ja" är, sedan vilket håll ett "nej är. Sedan en riktning som ger svaret "vet ej" och därefter ytterligare ett svar med "Omformulera frågan" och ett sista: "Vill inte svara".

Därefter kan man börja ställa frågor till pendeln. Det jag reagerade på när Stina bad oss ställa frågor, var att en pendel bara kan ge svaren till den som håller i pendeln. Varför då? Jo, det är du själv som vet svaren inom dig. Ditt undermedvetna vet exakt vilka svaren är. Därför fungerar det inte när någon annan håller i pendeln eftersom den personen inte har kontakt med ditt undermedvetna - möjligtvis om den på telepatisk väg kan få det, men det krånglar till det betydligt, eller hur?

Det är alltså inte universum man frågar utan man ställer frågorna till sig själv - fast till ens undermedvetna eller sin själ. Det kan också vara orsaken till varför du fick så få svar Stina när andra ställde frågor, eftersom ditt undermedvetna inte vet hur andra styr sina liv i fortsättningen.

Så har jag uppfattat hur man använder en pendel, men det finns säkert många olika tolkningar.Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
stina63
3/13/12, 9:06 AM
#1

Tuvan du har så rätt så de du skriver. Skrattande
Men ibland är det skoj och testa. Se vad som händer, kanke är det den mediala sidan av en som  jag får svaren, Men Ibland får jag en känsla att pendeln vill inte svara på vissa frågor. Den rör sig inte en tum.

Som jag har lärt mig så är det det undermedvetna som du skriver om alltså det är jag som får pendeln att röra på sig. Vet jag svaret så får jag de svaret.

Men de är så svårt detta tuvan. För samtidigt som jag vet detta så säger en annan del av mig tvärtom, Det är inte jag som styr pendeln alltid, Eller är det min mediala sida som hjälper mej?

Tål att tänkas på Men jag ser det mer som en liten lek också att man inte ska ta pendelns svar för allvarligtGlad

Maggan71
3/13/12, 10:31 AM
#2

Vad spännande! Jag har aldrig provat att använda min pendel på allvar, men blev faktiskt sugen nu… *ler*

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

stina63
3/13/12, 10:32 AM
#3

Börja vet  jag maggan.,.. Börja pendla testa provaGlad

Maggan71
3/13/12, 11:55 AM
#4

Det känns ju som ett "snabbare" redskap än tarotkorten. Men de sistnämnda är jag redan kompis med… Måste lära känna min pendel nu också då… *ler*

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

lojna
3/15/12, 4:01 PM
#5

Intressant med pendel..Tanken kan ju vara.Är det mitt undermedvetna eller är det något som styr..

Maggan71
3/15/12, 4:18 PM
#6

#5 lojna: Och förlänger man din tanke, så blir frågan: Spelar det någon roll? *ler*

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

Annons:
Tuva-Lena
3/18/12, 12:29 AM
#7

#5 Det är ditt undermedvetna och eftersom ditt undermedvetna står i kontakt med "anden i dig", så skulle man också kunna säga att det är din själ. Själen i sin tur står i kontakt med "den stora anden", universum, som sedan står i kontakt med… ja vad vet vi.. Flört

#1 Stina, när pendeln inte svarar så kan det bero på att det är någonting som du inte har bearbetat färdigt, som du inte är mogen för än. Vänta på AHA-upplevelsen så skall du se att du får svaret från pendeln i samma ögonblick.Glad När jag skriver att vi har svaren inom oss, så betyder det inte att vårt medvetna jag vet svaren alla gånger, för ibland ligger vårt undermedvetna jag långt före i utvecklingen - det står ju i förbindelse med någonting utanför vår jordiska sinnevärld, själen vill säga.Oskyldig Intressanta reflektioner ni har tjejer..! Tungan ute

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Ina777
9/2/12, 10:36 PM
#8

Hej!

Ja började använda pendeln ja med.

Trodde inte att det funkade men de gjorde den.

Men känner migl ite vilsen över va ett ja och ett nej är vet va ett kanske är nu då.

Om du kan förklara för mig?

Sen kan ja ju ställa dig en fråga också.

För en helg sedan träffade ja en kille ja blev så förälskad i va länge sen ja kände så här.

Så då tog ja och fråga pendeln om han kommer och höra av sgi änven fast det ha tagit en vecka ja sa pendeln.

Så frågade ja en spågugge han sa nej.

Men pendeln visar på ett ja hela tiden och den snurrade så starkt på ja länge.

Så nu fråga ja dig om han kommer och höra av sig?

Ja du vet ju ja ha ont i magen och fjärillar i magen ha ja också fått nu.

För det känns som om han kommer och höra av sig ändån.

Hälsning/Ina777

teddy98
9/7/12, 10:23 AM
#9

Får jag också ställa mig på tur  Tuuva-Lena ?

Tusen tack i förhand om du har tid. Glad

camasufri
10/28/12, 5:08 PM
#10

Hej hej.

Jag har använt pendel några gånger……

Därför har jag

Givetvis Flört

Frågor:

1: Är det inte så att pendeln har ett grundsvar för ja respektive nej?

2: Kan man be den svara annorlunda för att få eventuella svar bekräftade?

3: Min väninna bad mig hålla i hennes pendel medan hon ställde frågorna, vi bad om lov först och det gick bra…….. Hon ställde frågorna tyst och fick samma svar genom min hand som hon får genom sin egen

Sen kan jag förstå punkten vill inte svara för vissa svar bör man kanske inte ha reda på men:

Jag förstår inte alternativet: Vet inte? Vad då vet inte? Som jag fattat det är svaren från min själ som har ett nära samarbete med Universum eller Gud eller vad man nu vill kalla kraften för. Vet inte den allt?

Däremot kan jag anse att man inte bör lita till fullo på dessa svar. Ibland stämmer de, men ibland är det käpprätt åt skogen, pga att man själv kroppsligen påverkar svaren. Spelar ingen roll att man ber om beskydd från ovälkomna energier eller att man ber om bara den absoluta universella sanningen…….Obestämd

Carina

/ Carina

Pelle Långlös
10/28/12, 5:23 PM
#11

Intressant skrivning TS. Har ingen pendel själv men det låter spännande. Skrattande

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Upp till toppen
Annons: