Annons:
Etikettmeditation-avslappning
Läst 1810 ggr
Pelle Långlös
2012-07-28 14:42

Mindfulness

Är det någon här inne som testat Mindfulness. Jag har gått en kurs två gånger och jag tycker att metoden är bra. Psykiatrin här på¨Åland har gått in stenhårt med detta.

Jag har snart läst två olika böcker (vars namn jag glömt bort), en om smärta och en om meditiation.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Annons:
Wony
2012-07-28 15:09
#1

Jag själv håller inte på med det, däremot hade jag en klasskamrat i gymnasiet som var väldigt intresserad av detta. Det lät onekligen intressant, men jag har inte kollat upp det mer, tyvärr. Man kanske skulle ta och läsa på lite Glad

Pelle Långlös
2012-07-28 15:10
#2

Kommer att skriva lite små artiklar om detta så håll utkik. Skrattande

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Wony
2012-07-28 15:18
#3

Det ska jag definitivt göra Skrattande

Pelle Långlös
2012-07-28 15:23
#4

Skrattande

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

wolfheike
2012-07-28 15:47
#5

Nix har inte provat bara läst lite om det och vet att vården numer tar in detta så det är säkert bra för många men för mig personligen är det ingen metod som fungerar.

Däremot en bekant lovprisar mindfullness så en del tycker det är fantastiskt bra.För mig gäller den Shamanska vägen till helande och läkning Glad

[C Stark]
2012-07-28 22:52
#6

Jag använder mig dagligen av mindfulness som jag fått lärdom i. Tyvärr så kommer de flesta i kontakt med detta då det redan är försent. Skulle vi få lära oss att finna oss i nuet skulle vi kanske aldrig hamna i utbrändhet.
Jag rekommenderar verkligen detta för både meditation, vara i nuet och självkännedom! Det leder till naturligt helande. Glad

Annons:
Pagan
2012-07-29 00:00
#7

Tååålamod, är nåt jag saknar. Försöker mig på att vara här och nu, känna efter vad gör jag, hur känns det att diska denna kopp, vad händer i min kropp etc, men får bara krupp efter en stund. Men efter vad jag förstår så är det himla bra.

jag gick en vända med den beömda väggen för ett par år sedan - hade säkert behövt vara mer i nuet. För det tog låg tid att komma tillbaka. Nu kör jag med ljudbok - för mina tankar stör!

Meditationerna fungerar bättre för mig - men då måste jag ha inspiration, vara ifred, ha rätt känsla och tid!

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Pelle Långlös
2012-07-29 08:43
#8

#6 Vad kul. Jag är tyvärr en av dom som kom in i detta försent. Låg inne på psyket när första kursen började.

#7 I början hade jag svårt med tålamodet men det gick bättre och bättre för varje gång. Det tog några veckor innan jag kunde genomför den längsta övningen (30minuter).

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Upp till toppen
Annons: