Annons:
Etikettgodmorgon-goddag-godkväll
Läst 511 ggr
Pelle Långlös
2012-09-22 16:24

Godkväll 22/9

Lördag idag och jag har två av mina döttrar här. Just nu håller de på att spela Crocs från PS One. De är helt inne i spelet och stutsar och hoppar helvilt i soffan. Tungan ute

Vi har även städat och sedan gått en lång promenad till Knallen för att köpa lördagsgodis men det blev mer än bara lördagsgodis. Hehe. Dyrt.

Ikväll blir det nog en film igen. Igår såg vi på King Kong.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Annons:
Wony
2012-09-22 16:42
#1

Vad härligt det låter!

Här har vi städat tillsammans med de andra som bor här, riktat upp några lyktstolpar och lite annat. Nu snart blir det middag, ska blir riktigt trevligt. Det var ruskigt kallt ute, så mina fingrar är jättestela, verkligen!

Förhoppningsvis får jag något roligt gjort ikväll, eller så kopplar jag kanske av med en film, vi får väl se. Glad

PiganX
2012-09-22 16:46
#2

Åh, mysigt att du har dom där! Glad

Jag ska väl laga lite tacos, och mysa med tända ljus framför nån film. Bara ta det lugnt helt enkelt. Eventuellt fortsätta plugga, håller på med matten just nu och det är hur kul som helst!

Hoppas ni får en trevlig kväll.. Kram! Kyss

Wony
2012-09-22 16:47
#3

Jag håller faktiskt på att repetera lite gymnasiematte, jag har glömt så mycket. Tur man har en duktig sambo som kan hjälpa till när man fastnar på något tal. Glad

PiganX
2012-09-22 16:53
#4

Jag tycker att matte är hur kul som helst, när man väl klurar ut hur man ska göra så är det superkul! Kan sitta i timmar.. Är absolut mitt favoritämne, haha! Glad

Wony
2012-09-22 18:15
#5

Jag tycker också att matte är kul, men jag har glömt så mycket tyvärr… Sedan så gäller det ju att det är roligt att lära sig också.

PiganX
2012-09-22 19:00
#6

Har också glömt en del, eftersom jag inte gått i skolan på nästan två år. Så då har man ju glömt massor.. Men det är kul när jag lär sig nåt "nytt" och efter ett tag inser att man redan kunde det, men bara hade glömt. Då går det som på räls. Glad

Annons:
Wony
2012-09-22 19:20
#7

Jo, absolut. Just nu repeterar jag matte a och b, för att vara förberedd om jag vill läsa matte c senare. Det är ju alltid bra att kunna, tycker jag.

Plus att jag trivs med problemorienterad matte, där jag får aktivt jobba för att lösa något problem. Att bara lösa tal upp och ner i matteböcker är inte min grej riktigt, även om jag kan känns mig duktig, eftersom jag ofta kan lösa sådana tal jättesnabbt. Men det är inte så kul.

PiganX
2012-09-22 19:30
#8

Håller med dig!

lenjon1
2012-09-22 20:35
#9

God kväll från en som avskyr matte…har aldrig förstått och kan nog inte använda den delen av hjärnan är jag rädd. Men jag klarar mig bra i livet i alla fall…

Har varit och nafsat lite i dotterns godisskålSkäms som väl är gillar vi inte samma saker så det mesta får hon behålla själv…

Ha en fortsatt go lördagskväll och lycka till med matten vänner

kram

PiganX
2012-09-22 21:07
#10

Då finns det säkert andra områden som är din starka sida! Glad

Trevlig kväll på dig med!

lenjon1
2012-09-22 21:37
#11

#10 Ja, och tur är väl det!

Kram

Upp till toppen
Annons: