Annons:
Etikettgodmorgon-goddag-godkväll
Läst 925 ggr
Wony
9/24/12, 11:32 AM

God dag 24:e september

Nu har hösten börjat komma på allvar, träder skiftar färg och löven börjar dyka upp här och där på vägar och stigar.

Jag ska precis äta lunch, och sedan städa vidare. Det är ett alldeles underbart höstväder ute, lite småkyligt, men med klar himmel och solsken. Jag blir alltid så motiverad till att fixa och dona när det är så fint. Glad

Vad pysslar ni andra med en dag som denna?

Annons:
PiganX
9/24/12, 4:08 PM
#1

Godmorgon! (Jo, jag vaknade nu..)

Går himla fort ju, för några veckor sen var det ju grönt ute, nu skiftar ju nästan allt i rött och gult.. Får hoppas att det blir en ordentlig vinter i Stockholm det här året, förra året var det ju lite slask typ.. Knappt frost Obestämd Inte alls kul, jag som är van vid Kirunas vintrar med massor av snö och iskall luft.. Haha!

Jag ska försöka plugga lite, och sen laga mat. Och bara ta det lugnt resten av kvällen (läs; natten).

Kram! Kyss

Wony
9/24/12, 4:15 PM
#2

Ojoj, ja, är man van vid riktiga vintrar så blir det jobbigt omd et bara är slask. Jag är likadan, van vid snö och kyla, så jag hoppas att det blir en sådan vinter. Fast här där jag bor brukar det bli kallt. Glad

PiganX
9/24/12, 4:41 PM
#3

Ja jag tycker att vintrarna ska vara ordentliga, men inte vara så länge.. I Kiruna kommer ju snön i oktober/november och stannar tills april/maj. Har hänt mer än en gång att det snöat på skolavslutningen, mitt i juni.. Obestämd

Wony
9/24/12, 4:46 PM
#4

Jo, men man är ju på något sätt van vid att det är kallt länge. Jag har i och för sig inte bott riktigt så långt norrut, men ändå en bra bit upp. Och det var ju rejäla vintrar… Vi brukade ha åtminstone en halvmeter snö på gräsmattan, oftast betydligt mer än så. Och det var kul! Jag tycker att "riktiga" vintrar är så mysiga, och snön gör ju att allt känns ljusare också, vilket jag definitivt inte tackar nej till Glad

PiganX
9/24/12, 4:53 PM
#5

Var har du bott? Glad Ja men precis, är ju ingen jul utan snö och allt blir ju mycket ljusare. Så vi får hålla tummarna för att det inte blir en slaskvinter i år igen..

Wony
9/24/12, 8:08 PM
#6

Vill inte säga exakt vart, men i södra lappland i alla fall. Flört

Sedan bodde jag en del år i Östersund också. Och nu bor jag i östjämtland. Glad

Annons:
PiganX
9/24/12, 8:17 PM
#7

Jaha okej Glad

Wony
9/24/12, 8:19 PM
#8

Där jag bor nu trivs jag hur bra som helst. Nära till naturen (bokstavligen ett stenkast om man inte kastar jättekort) och lagom tyst och lugnt. Och ett trevligt bostadsområde med några villor. Glad

Jag älskar att bo här, trots att bussarna inte går ofta, och allt är dyrt på ICA…

PiganX
9/24/12, 8:39 PM
#9

Ja vi bor också nära naturen, men samtidigt väldigt nära "stan". 10 minuters promenad så kommer man till busskuren, kiosken, affären etc. Och så är det bara att gå utanför dörren om man vill promenera i skogen, hehe Glad Passar mig utmärkt!

Wony
9/24/12, 8:44 PM
#10

Det låter också härligt! För oss är det en halvtimmes promenad in till byn, så vi bor ju lite avsides. Men det är väldigt trevligt tycker jag. Då jag pendlade hit över helgerna brukade det vara så mysigt att gå från bussen på kvällen, längs en kolsvart landsväg. Särskilt i månsken, då var det nästan magiskt! Glad

Pelle Långlös
9/24/12, 9:00 PM
#11

Idag har jag inte varit hemma på hela dagen. Åkte på jobb kl 8 och kom hem just. Har varit på en Första hjälpen kurs nu ikväll. Gick en sån för typ 18 år sedan och oj vad det har ändrats sen sist. Vi hade det roligt iaf.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Upp till toppen
Annons: