Annons:
Etikettgodmorgon-goddag-godkväll
Läst 434 ggr
PiganX
2012-11-29 16:08

God eftermiddag 29/11-12

Hej på er! Glad

Igår kom det äntligen lite snö hit till Stockholm också, så idag tog jag en skogspromenad med Iva i snön, och det gillade hon! Handlade massor av ingredienser igår, så tänkte baka idag. Igår blev det kladdiga chokladmuffins med smälta noblesseplattor på. Idag/imorn hade jag tänkt baka vaniljbullar och chokladbiskvier. Tungan ute

Vad gör ni idag?

Kram på er!

Annons:
Wony
2012-11-29 16:13
#1

Åh, så gott med bakverk! Jag hade tänkt baka lite idag, om jag orkar. Jag har känt mig helt utmattad på sistone, så jag hoppas att jag får lite ork igen.

Hittills idag har jag mest tittat på TV, matat katten och sovit. Det känns ganska skönt att ta det lugnt…

Pelle Långlös
2012-11-29 16:24
#2

Hehe, jag äter hellre än att baka. Jag är så lat av mig. Men jag skall baka med mina flickor den 21:a, lussebullar och pepparkakor så vi har sen när de kommer till mig på julafton.

Idag fick jag permission från avdelningen, jag skall flytta imorgon så jag håller på och packa. Har inte hunnit förut eftersom jag legat på sjukhuset. Det är sjukt jobbigt att packa själv och inser att jag har alldeles för mycket saker. voine voine. Har en massa nere i källaren också som jag inte vet vad jag skall göra av med för jag kommer inte att få något förråd på det nya stället.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

PiganX
2012-11-29 17:08
#3

#1 Det är verkligen gott! Blir nästan lite för mycket av det goda ibland, haha! Och hoppas du får tillbaks lite ork snart, skickar lite styrka till dig!

#2 För mig är det tvärtom! Jag älskar att baka, men vill inte gärna äta upp alltihop själv så jag brukar skicka med några påsar till farsans jobb. Brukar vara uppskattat, hehe Glad

Kul att du ska vara med dina döttrar under jul!

Pelle Långlös
2012-11-29 17:53
#4

Ja det ser jag fram emot även om det bara är några timmar. Vi skall äta lunch och kanske fika och sen öppna julklapparna. På fredagen innan skall vi baka så det ser jag också framemot.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

PiganX
2012-11-29 17:56
#5

Jo jag förstår det, är glad för din skull!

Pelle Långlös
2012-11-29 18:00
#6

Och sen får jag laga mina egna traditioners julmat hemifrån mig eftersom jag inte har någon annan som skall vara med och laga maten. Hihi. Oj oj vad jag kommer att ha att göra sen.

Har sagt till ex-mannen att jag inte vill ha någon tjej i december för jag kommer att ha fullt upp redan som det är.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Annons:
Upp till toppen
Annons: