Annons:
Etikettgodmorgon-goddag-godkväll
Läst 367 ggr
[leWolf]
3/16/13, 9:13 AM

God Morgon 16 Mars

Morr'n på er !

Sovit gott hoppas jag ni alla gjort.Än sätter kylan till under nätter men på dagen börjar det kännas riktigt skönt.

Full rulle på morgonkvisten,fyra katter som inte  vet hur mycket dom ska springa och hitta på.Så härligt att se på dom små glada liven.

Ha en fin Lördag alla Blomma

Annons:
Wony
3/16/13, 11:05 AM
#1

God morgon! Eller ja, nu är det väl förmiddag eller dag…

Jag har planterat om citronplantor, delat upp chiliplantorna till varsin kruka och så har jag satt blodapelsinkärnor. Det är så mysigt att pyssla med växter tycker jag, men jag såg att säcken med jord börjar ta slut. Att behöva släpa hem mer känns inte så kul, men nödvändigt. Om en eller två veckor har troligtvis alla 72 plantor i drivhusen växt sig stora nog att få mer utrymme, då går det åt jord, ska jag säga! 🥵

Och då ska ju nya omgångar med frön sättas i drivhusen. Alla de som ska försås i april… Det känns som att hela vårt hus kommer att fullkomligt överrösas med växter, men jag får väl vara snäll och ge bort några plantor till nära och kära. För inte vet jag riktigt om jag är i behov av 14 chiliplantor, 12 citronbasilikaplantor och 12 tomatplantor… 🤔

Och då har jag bara nämnt några av alla växter som börjar ta över huset! 😂

Pelle Långlös
3/16/13, 11:16 AM
#2

Goddag. Har inte gjort så mycket denna dag, ännu. Vaknade vid 8 och sen åt jag frukost och gick och la mig igen och sov några timmar till. Haha. Nu har jag suttit vid datorn ett tag och orkar inte göra så mycket. Borde göra en massa men orken räcker inte till. Inte ännu iaf.

Borde tvätta kläder för påsen är full. Dumt att de tar 1€ per två timmar men jag vet varför det blev så.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Pelle Långlös
3/16/13, 11:25 AM
#3

Nu var jag ut med tvätten till tvättstugan. (så tet kunde svalna lite, hehe)

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[leWolf]
3/17/13, 8:36 AM
#4

Wow vad flitigt du är Wony 😎

I år blir det inget odla här,har så mycket annat i planer för våren så dom stackars växterna skulle dö för jag har inte tid för dom.

Lycka till med alla plantor 🙂

Vad fräckt att ta 1€ för tvätt,är det nån som miss skött sig i tvättstugan när dom tar betalt så där 😮fräckt tycker jag 😃

Wony
3/17/13, 8:40 AM
#5

Jag har nog egentligen inte tid längre fram, men jag ser till att frigöra lite tid, för det är så mysigt med växter. 🙂

Pelle Långlös
3/17/13, 11:15 AM
#6

Jo det var en familj som tog hit sin hela släkt och tvätta när det var gratis. Släkten bodde inte i huset.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Annons:
[leWolf]
3/17/13, 11:22 AM
#7

Förstod nästan nån missbrukat det och sen förstör det för andra istället,trist när det blir sånt och andra får lida som är helt oskyldiga.

Pelle Långlös
3/17/13, 11:41 AM
#8

Mm verkligen

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Upp till toppen
Annons: