Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 583 ggr
Wony
2013-04-10 19:03

Nordkorea

Man läser ju så mycket ruskiga saker nu i tidningarna, vad tror ni andra? Kommer det att bli krig eller inte?

Annons:
Pelle Långlös
2013-04-13 17:53
#1

Det har väl hängt i luften rätt så länge. Säkert kommer det att komma ett krig men frågan är bara när.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Wony
2013-04-13 17:59
#2

Ja, det känns som att det bara är en väntan på det oundvikliga. Men så frågar man sig ju också om han verkligen tänker göra det han säger, för det vet man ju aldrig riktigt… 🤔

Pelle Långlös
2013-04-13 18:05
#3

Jag har den uppfattningen att det är Nordkorea som söker bråk medan Sydkorea gärna vill samarbeta. Jag vet inte om det är sant med det är vad jag har fått för känsla att så kan det vara. Så jag tror om Nordkorea sätter den första stöten så kommer de såklart att försvara sig. Men jag tror ju inte att Sydkorea kommer att ta det första steget. Rätta mig om jag har fel. Är inte insatt i detta utan det är vad jag har fått en känsla av av det lilla jag hört och läst.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Wony
2013-04-13 18:13
#4

Jag läser inte så extremt noga, men så uppfattar jag det också. Sydkorea verkar vara beredda att försvara, men dom vill inte ha bråk. På något sätt så förstår jag inte varför Nordkorea ens vill bråka, för det borde väl ändå inte gynna någon, och definitivt inte dem själva.

Pelle Långlös
2013-04-13 18:14
#5

Nä verkligen inte. Men jag tror det är den som sitter på högsta posten i landet som har fått för mycket makt.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Upp till toppen
Annons: