Annons:
Etikettallt-och-lite-till
Läst 456 ggr
Wony
5/12/13, 8:35 PM

Tror du på reinkarnation?

Ja, tror du på reinkarnation? Utveckla gärna svaret i en kommentar, då det alltid är spännande att se hur andra tycker och tänker! 🙂

Annons:
Wony
5/12/13, 8:37 PM
#1

Jag har inte bestämt mig ännu för om jag tror på det eller inte. Men jag tror att det är fullt möjligt faktiskt, även om jag absolut inte skulle kunna komma på hur det skulle gå till.

Oavsett vilket är det fascinerande ämne att diskutera tycker jag. :)

[[corro]]
5/12/13, 10:20 PM
#2

Jag tror på liv efter döden. Jag tror iallafall inte att det blir helt svart ?
Jag tror även att det är beroende på vad man har för tro!
Antinge kommer man till ande världen, eller så kommer man till en ny kropp, kanske kommer man till underjorden - Hades! kanske vandrar man runt på jorden eller råkar hamna i limbo?
ursh blir ledsen i hjärtat när jag tänker på limbo!!

Wony
5/12/13, 10:23 PM
#3

Visst skulle det kunna bero på vilken tro man har. På sätt och vis tror ju jag att väldigt mycket kan variera beroende på tro. Det man tror på blir väl som en slags sanning. 

Däremot funderar jag på om man lever i en ny kropp, eller kommer till en annan värld eller hur det kan tänkas gå till. Jag menar, den fysiska kroppen blir ju till nytt, då man förmultnar, så varför skulle inte det mentala kunna gå vidare också? Kanske bli till något nytt, som med kroppen som blir till jord?

Tarotstollan
5/16/13, 8:26 PM
#4

Ja, jag tror. Annars skulle vi ju bara få en chans att lyckas här livet.
Tänk på alla fattiga och de som svälter ihjäl och alla olyckor som sker i världen, skulle de bara få den chansen? Nej, jag hoppas verkligen inte det är så!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

PiganX
5/18/13, 7:23 PM
#5

Ja, jag tror på reinkarnation. Jag tror inte att själen dör, den finns alltid och lever vidare i andra djur/människor. Tror även på karma, men jag tror att man får igen det man gör mot andra i detta liv, och får man inte det så blir det nog i nästa. Ungefär så tänker jag.

Upp till toppen
Annons: