Annons:
Etikettgodmorgon-goddag-godkväll
Läst 480 ggr
Pelle Långlös
8/18/13, 2:18 PM

God eftermiddag 18/8

Söndag. Sista dagen på barnens sommarlov. Imorgon är det första dagen i skolan för min yngsta tjej. Så nu har jag alla mina tre tjejer i skolan. Så spännande och så stora dom har blivit.

Idag var jag och mellersta dottern till badhuset inne i stan. Helt otroligt att jag orkade vara där i 1 tim och 40 min annars brukar jag tröttna efter 20-30 minuter. Detta tackar jag ectn för.

Nu är jag barnfri tills nästa fredag då nästa kommer hem till mig.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Annons:
Wony
8/18/13, 2:36 PM
#1

God eftermiddag!

Jag tar det ganska lugnt idag, förbereder mest lite för morgondagen och den kommande arbetsveckan. Det är skönt att ha helg, och få vila upp sig lite. Ska nog baka en kaka om en stund. 🙂

Pelle Långlös
8/18/13, 2:53 PM
#2

Nu tar jag det också lugnt. Dottern har farit så nu kan jag pusta ut. Dricker Fanta och äter Fazer blå.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Ljuskristallen
8/18/13, 2:54 PM
#3

Go eftermidda på er !

Ja jösses nu drar skolorna igång och sommaren går mot sitt slut. En lugn dag här också med lite datapyssel.

Har nyss stekt lite lövbiff som jag gjorde en god rödvinsmarinad och marinerade i sen blir det potatisklyftor och kan ni tänka fjolårets potatis håller än i jordkällaren men groddar ju så snart är den nog inte ätbar men än så länge är den helt duglig.

Ha en fortsatt fin eftermiddag på er 🙂

Pelle Långlös
8/18/13, 2:56 PM
#4

Jag har hört att potatisen är giftig om den börjar bli grön.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Ljuskristallen
8/18/13, 3:12 PM
#5

Grön är den tack och lov inte, några få brukar blir så om dom utsatts för ljuset men dom får man ju slänga. Fast förr i tiden när dom snålade skar dom bara bort men som du säger är den inte alls bra att förtära.När den utsätts för ljus bildas ett ämne som heter klorofyll och samtidigt bildas det giftiga ämnen glykoalkaloider som smakar bittert och ska skydda potatisen från att bli uppäten av djur.

Får vi i oss detta kan vi blir så illa däran att vi dör men i milda fall rör det sig om magsmärtor,kräkningar både hos människa och djur så dom där gröna dom åker fort dom om man vill vara frisk 🤢 inte konstigt dom var sjukare på ett helt annat sätt förr.

Men inte kan man ju tro ändå att potatis kan göra oss så sjuka och tom dödssjuk,helt otroligt egentligen 😮

Pelle Långlös
8/18/13, 3:14 PM
#6

Hihihi

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Annons:
Wony
8/18/13, 3:16 PM
#7

Våra blir mest lite obehagliga att titta på när de groddar… Men aldrig råkat ut för gröna potatisar. Tack och lov för det!

Funderar på vad jag ska laga för mat ikväll, blir nog skåprensning av något slag.

Ljuskristallen
8/18/13, 3:19 PM
#8

Skåprensning kan man göra mycket av,brukar kalla det för jag tager vad jag haver i kylskåps grytan och är man lite fantsirik kan det bli en hel del gott 😎

Pelle Långlös
8/18/13, 3:45 PM
#9

Jag har lite kött kvar som jag måste äta upp. Den bläiga potatissalladen eller bea-sås till är frågan?

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Ljuskristallen
8/18/13, 3:50 PM
#10

Den bläiga potatissalladen 😃 själv håller jag på finhacka schalotten löken till bearnaise såsen nu så det kanske är nåt till ditt kött ,hade du vart närmare hade du fått lite sås när den är klar 😉

Pelle Långlös
8/18/13, 3:52 PM
#11

ÅHH hemlagad bea skulle jag vilja smaka. Jag fattar inte receptet och det verkar krångligt. Visserligen var det x antal år sedan jag kollade receptet.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[Bettanbop]
8/18/13, 4:22 PM
#12

Hej hopp på er 👋

Vill ni ha lite Insider från lilla mig 😉 I dag har jag ifarten, dammat, putsat, bytt gardiner, dammsugit, flyttat nästan alla möbler, klippt en bit på gräsmattan…….och torkat svett 🥵 oj va de rinner om mig. Måste ta en dusch innan jag börjar med någon mat 🙂

Ha en trevlig söndags kväll 🍸

Pelle Långlös
8/18/13, 4:40 PM
#13

Hej på dig. Fullt upp ser jag. 😃

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Annons:
Wony
8/18/13, 9:42 PM
#14

Har plockat massor med vinbär och krusbär. Har precis kokat svart vinbärssgelé och sylt på svarta och röda vinbär. Vi orkade inte ens rensa allt idag, så mycket var det. Säkert en 20-30 liter totalt. 🙂

Upp till toppen
Annons: