Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 1720 ggr
Pelle Långlös
2013-08-25 19:32

Snäll kompis

Jag frågade om min kompis hade några större t-shirts som hon inte kunde ha. Hon skall leta reda på olika kläder som jag skall få. Jag är överlycklig just nu. 😃❤️

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Annons:
Tarotstollan
2013-08-25 23:18
#1

Kul, att få lite nya kläder. Jag brukar också få kläder från olika vänner, mest t-shirts och stora jumprar.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pelle Långlös
2013-08-26 06:33
#2

Jo det är det. Har aldrig vågat mig på sånt här förut för jag har väldigt svårt för second hand. Men jag har noll pengar just nu och behöver ha. Har haft samma två tröjor över ett helt år. Ärmkanten är så sliten att jag ser ut som en luffare.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Wony
2013-08-26 08:24
#3

Det är skönt när man har kompisar som är snälla och hjälper till. Jag vet att det kan vara riktigt klurigt att få ihop nog med pengar till kläder ibland, och då är sådant verkligen guld värt!

Tarotstollan
2013-08-26 21:26
#4

Dessutom vet man ju vem som haft kläderna och då känns det inte lika obehagligt att använda dem. Däremot är jag inte säker på att jag skulle kunna köpa några secondhand kläder i butiker!
Har dessutom svårt att hitta secondhand kläder i min storlek, är lite väl rund om magen!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Sol69]
2013-08-27 09:14
#5

Jag har en kollega som jag brukar få lite kläder och annat smått och gott från. Och de är en gudagåva för mig. Så tacksam. de har gjort att jag har fina kläder att sätta på mig..

Nej sekundhand skulle jag ej vilja köpa på då vet jag inte vem som har haft kläderna och de känns inte alls bra.

Men hoppas att min kollega rensar lite nu inför hösten. Skulle behöva lite nytt och har ej råd att köpa.. Vet att det låter hemskt att de ska behöva vara så i Sverige i dagens  samhälle.

Men det jag får går åt till räkningar, bensin till jobbet och mat och sen en liten buffert om de skulle hända något. och så sätter man ju barnen först. Och jag är ju inte heller garanterad heltid vilket jag behöver för att få de att gå runt.

Så har bett universum om att kollegan ska rensa ut det hon ej vill ha och att jag ska få en fast heltidstjänst så jag kan unna mig och barnen något och slippa oron varje månad. Hoppas att universum hört min bön och ger mig hjälp och stöd

Wony
2013-08-27 09:37
#6

Jag brukar köpa påslakan på second hand som jag sprättar upp och syr grejer av. T ex kjolar och annat smått och gott. Det tycker jag känns bättre än att köpa rena kläder. Däremot har jag inga problem med att köpa skor second hand. Av någon anledning. 🙂

Annons:
cirrun
2013-08-31 00:16
#7

Jag har alltid köpt på Myrorna, Röda Korset, Emmaus m.m. där finns så fina kläder och bra prylar som man behöver i hushållet. För mig kvittar det vem har använt sakerna, man tvättar dom först hemma och sedan är det bara att köra. På så sätt kan man spara pengar, jag har också lämnat egna onödiga saker till återbruket.

 Jag samlar inte prylar nu mera för att dom ser vackra ut som jag gjorde tidigare, antagligen har sakernas värde minskat för mig. 🤑

Pelle Långlös
2013-08-31 09:01
#8

Cirrun det är inte bara att tvätta kläderna. Bara tanken på att något haft på sig kläderna får mig att äcklas då jag inte vill ha någon annans baciller. Även om det tvättas och är rena så spelar det alltså ingen roll eftersom jag vet att någon annan haft den innan. Jag tar inte någon i händerna, eller kramas som alla tycks göra hejvilt och jag klappar inte någon på axeln osv. De enda jag rör är mina barn.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Pelle Långlös
2013-08-31 09:02
#9

Kan även berätta att paketet kom igår. Fick två köpta t-shirts (suprise för mig) och ett linne.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

cirrun
2013-08-31 20:55
#10

Vad kul att du kan i alla fall lita på din väns kläder👍, är glad för din skull🙂

Vi är så olika när det gäller vad man känner för ting och föremål, - för mig går gränsen vid underkläder; - har ändå kunnat använda min svägerskans bh.

Pelle Långlös
2013-08-31 21:04
#11

😃

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Upp till toppen
Annons: