Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 1227 ggr
Pelle Långlös
2013-09-20 16:24

Kämpa för sin sak

Jag har läst något som gör mig riktigt förbannad. Får inte berätta närmare om detta då jag redan blivit tvungen att ta bort ett inlägg i bloggen. Men skitsamma, de flesta har läst den redan så jag fick ut min sak.

I nästa vecka någon skall berörda parter prata om detta och jag kan säga att jag är fly förbannad över att ha blivit "tillrättavisad" som om jag vore förståndshandikappad, ett barn på typ 3 år eller en omyndighetsförklarad person.

Jag är även upprörd över att andra människor i omgivningen är drabbade av detta men som kanske inte våga stå upp för sig själv eller kanske inte inser vad som faktiskt står skrivet och jag hoppas att det förstår senare.

Jag kommer att kämpa med näbbar och klor för både mig och de övriga runt omkring mig i nästa vecka. Jag håller såna saker för mig själv för det ofta men nu fick det vara nog.

Gör jag rätt?

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Annons:
Calcifer
2013-09-20 16:26
#1

Det beror nog helt och hållet på vad det handlar om, faktiskt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Pelle Långlös
2013-09-20 16:48
#2

Utgå från att du blir behandlad som om du var ett litet barn eller gravt förståndshandikappade. Mer än så kan jag inte berätta.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Calcifer
2013-09-20 16:49
#3

Det beror fortfarande på varför. Alltså, om jag t:ex ställer till med en scen och börjar kalla folk för glåpord eller andra saker får jag nog tåla att jag blir behandlad som om jag vore ett barn eftersom jag beter mig så.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Wony
2013-09-20 20:33
#4

Jag vet inte alls vad det handlar om, men om man behandlas orättvist/kränkande/dåligt utan att förtjäna det är det ju något som inte står rätt till.

Däremot så är ju sånt där så himla komplicerat. Som sagt vet jag inte vad det handlar om, men ibland brukar jag konstatera att vissa människor helt enkelt måste trycka ner andra. Vad nu det ska vara bra för… 🤔

Men som sagt, jag vet inte vad det rör sig om. Men om du vet vad du tror på, så gå efter det.

Ljuskristallen
2013-09-21 07:59
#5

Jag tycker absolut inte det beror på vad det handlar om utan stå för dig och ditt Ylva i alla lägen oavsett vad det gäller.

Vi har alla rättigheter no matter what så ta för dig och kämpa för ditt i alla situationer och lägen.

Det finns så många fjantar och översittare såna ska raderas ut helt ur ens liv och man ska vara den man själv är inte vad andra anser är passande eller tycker.

Bara vara sig själv för det är det vi är bäst på .

Kramen på dig vännen 🌺

[Sol69]
2013-09-21 08:25
#6

Man ska alltid följa sin egen väg och göra det som känns rätt för en själv..

Annons:
Wony
2013-09-21 10:32
#7

#6 Fast jag tycker inte att man alltid kan det. T ex om man skulle skada någon annan eller så. Då får man lov att ändra på sitt sätt. Om alla världen gjorde precis vad de ville skulle det troligtvis sluta i kaos, så helt svartvitt är det inte, tycker jag.

Upp till toppen
Annons: