Annons:
Etikettallt-och-lite-till
Läst 987 ggr
[Naddes]
10/9/13, 7:28 PM

Hur mår du varje dag?

Jag vet inte om det är normalt att må som jag mår om det är såhär liksom alla känner varje dag. Jag gråter känner ångest varje dag och så är jag glad och känner mig lycklig några timmar per dag också . Det har alltid varit så. Men hur känner ni? Gråter ni och har ångest varje dag? Ska man ha det ingår det i livet liksom? Sorry att frågan blev så kladdig men vet inte hur jag ska formulera mig hoppas ni förstår.. Tacksam för alla svar!

Annons:
Lathundarna
10/9/13, 9:04 PM
#1

Nej. Så ska man inte behöva må 🌺 Man kanske inte är lycklig hela dagarna i ända, men man ska heller inte må rätt och slätt dåligt majoriteten av dygnets alla timmar.

Ljuskristallen
10/10/13, 8:00 AM
#2

Jag mår bra om dagarna men gick igenom en period av utbrändhet med mera samt hade ångest och just ångesten är ett sätt för anden att tala om att något är fel,att vi har instängda känslor som behöver få ventileras och komma ut.

Oavsett vilka känslor vi stänger inne det kan även vara glädje som inte får ge utlopp och måste inte vara av den negativa sorten så behöver vi få ge utlopp för vilka vi inom oss är.

Det är bra du kan gråta för gråt förlöser,många har svårt att släppa fram den av ren stolthet men den är en enorm läkande ventil för oss precis som skratt också är en ventil.

Sen gäller det att väl man släppt ut tankar och känslor att man balanserar upp och får en mer jämn energi ström inom sig.Så våga släppa ut känslor oavsett dom är ledsna eller glada för vi behöver få vara den vi är och att stänga in dessa så stänger man in en stor del av sig själv.

En del ger exempelvis utlopp i form av skrift andra kanske målar eller är konstnärliga på något sätt så att finna det man själv vill göra och få vara den man innerst inne är,är A och O för att må bra och ha en vardaglig balans.

Sen får vi inte glömma att ångest kommer och går i våra liv beroende på vad vi i vårt privata får vara med om,det kan ju komma sorger när en kär dör och då måste vi alltid släppa ut den sorg och smärta vi har.Inte stänga in för ju mer vi stänger ju större blir ångesten så oavsett vad vi möter för motgångar alltid släppa fram så vi får ventilera vilket till slut gör att vi kan gå vidare med vår egen vardag.

Ångesten är ju en mekanism som säger åt oss att förändra,kanske inom skola eller arbete.Vet inte alls hur din vardag ser ut eller vad du gör men finns där något som du själv upplever det här ska jag inte hålla på med som ett yrke man exempelvis vantrivs med så var det för mig och först när jag lämnade den smärtan det innehöll kunde jag börja läka och balanserade upp men gick tyvärr för länge så jag blev totalt utbränd på kuppen för jag skulle minsann inte ge mig utan bara körde på vilket resulterade i den berömda väggen eftersom jag inte lyssnade på min egen kropps signaler om att en förändring krävdes men det kan vara svårt och till sist tog jag steget,det bästa steg jag någonsin tagit att lämna den platsen åt sitt öde.

Det finns massor med faktorer som kan spela in,ge utlopp för både glädje och gråt och förändra det man känner i sin vardag inte känns rätt då kommer balansen så sakteliga smygande 🌺

Upp till toppen
Annons: