Annons:
Etikettbehandlingsmetoder-terapier-och-hälsa
Läst 1080 ggr
Wony
1/17/14, 10:20 PM

Hur hanterar du stress?

Vore intressant att läsa, om ni har några tips att dela med er av! Det kan handla om alla sorters stress.

Annons:
Atropa
1/18/14, 9:57 AM
#1

Jag brukar i stort sett bara släppa allt och hitta på något kul istället :)

[elmaek]
1/18/14, 10:20 AM
#2

Jag har stressat i flera år som gjorde att jag vart deprimerad, min stress var en del av depressionen. 

När jag känner stressen komma, så stannar jag upp och andas och blir långsammare! :) Vrider ner mitt tempo helt enkelt, som man vrider ned volymen på radion. 
Och för att förebygga stress så planerar jag min tid noggrant! Jag mår inte bra av stress alls, jag vart ju till slut deprimerad i 2 år (stressen var som sagt en del av hela min depression), så jag planerar tiden mycket väl :)

Tarotstollan
1/18/14, 10:37 PM
#3

Jag blir väldigt irriterad, otålig och trött av stress så jag sover mycket!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Twinflamewolf
1/19/14, 4:22 AM
#4

Naturen,långa promenader i friska luften.Ta med fika ut i skogen både vinter och sommar.Luft,natur,skog och mark är otroligt helande och avslappnande på många vis.

Ju mer man sitter inne med stressen ju mer växer den så ut och röra på sig är min bästa medicin men numer stressar jag inte och det beror på att jag vistas så mycket som jag gör i natur.

Vår kära Moder Jord har verkligen läkande kraft ❤️

Carrosh
1/20/14, 9:46 AM
#5

Här blir det KBT, med början om ett par veckor. Har otroligt svårt att hantera stress, så jag tar till lite hjälp :)

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Wony
1/27/14, 1:40 PM
#6

#4 Det upplever jag också till en del. Visst mår man bättre ute i t ex skogen! Det har en viss läkande kraft…

Annons:
Upp till toppen
Annons: