Annons:
Etikettbehandlingsmetoder-terapier-och-hälsa
Läst 949 ggr
wingren
2014-03-01 18:14

Hypnosterapi ?

Någon här som har erfarenhet av hypnosterapi? Är intresserad av detta av en rad anledningar men bland annat att jag vill få bukt på min mörkrädsla. Man har ju läst om folk som slutat röka osv, men man vill ju gärna diskutera behandlingen med någon. 

Jag har även psykiska problem och är intresserad av om det skulle kunna vara något med hypnosterapi för min del. Mitt första riktiga minne är från när jag är elva år och har generellt sätt stora minnesluckor från då till nu. Om det finns någon koppling till något trauma eller liknande så vill jag veta hur jag ska jobba med det. Svårt att ta tag i något om man inte vet vad det är man ska ta tag i, om ni förstår vad jag menar.

Tacksam för svar samt reflektioner :)

Annons:
cirrun
2014-03-15 23:03
#1

#TS Hoppas någon kan tipsa dig, du borde ha en professionell hjälp med minnesluckor för det låter allvarligt.

Hypnos är inget man trollar med om man har psykiska problem, sedan finns det massor av  hypnotisörer men dom har inte rätt att ge vård. 

Jag skulle varna för kvacksalvare…

Styrkekramar till dig iallafall!

wingren
2014-03-17 15:00
#2

Ja jag får väll kolla upp det mer via vpm. Det är otroligt jobbigt att inte komma ihåg saker, speciellt när ens 4 år yngre syster kommer ihåg massa grejer som jag borde minnas. Tack :)

Upp till toppen
Annons: