Annons:
Etikettallt-och-lite-till
Läst 694 ggr
Wony
2014-03-10 19:43

Vad läser du?

Ja, vad läser du för tidningar, sajter etc, som du känner har med insidan att göra? Vad brukar du koppla av med, inspireras av eller kanske lära dig av?

Vore intressant om vi kunde tipsa varandra om sådant!

Annons:
cirrun
2014-03-11 20:35
#1

Önskar att jag hade mer krafter och tid att läsa böcker, men nuförtiden orkar jag inte läsa annat än på nätet. 

Då är mina favoriter  oftast iFokus sajter, ibland kvällstidningar typ Aftonbladet, Expressen…

Av någon anledningen har jag fastnat i att alltid loggar in först på  Ensamhet, då o då blir det en inblick på Illuminati eller Existens, Filosofi, Relationer…m.m.

,

Wony
2014-03-12 07:49
#2

Jag har själv inte läst på mycket böcker på sistone, har helt enkelt inte haft orken och ron till det. Men jag har börjat så smått igen.

Kvällstidningar brukar kännas så väldigt ytliga, och dessutom fulla med reklam, så de läser jag inte så ofta. Däremot läser jag ibland något lokaltidning.

Däremot blir det kanske inte riktigt så mycket kring temat "insidan" som jag skulle vilja. Har haft svårt att hitta tidningar/böcker som passar mig. Däremot  älskar jag att titta på djurprogram på TV. Det är väldigt avkopplande!

cirrun
2014-03-12 17:05
#3

Naturfilmer är ofta häftiga, men nej tack djursjukhus skildringar…

Tidningen Illustrerad Vetenskap och dylikt är också bra för där finns det alltid nya forskningsresultat om alla möjliga livets  områden ☝️

Wony
2014-03-12 17:47
#4

Ja, historie-tidningar och vetenskap är spännande! Gärna National Geographic, de tidningarna är ju nästan som böcker, så snygga och lätta att läsa - inbjudande!

Sedan lyssnar jag ganska mycket på radio också, särskilt när jag åker buss. När jag jobbade lyssnade jag mycket på P1 och P3. Man lärde sig en hel del, och, inte minst, hade koll på världen! Numera när jag är arbetslös blir det under bussresor som jag lyssnar, och på de timmarna hinner man ändå snappa upp intressanta saker. 🙂

Upp till toppen
Annons: