Annons:
Etikettgodmorgon-goddag-godkväll
Läst 938 ggr
Twinflamewolf
6/20/14, 8:05 AM

Glad Midsommar !

Vill önska er alla en riktigt skön och Glad Midsommar 🌺

Vad ska ni göra i midsommar ? jag tar det lugnt och äter och dricker lite gott.Är inte mycket för att ränna ute på majstångs resningar men lite gott och mys då är det lagom och bra.

Solsken tycks det bjudas på men blåsigt och en sån där ren klar luft man kan se på hösten.

Har haft fullt upp en tid så forumen har kommit i kläm men å andra sidan märks det tydligt nu att folk är ute och njuter i stället för att sitta inne vid datorn.

Hoppas ni alla får en underbart skön och fin Midsommar ☀️

Annons:
Wony
6/20/14, 12:20 PM
#1

Här vet jag inte hur vi ska fira. Det blir nog lite som det blir. Såklart något gott att äta.

Som sig bör är det klassiskt "midsommarväder", med regn, kyla och blåst.

Wony
6/22/14, 4:21 PM
#2

Tittar in här igen. Hur blev era midsommarfiranden? Vi tog det lugnt, åt god mat med ett par grannar, och kopplade mest av. Det är ganska sällan som vi faktiskt har några större planer.

Vi tog ett besök till en hembygdsgård och åt lite kams också.

Twinflamewolf
6/22/14, 4:38 PM
#3

Här blev det bara lugnet självt,lite gott att äta och dricka sen en tidig kväll.Vädret har ju vart så kallt men ändå såg jag många som trotsade kylan och drog mot Gropen där det firas en hel del.

Det är ju så många traditioner som styr här i Dalarna och Leksand förvandlas till en trång turist plats man knappt kan röra sig på.Normalt om midsomrarna brukar vi åka upp till en fäbod men så blev det inte i år och glad är jag för det så jag slapp dra på mig Leksands dräkten för den brukar vara så jäklars varm att gå i men i år hade det vart perfekt väder för den men nästa år lär det väl vara på token för varmt.

Är ingen traditions människa men just dräkten på fäbodvallen det hör liksom midsommaren till men jag gnyr lika varje gång för man ångar bort i den 😃

Känner mig väldigt nöjd med helgen för den blev både trevlig och lugn,lite granne att umgås med men annars var det hur skönt och tyst som helst 🙂

Wony
6/23/14, 2:15 PM
#4

Jag önskar att man för en gångs skull kunde få en varm midsommar. Här var det kyligt och blåsigt. Under lördagen och söndagen var det regning och haglade. Inte alls det vädret jag ville ha, men det verkar som att naturens makter inte alltid lyssnar på oss… 😂

Upp till toppen
Annons: