Annons:
Etikettastrologi-horoskop-planeter-mm
Läst 5406 ggr
bluemary
2010-05-26 21:27

Stjärntecken

Betyder de något för dig  ? Existerar de eller är de bara
ett påfund ?
Tycker du att ditt stjäntecken stämmer med just dig
själv ?

Annons:
[AnnikaOhlsson]
2010-05-26 21:39
#1

 På mig stämmer det delvis, men ändå inte. Jag känner mig inte som en rastlös skytt som jag enligt alla horoskop är… Kanske var jag rastlös och äventyrslysten när jag var yngre… men inte nu.

Isa56
2010-05-26 21:43
#2

I humöret är jag så typisk oxe man kan bli. Godmodig och tolerant, men jag går bokstavligt talat i taket en gång vart femte år sådär. hrmOskyldig Däremot är jag nog mer snacksalig än mitt tecken.Skäms

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[Vintersaga]
2010-05-26 23:20
#3

Självklart betyder stjärntecknen väldigt mycket för mig - jag är ju astrolog… Flört

Så svar på Hyacintas indirekta fråga om varför du inte är en typisk skytt är för att du har andra starka planeter i ditt horoskop som på ett eller annat sätt tar udden av den typiska skyttepersonligheten.

Jag själv är dubbel våg, men har många andra sidor som tar bort en del av vågpersonligheten - så det tittar fram en vädurspersonlighet då och då i mig, vilket är vågens motsatta tecken! Förvånad

Kram, Astro-Ricke

majlar
2010-05-26 23:28
#4

Här är en våg till. Jag kan lova att jag lever upp till det. Eller gör jag inte???

Så där är hela  min tillvaro, det gäller att hänga med i svängarna när jag är igång. Det jag har bestämt mig för kan jag ändra på i en grisblink. Men mot andra är jag oerhört noga med att inte lova för mycket, då jag aldrig skulle svika någon med att ändra på det jag sagt.

Våg eller inte våg, det är frågan.Kyss

[Vintersaga]
2010-05-26 23:31
#5

#4 - Ha ha ha, typiska vågegenskaper tycker jag :-)

Att vända på en femöring är karaktäristiskt för vågen - liksom att aldrig vilja svika någon annan! Det är typiskt för mig också.

Däremot har jag lärt mig att i de flesta fall inte tveka över ett val jag gör - de flesta val vi gör är harmlösa och det är bättre att välja och gå vidare och spara tankfullheten till de stora valen i livet…

[AnnikaOhlsson]
2010-05-26 23:58
#6

Jag tror jag hört nånstans att "det man är" (i mitt fall Skytt) kallas för soltecken, stämmer det? Isåfall bör det rimligtvis finnas ett måntecken också eller??

Jag har i hela mitt liv läst horoskop och tyckt det vart kul, men aldrig förstått mig på dem… Hur det räknas ut…

Annons:
bluemarry
2010-05-27 00:11
#7

Hej Astro-Ricke !

I samband med en annan tråd om astrologi så skrev jag detta att
jag är född som en till 100% typisk Fisk.
Men p g a bättre självförtroende så känner jag mig mera som en
Kräfta (höll på att skriva hummer Glad)

Men ska jag fortsätta att läsa om Fisken då det inte längre känns
som mitt stjärntecken ? Att man inte kan byta stjärntecken förstår
jag men om jag känner mig starkare ???
Frågar igen då jag fortfarande inte vet. Tack på förhand ! Glad

stina63
2010-05-27 00:42
#8

Jag är en vattuman och de jag har läst så stämmer de rätt så bra hur jag är.

AnnL
2010-05-27 00:49
#9

Jag är vädur. Mycket som stämmer in.

Vädurskvinnan öppnar sina egna dörrar. Sätter på sin egen rock, kämpar sina egna strider. Drar ut sin egen stol, visslar på taxi själv. Att göra det själv är det snabbaste sättet att få skar och ting gjorda.

Otålig, häftigt humör som går lika snabbt över. Rastlös och impulsiv och älskar  spänning. Gillar inividuella sporter.

Du trivs nära naturen och nöjer dig ofta med att sova under ett träd eller slå upp ett tält.

Lite av det som stämmer på en vädur  och på mig. Flört

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

 

Tuva-Lena
2010-05-27 00:58
#10

Ja, som Kräfta tycker jag nog att det mesta stämmer in på mig också. Månen styr mitt humör mycket - upp o ner, är hemmakär och tar hand om alla möjliga och omöjliga människor och djur. Hemmet är min borg. Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

penke
2010-05-27 01:02
#11

Ja
..klart de finns !
  de kan väl kallas ett gammalt sätt till självkännedom
  eller manual för att veta vart en skulle ducka :- )
jag är ju en vattuman född 29.37 grader i stenbocken..
vattuman säger andra..
tror min asc.-skytt syns mer(skratt,asc ÄR vä'l vad som syns )
menar,tycker jag ser skytten mer i mig (5`)
men har oxå månen mitt i kräftan,den märks *ler* o suck..

penke

[Vintersaga]
2010-05-27 01:31
#12

#6 - Som Penke säger så har han en sol, en måne och en ascendent i sitt horoskop (och han vet vart de finns dessutom)! Det är därför som människor födda i samma tecken (alltså solen i det tecknet) kan vara väldigt olika :-)

#7 - Självklart ska du fortsätta läsa om Fiskarna som soltecken - men eftersom du inte verkar trivas där (?) så har du säkert andra planeter som har tagit över i ditt horoskop. Syftet är dock fortfarande att du ska sätta solen i ditt horoskop i centrum - och alla andra planeter (inklusive måne, ascendent, MC m.fl.) som understödjande karaktärsegenskaper till din centrala personlighet (solen).

Eftersom vi har planeterna utspridda lite här och där kan vi också anta karaktären av de tecken som de står i - det är dock inte samma sak som att vi byter soltecken.

Om jag tittar på det AnnL beskriver om Väduren så stämmer mycket av det in på mig också - och tittar man på mitt horoskop så ser man att det finns tydliga vädursinfluenser i det, trots att jag har både solen och ascendenten (det vi visar utåt, som Penke sa) i Vågen!

Det är därför som man behöver göra ett horoskop som visar var alla planeterna befinner sig - och sedan är det bara att tolka… Flört

Kram, Bus-Ricke

Toyan
2010-05-27 01:51
#13

Jag är född sent i Fiskarnas tecken, en hel del stämmer in och annat inte.

Fick ett personligt horoskop ställt för många år sedan och enligt detta så har jag accedenten i lejonet och det påverkar väl också och hur andra planeter stod när jag såg dagens ljus.Obestämd

Annons:
[Vintersaga]
2010-05-27 01:57
#14

#13 - Japp, det stämmer. Alla planeterna och övriga punkter i horoskopet påverkar hur man är som människa. Särskilt solens, månens och ascendentens position brukar vara framträdande.

Men det handlar inte bara om planeter i tecken - det viktigaste är, tycker jag, aspekterna som blir mellan vissa planeter. Om varje planet spelar en rollkaraktär i en teaterpjäs så är aspekterna hur skådespelarna spelar mot varandra - det är där dynamiken skapas! Skrattande

Soffe
2010-05-27 15:19
#15

Ja för mig betyder stjärntecknet en del faktiskt. Ett intressant ämne, så jag har läst mkt om mitt som är Vågen. Men jag tar inte till mig precis allt, utan det som känns rätt för mig.

Vågen stämmer det mesta in på mig känner jag.

Free-spirit-minded
2010-05-27 15:49
#16

Är det något jag är säker på så är det att jag är våg.Skrattande

[Jeremina]
2010-05-27 18:35
#17

Jag tycker att jag är en Jungfru i mycket men inte i allt. Vår yngre son är dock en alldeles typisk Vädur!

[Sisa]
2010-05-27 21:43
#18

Jag är en Skytt…men vet inte om jag är en typisk sådan…Obestämd

Soffe
2010-05-27 22:57
#19

#18 Du får läsa om Skytten och reflektera över om du känner igen dig..

[Sisa]
2010-05-27 23:06
#20

# 19

Ska göra det, Soffe!   Glad

Annons:
Free-spirit-minded
2010-05-27 23:45
#21

http://www.astro.com/cgi/hk.cgi

Här är en bra sida tycker jagSkrattande

penke
2010-05-28 01:33
#22

HJÄLP !!
fy du,#21 :- )
jag har ju varit inne där,..förut
jag fick upp "min sida",tro att jag blev lite skärrad *skratt*

astro är bra

penke

Free-spirit-minded
2010-05-28 01:36
#23

Vadå??? RäddFörvånad

Penke fick du upp den utan att slå in ditt födelsenrGlad

penke
2010-05-28 01:52
#24

# Free-spirit-minded
*skratt* jag undrade för ett…flera ögonblick om du laddat upp mitt "dagens ord" för alla att läsa

jag tror jag aldrig riktigt loggat ur där,det kan bero på det.. ?
vågar inte riktigt,glömt sedan evigheter vilket lösen jag har
o mailen DÅ,som svar skulle komma till,är igen-dammad sedan år tillbaka

penke

Free-spirit-minded
2010-05-28 02:21
#25

#24 Hiii . Hur skulle jag kunna göra det "Lol"

Jag jobbade mest på att ta bort min egen för att inte den skulle komma upp. Du e rolig du Skrattande

Mysan59
2010-05-31 16:19
#26

Jag är en typisk skytt, förutom att jag inte har rest så mycket. Men rastlösheten är klockren t.ex. Flört

[BigMama]
2010-06-04 20:36
#27

Jag är en hemmakär kräfta (inte ngn ledartyp dock), kunskapstörstande med min ascendent i skytten och känslig med humörsvängningar..månen i fiskarna.

Annons:
Scully
2010-06-04 23:20
#28

Jag är född mellan Jungfru och Vågen. Mamma sa att jag var Jungfru men på vissa ställen står det våg..

Jungfrun stämmer in på mig väldigt mycket, förutom att jag inte städar frenetiskt. Men har kommit underfun med att ordspråket som nämner att "Det är bättre ha lite skräp i hörnet än ett rent h**vete Glad

Anna-Helga
2010-06-05 06:49
#29

Åh jag är lejon och min man är våg… Gissa hur vi har det hemma? Tungan ute

bluemary
2010-06-05 10:59
#30

Både min man och jag är är i fiskarnas tecken och vi har
födelsedag med 4 dagars mellanrum.

Jag är den typiska, oerhört känslig. men min man ska jag
väl inte kalla okänslig precis men raka motsatsen till mig,
inget stämmer för hans del.
Och det är inget annat stjärntecken som bryter av heller.

Hur förklarar jag detta för skeptiker ? Tack på förhand !''

Mysan59
2010-06-05 13:05
#31

#30 Lustigt, mitt ex och jag var både skyttar och fyllde år med  4 dagars mellanrum.

Jag är en typiskt skytt, men det är inte han Glad

[GunillaR]
2010-06-05 13:47
#32

Naturligtvis existerar astrologin. Det där upptäckte de första människorna för 10.000 år sedan.

Själv är jag Kräfta, ett vattentecken som har Månen som himlakropp, men enligt mitt horoskop så har jag nästan lika mycket av eld och luft-elementen, men inte något jordelement. Och det där får jag tänka på många gånger så att jag jordar mig ibland.

Så, alltså finns där både ett starkt vattenelement och ett starkt eld-element i mig.  Inte konstigt att jag ibland inte ens själv står ut med mig……..Förvånad

Mysan59
2010-06-05 17:29
#33

Jag har en massa eld-tecken och konstigt nog har det brunnit i nästan alla hus jag har bott i Oskyldig

[GunillaR]
2010-06-05 18:47
#34

# 33 - Du kanske skulle bosätta dig på en ö Flört

Annons:
[BigMama]
2010-06-05 23:55
#35

#32 Jag har inte heller några jordtecken… Vilket jag tolkar som om att jag är mycket uppe i det blå.. Iaf en drömmare av rang och lite action.

Jag funderade ett tag på det här med att jorda sig. Vad är det? Så läste jag någonstans att sex minsann var bra i det syftet. Råkade nämna det för min man Neutral - som stenhårt tog fasta på detta och tycker numer att jag borde jorda mig lite oftare. :naughty:

[Vintersaga]
2010-06-06 00:45
#36

#35 - Ha ha ha, som man bäddar får man ligga… Kyss

Ja det där med att jorda sig är intressant - en del tror att man kan jorda sig om man går barfota på en skogsstig, andra att man stoppar fingrarna i blomkrukornas jord, några att det är att "komma ner på jorden" mentalt… som sagt: intressant diskussionsämne… Flört

Kram Rickard

[GunillaR]
2010-06-06 02:16
#37

# 35 - Bra sex tar en till sjunde himlen. Det är väl lite svårt att jorda sig däruppe FlörtCool

Anna-Helga
2010-06-06 02:19
#38

#35 Skäms Hahahaha!

majlar
2010-06-06 10:38
#39

Vem vill jorda sig när man är i sjunde himlen. hihihiii

penke
2010-06-06 11:51
#40

*skratt* så intressant ni talar..

..fingrar i jorden (eller Jord som Oden ..gjorde.

fingrarna i ..syltburken låter mest spännande..SkrattandeSkäms
(flyger..Nu behöver jag verkligen jorda mig)*skratt*

penke

[luneri]
2010-10-03 19:50
#41

Jag är skorpion, men jag tror jag är mycket våg också.

i månen har jag jungfru.

venus och mars har jag våg och också våg i accendenten (nu minns jag inte vad accendenten har för inverkan).

Annons:
Upp till toppen
Annons: