Annons:
Etikettpresentationer-och-välkomsttrådar
Läst 2047 ggr
bluemary
6/16/10, 6:56 PM

Stinas katter !

Snälla Stina, Du kan väl berätta om dina underbara "pågar"!

 !Vi alla såg dom på bild bakifrån i tråden "Smultronställen" och jag föll som en kägla. Vilka underbara kissemissar ! Du kan väl berätta om dom, vad är det för ras, vad heter dom ?

Vilka ljuvliga pojkar !

Annons:
[Sisa]
6/16/10, 8:08 PM
#1

Jag håller med bluemary…snälla Stina, berätta  Kyss

Kanske har du fler foton ?

stina63
6/16/10, 8:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Men jösses Anette sisa visst kan jag skriva lite om pågarnaSkrattande. Dom är huskatter men har perser i sej. Dom är brödrar och blir 2 år i morgon den 17 juni. Hugo är den som bestämmer Och han heter hugo boss med. Anton han heter hummel

Här är anton ca 4 veckor med sin mamma

stina63
6/16/10, 8:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Här är hugo 6 veckor

[Sisa]
6/16/10, 9:42 PM
#4

Gud så söta…krama dom från mej  Kyss

Tack Stina Glad

[Vargnatt]
6/16/10, 10:02 PM
#5

Åh vilka sötnosar! Glad

[Chakra]
6/16/10, 10:03 PM
#6

GladVad fina de är! Vilka härliga bilder!

Annons:
stina63
6/16/10, 10:08 PM
#7

Tack vänner. Men ni har väl själv djur också,, Då kan ni väl lägga in bilder på era godingar här ocksåFlört

[Vargnatt]
6/16/10, 10:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Här hemma finns det en berner sennen kille som fyller 3 år i sommar, Aramis heter han och har hjälpt mig mycket under sina år här  Glad

[Vargnatt]
6/16/10, 10:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Och min monsterkatt Mori, kallar honom för monsterkatt eftersom han har tummar på framtassarna, så han kan gripa tag i saker, hos våra vänner kallas han för Tummen Tungan ute
En tuff katt på dagarna som är ute på äventyr men på nätterna är han min lilla kattunge igen som ligger nära mig och sover gott Glad

stina63
6/16/10, 10:53 PM
#10

Juvliga djur du har vargnatt, Aramis han ser så stolt ut, En mycket stolt hund är han, Mycket vacker.

Sen lilla mori Säger också tummen för inteär han en monsterkatt, Juligt söt är han.

Tack för du visade bilderna vargnatt

[Vargnatt]
6/17/10, 1:01 PM
#11

#10 Monsterkatt är sagt med all kärlek jag ha rKyss.

Han bodde med min mamma förut, där var han ett litet monsterSkrattande, kunde sitta och slå en i ansiktet varje morgon vid femtiden för att man skulle ge honom mat, eller så satte han sig på någon hylla och puttade lite på någon prydnadssak; först puttade han, sen tittade han om man reagerade, gjorde man inte det så puttade han igen, så höll han på tills man antingen gick upp eller till saken åkte i golvet  Tungan ute

stina63
6/17/10, 1:37 PM
#12

*11 hehe de känner jag igen. Dom små liven gör allt för vi ska gå upp. Om så klockan är två på natten eller sju på morgonen.Skrattande

[GunillaR]
6/17/10, 9:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Här kommer min lilla prinsessa som är ett år och en månad. Zenita heter hon.

Annons:
stina63
6/17/10, 10:06 PM
#14

Mycket vacker prinsessa Gilla. Kyss

[Vargnatt]
6/17/10, 10:33 PM
#15

#13 Åh det var en väldigt vacker tjej Glad

[GunillaR]
6/17/10, 11:41 PM
#16

# 14 o 15 - Zenita tackar och niger, men ber mig att inte berätta vilken buse hon är. I morse vaknade jag av att hon vält ner min "sylåda" på golvet. Allting hade ramlat ut och hon lekte väldigt förtjust i mina veckbandslängder plus annat smått o gott.

Hon är också väldigt förtjust i att rulla ut toarullen så att allt pappret ligger i en hög på golvet.

Men det där ska jag ju inte berätta……

stina63
6/18/10, 12:11 AM
#17

Hehe de där med toarullarna känner jag igen.. Ibland när man kommer in på toan så ligger hela rullen i en stor hög på golvet.Skrattande

bluemary
6/18/10, 1:17 AM
#18

Min lilla Mulle ställer sig på golvet strax bredvid sängen och riktigt
skriker ända nere från magen. Så fort jag rör på mig så rusar
han iväg till köksbordet och står där och väntar förväntsfullt.
Och kommer jag inte m e d e t s a m m a  så är han här igen och
skriker. Och så håller det på……

Och min lilla Josefine tar till det klassiska tricket, riva på tapeterna.
Och så tittar hon mig i ögonen - för jag s e r väl vad hon gör ?
Jag gör väl det ?

Jo, jag ser lilla Gumman…..

Så visst är de för härliga i sitt sätt att tala om vad de vill.
Och skulle jag bli sur så förstår dom inte, de vet inte vad det är
för något….så inte hjälper det. De ser bara lite undrande ut och
lägger huvudet på sned, varför pratar jag inte som vanligt ????

Eller kanske att de bara skojar med mig för att slippa undan att
jag visar lite ogillande ?Skrattande

[GunillaR]
6/18/10, 2:20 AM
#19

# 18 - Jag tror ibland att min katt skratter åt mig när hon trissat upp mig med något hon inte får göra. Detta med toarullen, när jag kommer på henne och blir irriterad och fyar, så lägger hon sig på golvet med magen upp, och så ser hon så söt ut där hon tittar på mig med sina stora svarta ögon, och då kan jag ju inte skälla på henne längre.

De är inte dumma de små kissemissarna!

Tuva-Lena
6/18/10, 2:21 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

#8 Aramis är en otroligt stolt och vacker vovve Vargnatt! Vet du, jag hade en golden som hette Athos. Fattas bara Porthos och d'Artagnan så har vi alla musketörerna samlade! Glad Athos hade en bror som hette Aramis förresten.

En väldigt liten bild som jag trollade fram i photoshop.. skall försöka hitta orginalet.

Stina! Dina katter ser ut som go'saker som man bara vill äta upp! Såå gosiga dom är! Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
[Vargnatt]
6/18/10, 2:36 AM
#21

#20 Han tackar så mycket Flört. Vi insåg inte ens när vi döpte honom att det var en av musketörerna, men sen tror jag att jag läste att det  var den poetiska av dom, eller har jag fel nu? Glad
Var en otroligt vacker bild du gjort på din golden Glad

stina63
6/18/10, 1:12 PM
#22

Gilla Så gör mina också helst Anton. Djur är som en läkande medicin för själen. Mår så bra att ha dom hos en.

Tuva så vacker Golden Athos är stolt på bilden.

Kanske de kommer in någon ny medlem som har djur med namn på resten av musketörernaKyss

NaimaG
6/18/10, 8:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Så vackra perser blandisar.Kyss
Här är mina godingar.

Cradle - Huskatt, född i kattkoloni.

NaimaG
6/18/10, 8:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Dark Ball - Norsk Skogkatt, kom till os som vanvårdsoffer.

NaimaG
6/18/10, 8:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Ludde - Alaskan Malamute och Schäfer, kom till oss som omplacering.

NaimaG
6/18/10, 8:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Och Lukas

- Lejonhuvad dvärgvädur, lite bortglömd i zoobutiken när jag hitta honom.

[Sisa]
6/18/10, 8:35 PM
#27

Jättefina djur, NaimaG…du verkar vara en stor djurvän! Kyss

Annons:
NaimaG
6/18/10, 9:05 PM
#28

#27 Jo. Kommer snart också adoptera en eller två katter till som behöver nya hem men först skall Lukas få en stor beteshage och hunden kastreras.

stina63
6/18/10, 9:31 PM
#29

Vackra djur du har naimaG. SJälv är mina huskatt med perser och norsk skogkatt i sej. Kaninen ser så härlig ut.

[Chakra]
6/18/10, 10:58 PM
#30

Vilka fina djur ni har! Jag har haft marsvin och två hundar i "mitt tidigare liv"GladNu har jag inga djur, men träffar mina vuxna barns djur ibland, två katter och en hund. och min systers två hundar; en schäfer och en leonberger.Den sistnämnda är mer lik en mindre hästGlad

JILE
6/18/10, 11:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Men så söta Hugo Boss och Anton Hummel…tänk om de kunde vara små jämt.Glad

Så fina djur ni andra också…kul att titta och läsa.

Jag har missat den här tråden, skickar int en bild på mina katter Missen och Curry som nu är världens bästa vänner. Curry är ett år nu, men var inte populär i Missens ögon när han kom. Fräste och var sur och var borta hela dagar. Idag när jag kom på dom så låg dom ihop i samma korg och de busar för fullt ihop.

Roligt med djur.

Kram Jile

bluemary
6/19/10, 12:37 AM
#32

Det var mycket glädje som kom fram genom Dina pågar
Stina ! Mycket roligt att se och läsa !Glad

stina63
6/19/10, 12:54 AM
#33

Nog är dom busiga alltid våra vänner. Men jag föredrar att dom är lite vuxna hehe.. Små kattungar är gosiga Men Två gosiga är dubble trubbel hemma. Jösses vad dom har hittat på med busSkrattande

Kommer ihåg när dom nästan precis hade fått hem dom. Satt i köket åt frukost, Sen hör jag världens oväsen.
Dom hade säger hade för jag har tagit bort den nu. En prasseltunnel som var väldigt lång. Den ser jag for iväg genom lägenheten. Anton hade fått i sina tassar i hållen och sprang med den. Hugo sprang efter honom.
Haha Det såg så roligt ut

bluemary
6/19/10, 1:57 AM
#34

Det skulle jag velat se Stina !

Men det hela är så målande så man ser det framför sig !Skrattande

Annons:
[Sisa]
6/19/10, 1:58 AM
#35

# 31

Så fin han blivit, Lilla Curry…båda är jättefina!

Kram från mej Kyss

[GunillaR]
6/19/10, 2:48 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

Här kommer min lilla busa i ett nytaget kort då hon lekte bus med mig på en stol.

JILE
6/19/10, 3:39 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

Tack SisaGlad..ja han har blivit stor nu. Skönt att de blev sådana vänner.

Hoppas du mår bättre Sisa och att du får roligt imorgon.

Kram Jile

Upp till toppen
Annons: