Annons:
Etikettkristaller-och-stenar
Läst 5364 ggr
evrekaw
2/1/09, 8:17 PM

Kristall för sömn?

Är det någon här som vet om någon kristall eller sten har särskillt goda egenskaper för att främja god sömn?

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Annons:
[Chakra]
2/2/09, 7:42 AM
#1

Ametist är ett tips!

evrekaw
2/2/09, 3:18 PM
#2

Ok, då får jag prova den!

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

solblomman47
2/2/09, 7:27 PM
#3

Jag har ett ametisthjärta i kudden och jag sover mycket bra. Glad

lilla-ja
2/3/09, 1:29 PM
#4

Ametist + hematit!!!! Går inte att sova utan dem!

evrekaw
2/4/09, 3:05 AM
#5

Så, nu har jag köpt en fin ametist - ändå sitter jag här vaken klockan två mitt i natten… Måste nog rena och ladda den först… Glad

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

TantAlma
2/9/09, 2:03 PM
#6

Jag har en bergskristall under kudden. Jag har mindre sömnlösa nätter och mindre mardrömmar.

Annons:
springflowerlove
2/10/09, 4:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Jag brukar ha hematit när jag inte kan sova. Då har jag den i handen eller lägger den på mitt bröst…detta funkar för mig

FiaH
2/11/09, 12:34 PM
#8

Jag har en ametist och en bergskristall, och sover fantastiskt braSkrattande

evrekaw
2/13/09, 8:50 PM
#9

Undrar hur det skulle fungera att kombinera alla tre, ametist, bergkristall och en hematit…

Har ametist och bergkristall… Får investera i en hematit. Tack för bilden, lättare att hitta rätt för mig då!

                                                          Glad

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

AlexandraP
2/16/09, 2:26 PM
#10

#9 det känner du själv hur du mår utav att blanda dessa. Men 3 sst tycker jag är okej :)

Men kom ihåg att följa det som känns bäst för dig. Skrattande

MrCitronit
3/25/10, 7:16 AM
#11

Kan man ha för många stenar? Jag har blandat en hel del stenar och jag sover väldigt dåligt. Kanske är det så att jag har stenar som gör det bara sämre, eller?

Pagan
3/27/10, 8:38 PM
#12

Den enda sten man kan kombinera med andra stenar är Berskristall. Har jag fått lära mig. Bergskristall laddar samtidigt som den försärker andra stenarnas egenskaper. Om vi blandar olika stenar så får vi antingen ingen effekt alls eller en effekt som är svår att förklara. Detta lever jag efter. Men med så mycket här i världen så är lärdomar av olika art. Funkar det så funkar det. Själv skulle jag aldrig mixa hur som helst.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

loulou2
8/31/10, 1:31 AM
#13

brukar ha en bergkristall på pannan för att komma ihåg en viss dröm när jag går och lägger mig och en ametist i min vänstra hand, och rosenkvarts i vänstra kupan i bhn då och en korall i baschakrat och månsten oxå i kupan eller underkudden turas om mellan månstenen och karneolen låter välutrustad fast det hjälper ju ….helt fantastiskt har ni nåt tips så är alla råd välkomna

Annons:
Mirjami-78
8/31/10, 8:29 AM
#14

Bra tips detta med stenar…Ska nog prova någon gång när jag kommer in i en tid då jag har svårt att sova.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

stina63
8/31/10, 11:06 AM
#15

*12 Bra tips. Viste jag inte om bergskristall paggan

*13  Loulou2 de ska jag testa Men dom kommer nog inte vara där så länge på pannan och i handen. Men jag ska testa deGlad

JILE
8/31/10, 2:22 PM
#16

Intressant detta med kristaller….bergskristall har jag hört gör att man drömmer klarare drömmar.

Ska göra övningen som Loulou2 hittade på här i forumet på insidan.

penke
9/2/10, 2:01 AM
#17

Jade,tycker jag fungerar bra
 ger lugn och "bra" drömmar..
mina,jag hade två under bäddmadrassen har ..försvunnit
lite har jag märkt av det..
istället för att sura,tror jag det var meningen
 om någon tog dem,fick hon ett par ..fulla ..*skratt*
(förtydligande,jag har skaffat ny säng o stökat en del med kuddar o bolster)

   penke

loulou2
9/19/10, 12:47 PM
#18

Stenar som används för god sömn är ju ametist och faktiskt bergkristall efter min erfarenhet ametisten iaf  rosenkvarts för den lugnar ner som ametisten + månsten för att komma ihåg drömmar också magnetiten har den effekten också och grön jaspis  lycka till!

Ilya
11/12/12, 9:31 PM
#19

Jag har en ametist under ena kudden, en rosenkvarts under den andra kudden och en hematit ring på fingret som jag bär dygnet runt ^^

Enda gången jag tar av ringen är vid dusch.

Känner mig trygg med mina stenar, särskilt hematit-ringen :)

Idag köpte jag t.om två nya hematitringar.


Upp till toppen
Annons: