Annons:
Etikettkristaller-och-stenar
Läst 5454 ggr
AlexandraP
4/14/08, 5:02 PM

Vilken Sten eller Kristall behöver Du?

I den här tråden har du möjlighet att skriva och fråga om vilken sten/kristall du kan tänkas behöva bära med dig ett tag.

Berätta lite om vad du behöver den till så ska vi slå upp och se efter vilken som kan passa in på dig!

Jag och Lotta kommer att hjälpa er med detta och vi kommer även att använda oss av olika böcker som hjälp.

Annons:
Opal
4/14/08, 6:20 PM
#1

Vilken sten passar när jag känner stress från min omgivning??

[BigMama]
4/15/08, 10:58 AM
#2

Tro på mig själv? Fundersam

Jag kan, jag vill, jag vågar….

TantAlma
4/15/08, 7:37 PM
#3

Skrattande Tack för tråden!!!Kyss

Jag har ju många krämpor…Men lider ofta av spänningshuvudvärk, tandköttsinflammation och smärtor i nacke och skuldror.

Med ljus och värme

Alma

Empe
4/15/08, 7:55 PM
#4

Jag behöver all hjälp jag kan få med att öppna upp mitt kronchakra. Vilken sten kan hjälpa mig?

AlexandraP
4/15/08, 9:55 PM
#5

#1 Opal

En bra sten du kan använda är Gul Aventurin, den utstrålar mycket upplyftande, energigivande vibrationer. Den harmoniserar i både kropp och själ.

Gul kvarts är också en sten att rekommendera. Den symboliserar ro, avstressning, inspiration och förståelse. Dess energi får oss att ta det lite lugnt. Du kan med fördel använda denna kvarts med en rosa.

AlexandraP
4/15/08, 10:05 PM
#6

#2 bigmama

Pyrit är en sten som hjälper dig att finna din inre styrka och ger dig robusthet att vara dig själv.

Röd granat är en sten som hjälper oss att utvecklas samt att den lär oss finna ljus även i mörkret.

Guldkvarts är en sten som skapar överflöd, glädje och trygghet då den arbetar och förstärker vår självkänsla. Den ger oss även en inverkan på sår som inte har helats och på det vi saknar.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
AlexandraP
4/15/08, 11:46 PM
#8

#3 Tantalma

Apachetår är en kanon bra sten därför att den ger både styrka och koncentration samt att den verkar avslappnande. Den är särskillt lämpad till förlösning av spänningar, huvudvärk och förkylning.

Ametisten är också en hjälpande sten mot huvudvärk och en otrolig verkan på nackspänningar. Dess renande verkan gör att den är särskillt lämpad till hud, mag/tarm problem samt huvudvärk.

Jag hittade ingen speciell sten mot just tandköttsinflammation men däremot två stenar för tandvärk och tandsmärtor så du kan ju alltid prova! Jade; nefrit och Neptunit sägs vara bra.

AlexandraP
4/16/08, 12:07 AM
#9

#4 Empe

Aragonit;lila är en sten vars energi är mycket stark men inåtriktad och hjälper oss att gå djupare. Dess färg är relaterat till pann och kron chakrat och stärker dessa chakran.

Azurit hjälper oss vid eventuella blockeringar. Den visar oss tydligt vårt undermedvetnas innehåll. (denna sten är olämplig i dryckessenser)!

Spektroliten är en mycket stark sten, så ta det lite försiktigt med den. Det är en sten som har hög, fin och intensiv energi. Den sätter oss i föbindelse med en annan dimension.

Även bergkristall och ametist kan hjälpa dig med ditt kronchakra.

Rocktjejen
4/16/08, 2:45 AM
#10

energi påfyllning skulle jag behöva i en stor dos

Vad för sten finns det för det tro?

Opal
4/16/08, 9:17 AM
#11

Tack så mycket Alexandra. Då ska jag gå och inskaffa mig dom.

[BigMama]
4/16/08, 10:03 AM
#12

Kyss Kram Alexandra - jag ska också skaffa stenarna!!

[BigMama]
4/16/08, 10:05 AM
#13

Pyritsol var ju giftig, är pyritsol=Pyrit? Kan jag bära den med mig i så fall?

Annons:
AlexandraP
4/16/08, 12:55 PM
#14

#13 Pyritsol och pyrit är två olika stenar så du kan ta det lugnt :)

AlexandraP
4/16/08, 12:56 PM
#15

#12 och #13  det låter bra, berätta gärna sedan ni fått dom och använt dom ett tag :)

[BigMama]
4/16/08, 8:05 PM
#16

OK!

TantAlma
4/18/08, 11:34 AM
#17

Tack så mycket för tipset. KyssApaschetårar verkar svårt att få tag på hittade ingen bra länk…

Ametisten har jag som sagt men den har blivit blek kanske ska jag testa renigstipsen du gav…

Med ljus och värme Alma

Empe
4/18/08, 3:52 PM
#18

Tack Alexandra! Jag har en hel del stenar men ingen av de du räknade upp, utom de sista alternativen bergskristall och ametist.

AlexandraP
4/20/08, 1:24 PM
#19

#18 Jo jag förstod att du hade dom :) Men testa och se om du får tag på dom stenarna jag skrev om. Kanske det skall funka för diig.

AlexandraP
4/20/08, 1:30 PM
#20

#10 Rocktjejen

Gul kalcit påminner om solsken, trygghet, värme, glädje och spontanitet. Denna sten är bra i situationer då vi känner oss rädda, otrygga och trött på livet.

Bergkristall förstärker dina energier och energierna runt okring dig. En kanon bra sten för att "rena" dig själv och få in nya energier och ork!

Jag använder mig själv mycket av bergkristallen då jag behöver fylla på energi hos mig själv. Och den fungerar för mig ! Skrattande

Annons:
AlexandraP
4/29/08, 5:51 PM
#21

Har ni fått tag på några kristaller?

AlexandraP
4/29/08, 5:52 PM
#22

Vilka stenar/kristaller har hjälpt er!?

Empe
4/29/08, 8:37 PM
#23

Bergskristallen är ett måste, den renar energin i hemmet tycker jag. Ametist har jag för den andliga kontakten. Pyrivit har jag en liten en i plånboken, sägs dra till sig överflöd nämligen!

Ayena_old
4/30/08, 1:49 AM
#24

Jag använder mig av kristaller ganska ofta. Bergskristallen och ametisten är självklara när jag ska meditera eller lägga en tarot. Sen beror det på "dagsformen" vilka stenar jag tar med.

Jag har under våren varit lite orolig och nerstämd men sedan jag började lägga en liten citrin och en liten rosenkvarts under huvudkudden så kände jag mig både lugnare och på bättre humör. Visst, det är ju vår och allting blir ju mycket lättare då, men jag tror ändå att stenarna hjälpte till lite grann.

Jag ska snart fylla på mitt förråd igen, har en viss benägenhet att ge bort stenar till folk.

AlexandraP
4/30/08, 11:31 AM
#25

Håller med dig empe, bergkristallen är ett måste och oftast är det den som följer mig vart jag än går :)

Ayena jag använder också mkt kristaller när jag gör vägledningar och mediterar.

Jovisst, det är så lätt att ge bort närr folk behöver dom, bara införskaffa sig lite nytt :)

TantAlma
6/15/08, 9:26 PM
#26

Nu har jag köpt mig en bergskristall och en rosenkvarts så jag ska hålla depressionerna borta. Hitills har det gått bra med positivt tänkande….

Alma

signemo
6/15/08, 11:02 PM
#27

Hej. Vad skulle jag behöva.

Känner stress och otillräcklighet och osäkerhet om vad jag skall/vill göra av arbete i framtiden.

Var rädda om varandra

Annons:
marias777
6/17/08, 9:07 PM
#28

nån sten för kärlek och hälsa,jag vet att något i kroppen inte är som det ska/obalans njurarna?

Sen är min låga självkänsla ett problem….jag känner håglöshet och är ständigt trött men vet inte vad det beror på och inga prover visar heller något..//Maria

Mizzi
6/18/08, 3:38 AM
#29

En sten mot ångest

umbra55
6/18/08, 12:58 PM
#30

Jag undrar vilken sten jag ska ha för att stödja min svaga självkänsla och min oförmåga att vara envis? Alltså att hålla mina föresatser?

En stödjande sten mao….

ElinKee
6/22/08, 12:29 AM
#31

Mina inre hormoner är i obalans och jag mår inte så bra, jag har blivit väldigt dålig i huden och känner mig nere. Beror väl på graviditeten, men hur ska man kunna vara glad om man känner sig ful och äcklig? Eftersom jag motionerar, äter nyttigt och lever hälsosamt kan jag inte komma på nåt annat än att bära med mig en sten eller kristall.

hilal
11/1/08, 8:42 PM
#32

vilken bra tråd ide! (är ny här förrestän:-) )

vilken sten/stenar kan man använda för att kunna attrahera den motsatta könen? och för att dra till sig kärlek?

har läst någonstans att Malakit och karneol kan dra till sig kärlek men jag hade aldrig läst det någonn annan stans så jag blev osäker.

annars brukar det stå på olika sidor om ,om att man kan ge den o den stenen till sin käraste men jag vill som sagt först  ha hjälp med att dra till mig nån:-p

och vilka stenar är bra för hudproblem?

Criilona
11/3/08, 2:26 PM
#33

Hej och välkommen!

Till hudproblem finns lite olika stenar att välja på tex.grön  aventurin,vitkorall,svavel,skvamarin.onyx,rosarit,opal,grönkalcit.

Ja som du ser så finn det massor ,så frågan är vad vill du ha för hjälp?

Den andra stenen du bad om har jag inte fått svar om än,men det kanske kommer,

Kram och ljus Catarina "criilona"

hilal
11/3/08, 6:53 PM
#34
tack för hjälpen:-)    jag har just en grön aventurin som jag ofta bär, som hänge på silver kedja, känner mig ofta dragen till den mest på grund av den vackra färgen och av formen, min är formad som en lång pistol kula liksom
onyx o rodonit har jag oxå som tur är! men dem brukade jag inte känna mig dragen till men nu ska jag börja använda dem oxå:-)
med hudproblem menade jag finnar, jag har inte svår acne men får lätt oren hud med finnar….
väntar spänt på "kärleks stenen" :-p
kram Hilal
Annons:
Allamej
11/13/08, 2:40 PM
#35

Hilal, Om du vill attrahera din själsfrände så är det rosenkvarts du är ute efter :) Och om du vill ha passion så ska du sikta in dig på granat :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Allamej
11/13/08, 8:04 PM
#36

Signemo, en agat ger lugn och ro. En charoit ger inre och yttre ro. Den ger dig mod att stå för dina känslor.

Malakiten är en sten som kan hjälpa dig finna lösningar på problem, släppa taget om det förflutna och ger dig mod att förändras och utvecklas.

Tigeröga är den sten som hjälper dig stå på egna ben. Bli självständig och självsäker. Den tar bort din blyghet och ger dig stark karaktär. Men denna så kan du lättare förstå dig själv.
Tigeröga är ett väldigt gott stöd och ger styrka när man ska påbörja något nytt.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Allamej
11/13/08, 8:14 PM
#37

Marias777:

Rosenkvarts är en starkt helande sten. Den läker både kroppen och det själsliga och ger tröst vid hjärtesorg.
Den drar till sig kärlek och romans samt hjälper dig älska dig själv.

Agat ger god hälsa och långt liv. Är en turbringare och ett skydd emot faror. Med en agat kan du njuta av livet

Turkos är en kraftigt helande sten som skänker hälsa, ödmjukhet, lycka och beskydd

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Allamej
11/13/08, 8:14 PM
#38

Mizzi, du behöver inte en sten, du behöver abaloneskal :) Det är bra mot ångest.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Allamej
11/13/08, 8:16 PM
#39

Umbra55

Tigeröga är den sten som hjälper dig stå på egna ben. Bli självständig och självsäker. Den tar bort din blyghet och ger dig stark karaktär. Men denna så kan du lättare förstå dig själv.
Tigeröga är ett väldigt gott stöd och ger styrka när man ska påbörja något nytt.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Allamej
11/13/08, 8:21 PM
#40

Jag hoppas att det är ok att jag väcker liv i denna tråden igen :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

[luneri]
9/14/09, 1:13 PM
#41

Jag brukar vara ängslig över nästan allting, och jag känner ofta oro. Inför nya utmaningar eller nytt jobb känner jag mig otillräcklig trots att jag försöker till 110%

Jag vill känna mer lugn och harmoni utan att behöva oroa mig för allting.

Finns det någon sten som kan hjälpa mig med detta?

Annons:
Allamej
9/14/09, 2:25 PM
#42

luneri, du behöver rutilkvart och tigeröga

Rutilkvartsen Den ger dig kraften att nå dina mål och fokusera på nuet. Den avlägsnar alla oro inför framtiden.

Tigerögat är den sten som hjälper dig stå på egna ben. Bli självständig och självsäker. Den tar bort din blyghet och ger dig stark karaktär. Men denna så kan du lättare förstå dig själv.
Tigeröga är ett väldigt gott stöd och ger styrka när man ska påbörja något nytt.

Använd gärna bergskristall tillsamman smed dessa för att förstärka

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

[luneri]
9/14/09, 2:59 PM
#43

Tack för svaret, jag har en tigeröga hemma sedan jag var liten, men den har gått sönder lite på ena sidan. kan det ge negativ energi då?

Ska införskaffa mig en rutiklskvarts för det har jag inte.

Allamej
9/14/09, 3:24 PM
#44

Jag har aldrig varit med om att en sten skickar negativa energier bara för att den är lite skavd, alla stenar är ju hackade, borrade och blir utslina ur marken så då borde ju alla kristaller och stenar vara negativa :)

Så nej, jag tror verkligen inte det är någon fara  :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Mizzi
9/15/09, 12:46 AM
#45

Vad är abaloneskal och vart får man tag på det ??

Allamej
9/15/09, 1:43 AM
#46

Abalone är en restprodukt från pärlodlingarna och finns ofta att köpa på pärlbutiker :) Kallas även för Paua

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

[luneri]
9/15/09, 11:48 PM
#47

#44 Det är bara jag som är lite nojig. tack för svaren! Nu har jag inhandlat en rutilkvarts och bergskristall iaf.

Köpte även lite andra stenar som gul kalcit och akvamarin :)

saga1234
1/7/13, 11:59 AM
#48

hej jag letar efter en pyritsol att köpa

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: