Annons:
Etikettkristaller-och-stenar
Läst 7922 ggr
LottaU
2008-02-17 00:21

Aqua aura

Image:Aqua aura.jpg

Aqua aura is a term used to describe a natural crystal that has been coated with gold fumes. It is created in a vacuum chamber from quartz crystals and gold vapor. The quartz is heated to 871 oC (1600 oF) in a vacuum, and then gold vapor is added to the chamber. The gold atoms fuse to the crystal's surface, which gives the crystal an iridescent metallic sheen. The process was awarded the United States Patent No. 6997014 on 14 February 2006. The process was invented by Steven F. Starcke, Ronald H. Kearnes and Keven E. Bennet. While the patent might have been given in 2006, this material has been produced by this method for dozens of years prior.

The patent says "The invention provides a decorative object comprising a transparent or translucent substrate having a body and at least one surface bearing a thin film coating. The coating imparts in the substrate a body color that appears substantially constant at different angles of observation. This body color is imparted in the substrate at least in part by absorption of visible radiation that is transmitted through said coating. The coating includes a high absorption layer comprising film that is highly absorptive of visible radiation. Also provided are methods of coating gems and other decorative objects, as well as methods of heat treating coated gems and other decorative objects."

Må så gott

Lotta "Värd på Insidan"

Annons:
LottaU
2008-02-17 00:22
#1

Aqua aura is a very popular item in metaphysical items and a popular item in jewelery. It is the exact same process that is used to coat steel balls used as bearings. The term aqua aura specifically is used for the blue colored quartz. Additional elements can be used to treat quartz, such as indium, titanium and copper. The coloring of this treatment is only on the surface, so all faceted and polished material you find has been treated after it has been made originally. Often, quartz of lesser quality, with fractures and weak spots, will break apart during the coating process.

Flame Aura pendant set in silver.The aqua aura treatment can be used to reveal twinning in quartz crystals that would otherwise go undetected. While most treated quartz is destined for the metaphysical marketplace, it does have a use in the field of mineralogy.

Ovanstående fakta kommer från http://en.wikipedia.org/wiki/Aqua_aura

Må så gott

Lotta "Värd på Insidan"

LottaU
2008-02-17 00:30
#2

Aqua Aura, Kobolt

Denna djupblå kristall sträcker ut efter det djupaste inom oss. De djupaste drömmarna, den djupaste inneboende potentialen - den perfekta formen. Det var energi av detta slag som fick Mozart att skriva sina symfonier, Muchelangelo att skapa sina ver etc. Det påstås att de mest intelligenta människorna använder ca 10% av hjärnans kapacitet. Kobolt-aquaauran stimulerar oss att använda mer av hjärnans kapacitet.

Bra mot: När du känner dig betryckt.

Chakra: Kronchakrat & Tredje ögat

Må så gott

Lotta "Värd på Insidan"

LottaU
2008-02-17 00:35
#3

Denna kristall är helt fantastisk, en av mina favoritstenar. Kan ibland vara svår att få tag på!

Jag tror jag enbart ha sett Aqua Auran som små spetsar som bilden ovanför. De har då varit ca 3 - 5 cm i längd, smala och slipade i båda ändor m.m.

Ibland så har man tur att hitta den i något smycke. har ett smycke som jag faktiskt har glömt bort att jag hade, tills nu när jag skrev det här. Ska nog ta och leta efter den :-)

Alltid bra att skriva, för man kan komma på massor av saker, samtidigt som man lär sig något nytt! Glad

Må så gott

Lotta "Värd på Insidan"

AlexandraP
2008-02-17 01:08
#4

Tror jag aldrig hört talas om denna kristall, kul att du skriver om dessa, alltid kul att få lära sig ngt nytt.

FiaH
2008-02-17 08:44
#5

Denna kristallen har jag fått till mig i meditation många gången att jag ska inskaffa, den är såå vacker. Men har inte hittat den någonstans.

LottaU
2008-02-17 09:00
#6

Den är svår att få tag på, men jag tror jag ett par stycken i lager!

Ska jag kika efter?

Må så gott

Lotta "Värd på Insidan"

Annons:
FiaH
2008-02-17 09:46
#7

Oh, kan jag isåfall beställaGlad

mariaef
2008-02-17 11:29
#8

Ååå, jag vill också gärna beställa en, om du har i lagerGlad

LottaU
2008-02-17 11:31
#9

Jag ska kika, kan ha 2 eller 3 stycken!

Återkommer under dagen med bild på dom jag har!

Må så gott

Lotta "Värd på Insidan"

FiaH
2008-02-19 22:56
#10

Äntligen idag har jag fåttSkrattande min kristall, den var så otroligt fin, jag är så glad

LottaU
2008-02-19 23:12
#11

Hoppas att du kommer att tycka om den :-)

Det är väldigt härliga energier i den, så jag tror säkert att du får mycket användning av den Glad

Må så gott

Lotta "Värd på Insidan"

FiaH
2008-02-19 23:15
#12

Det kommer jag att få, det kändes som rätt tid nu. Tack så hjärtligt Lotta. Kram på dig

FiaH
2008-02-21 15:39
#13

Jag hade min kristall i handen igår när jag mediterade, och jag säger vilken kraft, fick en sådan värme ihanden och ut i armen.. Det sägs ju vara en bra meditations sten, och igår fick jag till mig så otroligt mycketSkrattande

Annons:
mariaef
2008-02-21 16:40
#14

Ooops, jag glömde tala om att min också har kommit. Toppen, Lotta! Har dock inte mediterat eller så med den ännu, veckan har varit full av aktiviteter, men det kommerSkrattande

LottaU
2008-02-21 18:30
#15

Vad kul Fia att du fick till dig mycket! :-)

Den har väldigt speciella energier,

Du får gärnna berätta sen Maria :-)

Kramis

Må så gott

Lotta "Värd på Insidan"

CoreX89
2016-02-28 16:39
#16

Jag har haft denna kristall som halsband (tills den blev stulen) den ger mängder i energi så man håller sig vaken om dagen men dock inte har den 7 meter närmare sängen då man kan riskera sömnproblem =D

Har du några kvar @LottaU ? Hur ser dom isåfall ut? =)

Upp till toppen
Annons: