Annons:
Etikettauran-chakran
Läst 5870 ggr
Nyfniken
2011-09-15 09:08

Chakrorna 8-9

Åttonde chakrat - wiracochan

Färgen är:Magenta

Gudomlig kärlek

Åttonde chakrat har ingen förbindelse med någon körtel eller med den fysiska kroppen. Den är lokaliserat ovanför kronchakrat.
I åttonde chakrat finns den så kallade själsstjärnan eller akashakrönikan som innehåller all information om vår själ. Vår livsväg, våra möjligheter, syftet med våra inkarnationer, information om vår livsuppgift etc.

Det magentafärgade chakrat är mer eller mindre utvecklat hos oss, beroende på var vi befinner oss i vår utveckling till hela och balanserade människor.

Det åttonde chakrat finns inom ljusenergifältet. Det svävar över huvudet som en snurrande sol. Det är vår koppling till den Store Anden.

När vi dör, expanderar det åttonde chakrat till en ljusglob och omsluter de andra sju chakrana som en behållare av ljus.Efter en period av försoning och rening, tillverkar det åttonde chakrat en ny kropp, såsom den har gjort om och om igen genom så många livstider.
De laddade traumatiska minnena från våra tidigare inkarnationer överförs till vår nästa kropp som präglingar i vårt ljusenergifält.

Det åttonde chakrats källa är det nionde chakrat, och sträcker sig över hela kosmos. Det är hjärtat i universum, ett med den Store Anden.Det åttonde chakrat motsvarar de Kristnas koncept av själen, som är personlig och begränsad. Det nionde chakrat motsvarar Gud, som är opersonlig och obegränsad.

Nionde Chakrat

Det nionde chakrat befinner sig i universums hjärta, det är utanför tid och rum; det sträcker sig genom den omätliga rymden och är sammankopplad med det åttonde chakrat genom en ljustråd.

Det nionde chakrat är Jaget som aldrig har blivit fött och aldrig kommer att dö.

Credendo vides (om man tror så ser man)

Annons:
Sagaliten
2016-09-19 03:51
#1

Gammalt inlägg, men tåls att lyfta. Bra info om åttonde chakran tycker jag. Läser en healingkurs nu som nämner just åttonde väldigt kort, sen nionde och tionde sägs det bara vara för djupgående så det tas inte upp i kursen. Men sen vet jag att vissa sidor pratar om elva och tolv och nu hittade jag en där det nämns tretton som jag tänkte kika närmare på imorgon. http://matrosens.blogspot.se/search?q=12+chakrorna Är sån som har svårt att inte verkligen veta. Visst vet jag att det finns massa små, men jag vill veta alla de som är mer nämnvärda. Ska se om jag kan få någon samlad uppfattning själv kring det…

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Upp till toppen
Annons: