Annons:
Etikettmatnyttigt
Läst 2144 ggr
stina63
11/30/11, 7:59 PM

choklad

Choklad choklad så gott så,, Om man gillar de, Nog är det gott alltid ibland. Men choklad kan rädda liv sägs de. För i choklad finns ämnen som är bra för kroppen, men de ska vara mörkt choklad.

I länken under där står de att choklad är bra för hjärthälsan. Kakao har en skyddande effekt mot hjärt- och kärlsjukdomar.

Sund nu

Vad känner du för choklad? Är det gott för att äta eller tar du en liten liten mumsbit då och då. Mörkt eller ljustGlad

Annons:
stina63
12/30/11, 6:26 PM
#1

Vad känner ni för choklad?

Sess1
12/30/11, 6:58 PM
#2

Jag älskar choklad!

Mörk eller ljus spelar ingen roll, men helst ska det vara mörk med sea salt… Njutning på hög nivå.

Den enda choklad jag egentligen inte tycker om är den med apelsin, men den slinker ner om suget är stort.

Pagan
12/30/11, 10:24 PM
#3

tja inte så mycket för just mörk choklad, men tror bestämt att även den ljusa har sina kvaliteer. Jag blir gladare (helst vissa tider i månaden), jag blir nöjdare och framför allt - jag har roligare. Jag gillar helst choklad med nötter och Bridgeblandning. Himla smarrigt!Skrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

stina63
12/30/11, 10:41 PM
#4

Jag är inte så förtjust i choklad men de är gott mellanåt gnaga på,

Isa56
12/30/11, 10:51 PM
#5

Åh mörk choklad med nötter "dreglar" Tungan ute så mörk som möjligt, gärna 90% inte under 70% och kylskåpskall. En liten tugga mörk choklad och en klunk varmt kaffe och Isa är i himlen. Cool

Har i 8 år legat i riskzonen för diabetes, så ljus choklad är för söt för mig idag.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Pagan
12/30/11, 10:57 PM
#6

ja men med kaffe går ju även den mörka ner. Det är det enda jag kan äta Magnum med - kaffe. Det är en perfekt eftermiddagsavnjutare. Nä nu får jag leta rätt på bridgeblandningen igen juSkrattande skulle sparat den andra halvan "till en annan dag"

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Isa56
12/30/11, 11:01 PM
#7

Tja du är en dag fel i almanackan så kan du väl vara en timme fel inatt också. Snart en ny dag. Njut du, för mig också. Tungan ute

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Pagan
12/30/11, 11:03 PM
#8

så sant Isa, du har mycket klokskap i dig, så snart jag slutat tugga så ska jag ta en näve bara för digSkrattande ska ta dem med bara nötter som jag sparat till sist

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
12/30/11, 11:06 PM
#9

Du är gullig du Pagan, och precis som förr kidnappar vi tråden. SkämsOskyldig

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Pagan
12/30/11, 11:12 PM
#10

ja, men vi håller ju oss till ämnet iallafallTungan ute

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
12/30/11, 11:15 PM
#11

Ja visst gör vi.

Har jag inget choklad hemma (har en mil till affären) så blandar jag lite kakao i vispgrädden, vispar den och tar en klick till lite hallon. Och jag blir nöjd.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Pagan
12/30/11, 11:18 PM
#12

ahhhh en riktig livsnjutare

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
12/30/11, 11:25 PM
#13

"Man tager om man så haver" Läste någonstans att det var det korrekta citatet av Cajsa Varg. Tungan ute

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Annons:
Pagan
12/30/11, 11:32 PM
#14

ja, hon sade oftast i sina recept att " Man tager om man så hafva kan…." men vi är ju mer moderna i dag. En kvinna i min smak

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
12/30/11, 11:37 PM
#15

Ja så var det nog. Visste iallafall att det inte var "Man tager vad man haver" Flört

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

stina63
1/1/12, 9:28 PM
#16

Jag har förätet mig på choklad som barn. Min mormor jobbade på Mazeti som det hette då. Mu heter de fazer. Hon kom med en stor kass med choklad var till varje familj i släkten vid stora högtider.

Men mamma säger att den choklad som finns iaffären är inget igemförelse med rent nytt choklad från fabriken. De smakar helt annorlunda

Pagan
1/1/12, 9:31 PM
#17

Kan jag tänka mig. En annan är ju van vid Marabous och det är väl egentligen inte vidare "klass" på deras, fast det är ju vad jag vant mig vid - så då blir annan "finare" choklad mest bitter i smaken har jag märkt

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
1/1/12, 9:33 PM
#18

Men man äter inte lika mycket av finare choklad. Den är lite mäktigare så man blir nöjd med mindre. Bra för vikten. Tungan ute

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Pagan
1/1/12, 9:34 PM
#19

aha, sicken strategisk frossare du är

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
1/1/12, 9:37 PM
#20

OskyldigTungan ute

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Annons:
lojna
1/3/12, 7:58 AM
#21

chokelad!! Ja det är gott.Mörk chokelad kan ju vara lite svår att få ner..

Men vad gör man inte..

Pagan
1/3/12, 12:04 PM
#22

jamen precis - en får ju offra sig för den goda smakens skull….

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Volito
1/6/12, 9:48 AM
#23

I rå kakaopulver finns 4x mer antioksidanter och flavanoider än i den vanliga rostade. Kan äta choklad krem eller glass istället (samt få massa Cvitamin osv).

Man tar fryst hallon par glas (om vill ha glass tynar upp bara lite grann, om kräm tynar helt), 1 avokado och 2-5 färka dadlar (hur söt man vill ha eller ta honung istället), tillsatt 2 rågade matsked rå kako pulver och blända/mixa allt:

en riktigt moms och nytighets bomb!

Isa56
1/6/12, 9:52 AM
#24

#23 Tack för tipset. Det lät attans så gott. Måste jag prova. Tungan ute

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Upp till toppen
Annons: