Annons:
Etikettböcker-kurser-mässor-mm
Läst 3287 ggr
walkinbeauti
2/27/12, 1:27 PM

Boktips tråden

Har du något boktips du vill dela med dig av både andliga och andra som du tycker kan vara värda att läsa.

Många nya och sökande söker sig till andliga forum och kan behöva lite tips på vägen i sin andliga utveckling .

Dela gärna med dig här i tråden om du har ett eller flera boktips Cool

Annons:
walkinbeauti
2/27/12, 1:35 PM
#1

Jag minns för många år sedan så läste jag gärna Sylvia Browne och hennes böcker och dom är väldigt lättlästa och ger många goda tankar och råd.

Dom finns bla på Vattumannen, googla på Sylvia Browne så hittar ni både på Engelska och Svenska.

Dom är lättlästa och hon beskriver bra sen utvecklas vi åt olika håll men för den som är ny inom det andliga kan dessa vara bra att börja med .Hon tar upp bla,guider,tidigare liv,livet på andra sidan och mycket mycket mer .

Går djupt in på olika ämnen men på ett lättförståerligt sätt.Idag läser jag inte hennes böcker längre men tipsar gärna om dom till sökande som vill lära sig och veta lite mer .

Sen ska man komma ihåg att med all andlighet  så hittar vi alla själva vår sanna väg att vandra men kan få en liten knuff på vägen i vårt sökande genom lättlästa böcker Glad

En länk till Vattumannen och hon har skrivit många många böcker.

http://www.vattumannen.se/Search.aspx?q=sylvia%20browne

stina63
2/27/12, 4:02 PM
#2

Dom böckerna som sylvia Browne har skrivet är väldigt bra

Dom böcker om sagan av isfolket som Margit sandemo har skrivet är bra också och jag har hela serien hemma

walkinbeauti
2/29/12, 3:12 AM
#3

Har hört lite om Sandemo men inte läst böckerna,nåt nytt att sätta sig ner med och läsa.Har hört väldigt bra om dessa böcker men ännu inte kommit till skott att köpa nån.Bättre sent än aldrig Glad

stina63
3/1/12, 6:11 PM
#4

Får du tag på dom så köp eller låna om det går, För har man väl börjat läsa dom så kan man inte sluta. Så är det.,Skrattande

Maggan71
3/8/12, 9:02 AM
#5

Sagan om Isfolket har jag läst flera gånger - hela seriens 47 böcker! Får sådan längtan efter människorna och miljöerna ibland! Kanske dags att läsa dem igen, det är några år sedan sist…

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

Pagan
3/16/12, 8:39 PM
#6

Ja Sandemo går inte av för Hackor. jag har läst hela triologin - fortsatte med Häxmästaren och Solens rike efter Isfolket. Himla bra. Hennes "Vi är inte ensamma" är också rätt bra.

Just nu läser jag Healing koderna av Alex Loyd och Betty Shines Tankens makt och Sinnets magi. Blev sååå glad att de kommit i ny utgåva, mina gamla pocket var ju sååå slitna. Nu köpte jag inbundna. Kändes nästan magiskt då de kom hem.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
stina63
4/18/12, 8:32 PM
#7

En bra bok är Zonterapi för bättre hälsa

Av Barbara och kevin Kunz

Där finns både bilder och text hur och var man kan trycka och massera fötter händer. Vad det hjälper mot

millam
4/26/12, 10:48 PM
#8

Dom flesta böckerna finns och beställa också på adlibris.se, mycket billigare än Vattumannen. Sylvia Brownes böcker finns där, bl.a. Håller med, hennes böcker är helt klart nåt att rekommendera för den som gillar andliga böcker!

Samtidigt som man vill ju ha Vattumannen kvar också, trots allt så har dom några enstaka böcker som inte finns annanstans, och andra roliga saker.. och en del aktiviteter!

Pagan
4/26/12, 10:52 PM
#9

Kolla gärna bokus också, de och adlibris brukar vara billigast

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

stina63
5/8/12, 6:34 PM
#10

Ja vad bra med tips millam och pagan.

Pagan
7/18/12, 11:11 PM
#11

Läser just nu Mike Dooley, Oändliga möjligheter, så himla bra! Mycket om tankens makt, visualiseringar och meningen med livet. Jag är medlem i bokklubben Livsenergi och kan säga att det är svårt att inte nappa på erbjudandet om månadens bokSkrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
7/19/12, 1:52 PM
#12

Säger du det Pagan? Tänk det har jag aldrig märkt. Flört Läser också den boken, den väcker många tankar, funderingar och drömmar. Tungan ute

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Wony
7/19/12, 8:19 PM
#13

Det låter intressant, får väl ta och lägga till den i listan "att läsa" som tyvärr är rätt lång… Flört

Annons:
Isa56
7/19/12, 8:25 PM
#14

Sådana listor har ju en benägenhet att bli väldigt långa. Ibland är biblioteket en bra lösning. Skrattande

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Pagan
7/20/12, 12:41 AM
#15

japp eller bokbörsen

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Wony
7/20/12, 11:59 AM
#16

Jo, bibliotek är smidigt, fast det lokala biblioteket har inte öppet mer än några timmar i taget, ett par gånger i veckan. Småklurigt att hinna dit!

Men många bra böcker kan man ju hitta i gårdloppisar och liknande också. Glad

Jofiel
7/21/12, 11:21 AM
#17

Min favoritbok är "att välja glädje" av Kay Pollak. Det är en sån bok som jag plockar fram lite då och då för att påminna mig själv om att vara på den positiva sidan Glad

nemetona
8/29/13, 5:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

#17 Den boken kom min dotter hem med till mig och la den i min hand och sa bara-Läs den! Jag förstod ingenting först vad hon menade och såg väl ut som en fågelholk. Jag har haft tuffa år med långvarig ryggsmärta i 20 år av mina 48 år och många trauman på det, så har väl ibland inte mått superfint kan man säga. Boken gav mig så mycket tänkvärt och mycket snurrade i mitt huvud! Den är riktigt bra så den kan jag rekommendera jag också// positiva tankar och ha en trevlig kväll allt och alla❤️

//Nemetona Vinkar

Vad lever vi för, om inte att göra livet mindre svårt för andra?

                                                               GEORGE ELIOTT

Upp till toppen
Annons: