Annons:
Etikettmatnyttigt
Läst 1428 ggr
stina63
2012-03-04 17:56

Bli vegetarian

Funderar lite på detta just för att jag läser ite här och där om att ha en ren andlig kanal uppåt. De får man om man blir vegerarian.

Där sätter jag lite stopp.. inte bara för att jag äter kött. Jag äter kött men älskar grönsaker också. kan mycket väl bli vegetarian. Men att läsa att de blir bättre om man är vegetarian de tvivlar jag på. Eller vad säger du då?

Vad tycker du om de stämmer de eller? Jag vet inte för jag är köttätare..

Obestämd

Annons:
walkinbeauti
2012-03-05 07:47
#1

Njäh det tvivlar jag starkt på,rena kanaler är ju mångt och mycket hur vi mår.Visst hälsa är viktigt och äter vi sånt vi själva mår bra av då har vi redan våra kanaler rena.

Har vart vegetarian för många många år sedan men gick tillbaka på kött och märkte ingen som helst förändring i det andliga.

Bäst är att äta och dricka det vi själva mår bra av.En del mår bätter på vego eller vegankost men jag vill ha kött även om jag älskar vegetariska maträtter och äter massor av grönt Glad

stina63
2012-03-05 19:14
#2

Jag ´tvivlar själv att man blir renare kanal uppåt om man blir vegetarian, Men Jag läste om de i tidingen Nära där Benny skrev om detta.

Tänkte de får jag inte ihop. Om man känner att man vill inte äta mer kött.. Känslan finns inom en. Då ska man sluta men inte för få en renare kanal uppåt,

Pagan
2012-03-07 21:05
#3

jag vet bara en kanal som blir renare av grönsakerFlört

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

walkinbeauti
2012-03-08 05:38
#4

Ha ha ha jag med Pagan ,den kanalen blir ren den SkrattandeSkäms

Tuva-Lena
2012-03-11 01:41
#5

#3 Skrattande Du är för härlig! Samma här, ingen vegetarian jag heller men har ett gott samarbete med "di sma under jordi" ändå - och dom där uppe också. Ibland får jag dåligt samvete över att jag äter kött däremot, men det beror mer på den usla djurhållningen. Jag har dragit ner väldigt mycket på fläsk och nöt, och äter fisk och vilt istället.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

penke
2012-03-13 09:32
#6

Kosten påverkar naturligtvis kroppen,
frukt&grönt är *lättare* för kroppen..kött tjoffar till i magen/kanalen :- )

Jag är vegetarian för jag tycker min kropp 6 själ mår bättre av det
(egoistiska, etiska o eteriska orsaker)

vi lever ju här för att lära,inte att "dömas"
den andliga ..invändningen brukar väl vara,att döda/äta kött är..ok,
men du får ju då oxå möta alla döda grisar på andra sidan
som kanske undrar:Varför..bara för det kurrade lite i din mage och du hade ett äpple innom räckhåll..? (förenklat)

Gör dina val,men gör dem till DINA !

(- :

,  penke

Annons:
lojna
2012-03-15 16:06
#7

Renare kanal till Universum! Har nog aldrig tänkt i de banorna..

Men jag tror nog att vissa äter för mycket kött.

Huvudsaken är nog att man är i harmoni med sig själv o inte överkonsumerar varken det ena eller andra…

Tuva-Lena
2012-03-18 00:58
#8

#6 Penke jag kom att tänka på grisen i Midgård, Särimmer hette han tror jag.. men inte säkerObestämd. Gudarna åt upp honom till kvällsvard men han återuppstod varje morgon. Pigg o ny(k)ter vilket man nog knappast kunde säga om gudarna..Tyst

Om man tänker så här: Alla har en uppgift här på jorden. Det är så hela systemet är uppbyggt, ekologiskt då. Skulle man sluta äta kött så skulle djuren svälta ihjäl p g a "överbefolkning". Därför tvekar jag inte till att äta kött och jag tror inte att man får en öppnare kanal till himlen heller, om man avstår.

Däremot så tar jag helt avstånd från att man misshandlar och vansköter djur bara för att dom skall bli föda åt oss. Det ger mig kalla kårar. Titta på naturfolken, som vördar djuren, och det för att dom ger dem mat = liv. Jaktgudinnan Diana, som man bad till innan man gav sig ut på jakt under romartiden, tillbad man på samma sätt och tackade de gånger man fick nedlägga ett djur. Man betraktade det som en gåva från henne och välsignade djuret innan man åt av det. Lite vördnad skulle inte heller skada idag, om man nu är köttätare..Oskyldig

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

penke
2012-03-18 20:00
#9

#Tuvan..
.  nu kommer jag att tänka på Restaurangen vid Universums slut .
vägbeskrivning i Liftarens Guide..Ev. eniro.se
där de med omtanke på blödiga gäster avlat fram bla. kossor som ville bli slaktade och uppätna,och tala..så de kunde gå omkring  bland borden,intyga för hugade matgäster om sina köttsliga förtjänster
om hur de ansträngt sig för att musklerna skulle vara så möra som möjligt,och på hedersord lova att de skulle skjuta sig på ett mycket humant sätt …
Förvånad

såklart jag fattar att vegetariskt inte är/funkar för alla,
att med respekt för djuren,jaga dem med en fair chance
eller som jag fattat en del .."naturfolk" gör
Ber på morgonen,att de djur som ..vill bli deras kvällsmat komme i deras väg under dagen,och däreftr tackar dem för deras gåva ..
det..är respektfullt,det är helt ok för mig(även om min mage/kropp inte skulle klara det idag) :- )

de lever i ..andra samhällen än oss
"överbefolkning" av kossor o grisar tror jag inte ett dugg på
då  de flesta..90%(?) "tillverkas" på köttfabriker pga mänskilg hand/
insemination 
kött-enheter.saker i fabriker som blir billiga varor i kyldiskarna 
2.5 hekto per dag,1.7 kilo i veckan för alla svenskar över 18 år 
. där undrar jag om vördnaden o respekten.. 
(jag äter 0,är det du som tar min oätna del?)

dödade med stress-ångest smaken i sina munnar 
ger bara kvantitet
då är jag säker på att ..naturfolken får mer kvallitet
de gånger, de äter kött

opps..:- )
nu är jag inte bara en bortskämd city slicker
jag är faktiskt född på en kött-**farm.

**,  penke

Volito
2012-03-25 08:36
#10

Kött samt annat mat är inte bara kemiskt substans (protein, kolhydrater osv. samt mediciner , gifter och annat som hamnar i den under odlin, uppfödning). Tidigare det var en stor efterfrågan på bra slaktare tex- han pratade med grisen/kossan, klijade bakom örat och då - snabbt slaktade en "glad" varelse. Nu för tiden 99,9% kött bär i sig en fruktansvärd dödsöngest…. Samt muskler är en ställe var organism lagrar alla gifter som den inte klarar bli av med - då man-köttätarens kropps reningssistem får ta hand om egna samt slaktdjurens restprodukter…

Då tänk om rena kanaler - ja, man kan "komunicera" när äter kött men i vilken nivå kan komma individens energier när de blir rena från skadlig mental information och om kropp inte behöver lägga ner extra arbetet på daglig långtidig matsmelltning och rensning?…. Då man kommer närmare det som kan heta skapare (så klart inget hände på en gång).

stina63
2012-03-25 21:26
#11

Intressanta tankar ni har, Försöker läsa men jag är lite för trött nu, Har jobbat hela dagen, Så ni får ursäkta om jag inte svarar ordentligt
Jag håller med er alla i era sätt att tänka om detta, Det är bra tankar ni har. De ska man ha. För man behöver få andras tankar hur man tänker i olika situationer Tex om just att vara vegeterian eller inte.

Jag själv undrar vad det är som gör att man får bättre kontakt med andra sidan om man har en ren andlig kontakt, de får man om man blir vegeterian, De är det som jag undrar om, Om det stämmer.

För enligt de jag läste så om man skulle arbeta som Medium så bör man vara vegeterian för det ger en ren andlig kontakt.

Det är de som jag reagerade på Dom orden. Om ni undrar var så läste jag de i tidingen Nära för ett  par månader sedan.

Upp till toppen
Annons: