Annons:
Etikettdrömmar
Läst 4493 ggr
[luneri]
2012-06-07 10:22

Sanndrömmar?

Tror ni man kan drömma sanndrömmar? Är det bara vissa personer som kan det eller kan alla drömma sanndrömmar?

Hur kännetecknar man en sanndröm?

Jag drömde inatt att jag blev lyckligt kär. Det var en underbar dröm. Men det kanske lika gärna kan vara mina önskningar om ett lyckligt förhållande som gav inspiration till drömmen?

Annons:
Pagan
2012-06-08 23:09
#1

Jag tror att alla drömmar speglar dig och ditt liv - vad du behöver få budskap om. Vissa drömmar kan vara budskap från din guide, den når dig bättre då du sover och är i "tillgängligt" tillstånd tror jag.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[luneri]
2012-06-09 13:11
#2

Jag tror också det är så. Mycket av det jag drömmer känner jag igen som speglar mina känslor eller tankar.

Om man drömmer en sanndröm, kanske det istället är "tecken" på något särskilt som visas i vardagen men som man själv inte lägger märke till då, men som blir mer tydliga i drömmen iome det undermedvetna.

[grankvist]
2012-06-26 09:14
#3

Man kan drömma sanndrömmar. För mig brukar det oftast ta en eller två dagar efter drömmen innan saken sker.

Spännande ämne!

[mossquinnan]
2012-07-10 12:38
#4

Jag har drömt en sanndröm då jag låg på BB för snart 19 år sedan..

Jag drömde om våran vildkatt vi hade tagit hand om..hon hade gömt sina kattungar..i min dröm visade hon mig vart..i en gammal lada på andra sidan vägen där vi då bodde i småland..hade även bott på denna sida och hade ladan på tomten..D första jag gjorde då jag kom hem från bb 5 mil därifrån var att gå till ladan och ställa mig i mitten av den under trappen..bad min man försiktigt kolla under bråten på golvet..och där fanns dom..långt inne..så vi grävde fram 7 st välskapta små kattbejbisar..en underbar känsla kan jag lova Glad

[luneri]
2012-07-11 07:09
#5

#4 Oj vad intressant! Och vad roligt att ni fann kattungarnaGlad

Jag undrar hur det kommer sig att man kan drömma sanndrömmar som denna dröm tex.

[mossquinnan]
2012-07-11 11:31
#6

#5 Ja d har jag åxå alltid undrat..någon connection måste ha funnits med mig och katten,för detta var ingen gissning utan så självklartGlad

Annons:
Pagan
2012-07-11 11:36
#7

Ja vad spännande mossq. Ni hade ju så att säga samma uppgiftGlad

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[mossquinnan]
2012-07-11 11:39
#8

#7 ja d e så gulligt och så lustigt:-)))

Skogshumblan
2012-07-18 08:43
#9

Vilken spännande fråga och vilken grej Mossquinnan! Jag tror man kan drömma sanndrömmar, att alla kan men få förstår sig på intuition/ det undermedvetna nog för att ta tillvara på det. Hur man känner igen en sanndröm är nog olika från person till person men för mig är de drömmarna så tydliga och klara att jag inte kan missa dem.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Wony
2012-07-18 12:20
#10

Det är jätteintresasnt med drömmar i allmänhet, tycker jag, och sanndrömmar är ännu mer fascinerande. Glad

Själv drömmer jag nog ganska sällan sanndrömmar, däremot brukar jag drömma väldigt detaljrika och intensiva drömmar. Vore roligt om man kunde få sanndrömma lite mer, tycker jag. Glad

Ruzicka
2012-07-21 08:52
#11

Sanndrömma har jag nog aldrig gjort tror jag, däremot hade jag en massa déjà vu som liten, som ofta kändes som att jag hade drömt just det ögonblicket tidigare. Inte upplevt, utan just drömt. Så jag kanske skall kalla det déjà rêvé istället..? Det var ofta mycket obetydliga saker. Jag minns tydligt hur jag en gång fick världens flashback av hur maten låg på min tallrik.. Tungan ute

Jag minns egentligen aldrig mina drömmar numera. Jag håller med Wony, jag hade gärna också sanndrömt. Skrattande

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Wony
2012-07-25 10:18
#12

Det vore fascinerande om man förstod hur en del människor kan sanndrömma. Jag vet ju inte säkert om jag faktiskt har sanndrömt någon gång. Det kan ju ha handlat om små detaljer eller korta ögonblick som man aldrig tänker på att man drömt om.

Fast jag har ju ganska ofta känslan av att "det här har jag ju drömt om!" så kanske är det sanndrömmar. Eller helt enkelt något fenomen som gör att jag tror att jag drömt det. Tungan ute

Babydino
2012-08-08 12:31
#13

Jag brukar drömma något någon natt innan det händer. Det är sjukt läskigt. 
Exempel: Drömmer att mamma står i köket och ska diska, sätter ett glas på kanten och råkar välta det.
Någon dag sedanre händer exakt just det. Glaset står på exakt samma plats och allt går till exakt som i drömen.
Har jag drömt det är det gangska jobbigt att se på när det händer. Blit sjukt förvirrad.
Men nu på stista tiden har jah inte drömt så mycket.
Drömmer en massa skuma saker som såväl är sanndrömmar eller bara vanliga drömmar om jag somnar när jag gråter eller när jag somnar tidigt på kvällen, möjligen om jag gjort något under dagen också.

Vet inte om det är samma sak som du menade, men det är sjukt läskigt iaf.

Annons:
Wony
2012-08-08 13:08
#14

Just känslan av att exakt samma saker händer som man drömt är ganska obehaglig, fast samtidigt fascinerande… Det som vore intressant är att förstå varför det händer/varför jag drömmer som jag gör. Men det har inte hänt på länge nu faktiskt. Har mest varit helt vanliga drömmar bara.

Däremot är det lite jobbigt att en del personer i ens omgivning inte alls tror på en när man berättar om sådant här. Hur ska de kunna avgöra vad jag upplever eller inte? Skrikandes

Babydino
2012-08-08 22:01
#15

#14 Ja, eller hur! instämmer till 100% Skrattande

Upp till toppen
Annons: