Annons:
Etikettauran-chakran
Läst 2353 ggr
Pelle Långlös
7/28/12, 8:21 PM

Ett sjätte sinne

Jag kan oftast känna saker och det brukar vara rätt. Tex alla dessa intutionsövningar på diverse sajter här iFokus. Jag "känner" ett svar och det blir till största delen rätt.

Sen när jag, min syster och min kompis var gravida samma år så sa jag att min kompis får en tjej och min syster en pojke. Det blev rätt. Men med mig själv kände jag inte vilket kön det kunde vara.

Ibland när jag kollat alla mina Uppdaterade inlägg så att den rutan blir tom kan jag gå till en sajt och vips så har en tråd från den sajten dykt upp.

Lite småläskigt är det. Hur utvecklar jag detta? Någon som har en idé?

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Annons:
Pagan
7/29/12, 12:06 AM
#1

Intuitionsövningar kan ju vara att sitta med en vanlig kortlek, känna efter vilken färg det är på framsidan spader, hjärter,ruter och klöver

sedan lista ut om det är en 5:a eller en kung

sedan avancera mer och mer i det och ta ut rätt kort i rätt färg

Låta någon lägga något i ett kuvert - som du kan gissa på

Ha ett vykort i handen och gissa vad det föreställer

När telefonen ringer - filura ut vem som ringer

Du kan ju också försöka få en person att ringa till dig

Ta en tarotlek och tolka varje kort, se om det stämmer

Lite tips kanske, finns många men man måste ju börja någonstansGlad

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

wolfheike
7/29/12, 7:06 AM
#2

Där fick du många goa tips på att öva upp detta och är det något du känner du skulle vilja gå vidae med kan du gå en medial utvecklings kurs för nybörjare och på så vi lära dig träna upp och våga lita på det du får till dig.

Så här har jag vart hela mitt liv redan som barn och många färvånades över hur jag kunde veta och dessutom prata med dom som inte längre fanns i fysisk form,personer som vart döda långt innan jag föddes och jag tog detaljerat fram det mesta om dom.

På den tiden fanns inte förståelsen och det var ganska tabu att prata om men jag hade turen att möta en gammal vis gumma som dök upp i vår familjs bekantskap och fick förståelse där.Hon kunde i sin tur förklara för mina föräldrar vad det handlade om.

Man kan öva med det mesta och bara fantasin sätter gränser.Be vänner och bekanta ta fram gamla kort på personer och platser som du inte känner till som sen dom kan verifiera om du kommer rätt med informationen.

Psykometrin,att använda föremål och berätta dess historia.Ett exempel på den är min mor hittade en gammal träask som jag inte kände till och nyfiken hon är ville hon höra vad jag fick fram om den.

Den var min gammelfarfars som han hade med sig ut i skogen och förvarade sina smörgåsar i.Jag beskrev detaljerat hur arbetsplatsen såg ut och vilka som fanns omkring,vad som hände om det var nån olycka eller glädje av något slag.Också ett sätt att öva upp och det behöver inte vara gamla föremål utan dom kan vara nya.

Man kan jobba och öva med det mesta och bra är om nån kan bekräfta informationen man får fram.

Min mormor var lite finurlig om än hon tyckte sånt här det pratade man inte om men ofta tog hon fram kort på döda släktingar när jag var liten för hon tyckte det var häftigt hur jag kunde berätta om någon jag inget visste om men mest påverkad blev hon den gången hennes mor kom igenom med budskap till henne som jag omöjligt kunde känna till.

Lycka till Glad

Pelle Långlös
7/29/12, 8:39 AM
#3

#1 tack för tipsen. Skrattande

#2 Häftigt att kunna sånt. Så avancerad är inte jag i mitt "kännande".

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

wolfheike
7/29/12, 9:13 AM
#4

Det kommer Joar,med lite övning sitter det där och glöms aldrig bort Flört

Pelle Långlös
7/29/12, 9:16 AM
#5

Härligt. Skrattande

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Upp till toppen
Annons: