Annons:
Etikettmatnyttigt
Läst 1946 ggr
Wony
9/2/12, 4:54 PM

Favoritchoklad?

Ja, vad är eran favoritchoklad och varför? Jag själv är helt hopplös chokladälskare och har nog aldrig smakat någon sort jag inte gillat, men några favoriter är Lindts Madagascar, och så Fazers mjölkchoklad. Men i princip all choklad slinker ner, om jag inte passar mig… Oskyldig

Annons:
JereMina
9/3/12, 12:35 AM
#1

Lindts olika chokladsmaker Tungan ute

PiganX
9/3/12, 4:34 PM
#2

Jag har väl ingen speciell favoritchoklad, jag har inte smakat så många olika sorter och märken. Men något som alltid är gott är Marabous daimchoklad. Glad

Pelle Långlös
9/3/12, 5:09 PM
#3

Just nu är det Maraboou Jordgubb som går hem hos mig. Flört

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

teddy98
9/7/12, 6:56 AM
#4

After Eight som jag kladdar med precis överalltGlad

JereMina
9/29/12, 1:47 AM
#5

Jag fick ett medlemsmail från Netdoktor som säger att all choklad är bra och kan förhindra stroke. Inte bara mörk choklad som det sagts förut utan även ljus *så glad jag blev*

Wony
10/4/12, 5:56 PM
#6

Eftersom jag går på laktosfri diet just nu har jag kärat ner mig i Wienernougat igen. Har alltid ällskat det, och även om det inte riktigt är choklad, så tycker jag ändå att det hör till den kategorin lite… Tungan ute

Annons:
Pelle Långlös
10/4/12, 5:59 PM
#7

Den är god om man inte äter för många. Tungan ute

Nu kan jag inte äta choklad alls. Eller jo, de där med högt kakao kanske går bra. Är mjölkintoelrant.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Wony
10/4/12, 6:00 PM
#8

Ojoj, du tål inte någon mjölk alls? Måste vara jobbigt… Men du, det finns "mjölkchoklad" gjord på t ex rismjölk eller sojamjölk. Finns lite olika varianter, har jag sett. Inte billiga tyvärr, men det existerar! Glad

Pelle Långlös
10/4/12, 6:17 PM
#9

Nä ingen mjölk alls. Det tog ett tag att få reda på detta. Fick testa fram det själv.

Har inte sett några såna choklad. Det skulle vara kul att kunna köpa något sånt. Tungan ute

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Wony
10/4/12, 6:21 PM
#10

Jag kan leta fram några länkar till dig om du vill! Glad

Pelle Långlös
10/4/12, 6:26 PM
#11

Ja gärna. Skrattande

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Wony
10/4/12, 6:26 PM
#12

Nu ska vi se, här är några länkar du kan kika på om du vill.

http://shop.goodstore.se/godis-choklad/14

Finns många sorter där, men olika smaker och storlekar.

http://www.chokladbiten.se/laktosfri-choklad-c-78.html

Det finns i alla fall en sort där gjord på soja, vet inte hur många de har totalt.

http://www.ekobutiken.se/ekologiska-livsmedel/choklad/bonvita/chokladkakor/

Många olika smaker och så.

Pelle Långlös
10/4/12, 6:35 PM
#13

Gillar den sista länken bäst. Den i mitten finns ingen innehållsförteckning. De både marknadsför en laktosfri choklad och sedan står det mjölkfri på förpackningen.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Annons:
Wony
10/4/12, 9:01 PM
#14

Jag skulle gå på förpackningen i sådana fall. Eller höra av sig och fråga. Det skadar aldrig! Flört

Pelle Långlös
10/5/12, 6:51 AM
#15

Jag går efter innehållsförteckningen ja. Men jag är inte så säker att alla vet vad mjölkfritt och laktosfritt är. Har problem med det när jag läggs in på sjukhuset ibland. De skickar laktosfritt och inte mjölkfritt.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Wony
10/5/12, 10:02 AM
#16

Man tycker att sjukhus, om några, borde se till att det blir rätt mat. Tyvärr säger ju många i vardagligt tal att någon är mjölkallergiker fastän det är laktos… Så det bidrar väl till att man fortsätter blanda ihop det. däremot, om du ser tål att köpa vegansk choklad går du säker. Då är det inga mjölkprodukter alls :)

Pelle Långlös
10/5/12, 3:26 PM
#17

Ja det borde man ju tycka att de skall kunna veta sånt.

Hittade ingen choklad i butiken iaf.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Wony
10/5/12, 6:08 PM
#18

Jag kan rekommendera Plamil, det är jättebra choklad! Och den är gjord på soja, så det är ingen mjölk i den. Jag var inne i en hälsokostbutik, så i sådana kan det vara värt att leta. Annars brukar de kunna känna till var man kan hitta annars. Glad

Pelle Långlös
10/5/12, 6:27 PM
#19

Skall höra med den i stan nästa vecka.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Upp till toppen
Annons: