Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 1145 ggr
Pelle Långlös
2012-12-17 18:12

Orkar inte

Vet inte hur länge jag orkar med detta pendlande. Äter lithium men inte hjälper det något heller. Visserligen håller vi på och minskar ner de antidepressiva medicinen så de har självklart en påverkan på mitt humör. Vet inte hur många gånger jag försökt att trappa ner och sluta med denna medicin och det är samma visa varje gång. Jag mår sämre.

Jag vill inte ha denna ångest, ästörning eller depressionen. Vill inte leva med denna skit. Rynkar på näsan Ingen idé att lägga in sig heller för snart skall jag ha flickorna både på fredagen och måndagen. Sen går det inga bussar förrän den 26:e december. Uppehåll i två dagar vid jul.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Annons:
cirrun
2012-12-17 22:37
#1

Hoppas du har en bra läkare som ordinerar, men om du blir dålig i försöken att sluta med lithium är det inte heller bra vård.

Undrar om du vet vad som kan vara orsaken till ditt dåliga hälsa, det kanske går att bearbeta så att livet blir lättare?

Har du blivit erbjuden elbehandling och i såfall vad tycker du om det?

Önskar att du kommer ha en skön tid med dina döttrar!

Pelle Långlös
2012-12-18 07:02
#2

Lithium skall vi inte minska. Den sattes just in. Det är Venlafaxin som vi håller på och minskar. Jag har bipolär sjukdom så jag pendlar ganska så ofta. Denna gång vet jag inte riktigt varför jag mår skit. Jag har frågat efter ect men läkarna tycker inte att det är rätt behandling för mig. :-(

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

cirrun
2012-12-19 01:01
#3

Ect kan ge hjälp för en tid som jag förstår, men ofta kommer dom patienterna igen och det finns forskare som inte är säkra på när det gäller biverkningar för hjärnan.

Läkarna ger inte gärna ect så unga som du, det tycker jag är rätt.

Har sett skrämmande dokumeter om just minnesförluster efter ect.

Du Bloggar-jag skall blir frisk, - det visar att du har bestämt dig, det skall du fortsätta medGlad

Pelle Långlös
2012-12-20 08:22
#4

Det har jag också förstått att det inte görs så mycket av ect. Sedan jag skrev första inlägget så har jag fått åka till akuten för magpumpning och inläggning.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Upp till toppen
Annons: