Annons:
Etikettallt-och-lite-till
Läst 545 ggr
Wony
2013-02-12 18:34

Förberedelser inför våren?

Ja, har ni börjat med någon sorts förberedelse för våren?

Här har jag börjat förodla lite plantor och sätta vitlöksklyftor. Det känns skönt att för en gångs skull vara ute i god tid! 

Annons:
Pelle Långlös
2013-02-12 19:12
#1

Har inga planer än. Först vill jag se hur min uteplats ser ut innan jag planerar.

Men jag kommer att gräva upp "pinnarna" som sticker upp ur snön. Haha.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Wony
2013-02-12 19:18
#2

Ja, man vill ju ha koll på läget innan man gör planer, helt klart! Ska bli spännande att se vad du kommer på för något trevligt sedan då! 

Pelle Långlös
2013-02-12 19:36
#3

Jag hade en klätterväxt i mitt hus som jag bodde med mitt ex men den kan jag inte ta med så jag får hitta nya favoriter.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

PiganX
2013-02-16 16:42
#4

Nja, jag är inte mycket för att hålla på med blommor eller växter, och det är inte farsan heller. De är otroligt fina, men jag är alltför rädd för insekter för att kunna spendera timmar utomhus bland växter.. Tyvärr! Dock har jag börjat fräscha upp här hemma, storstädat halva huset och rensat ut gamla grejer. Men ännu är jag långt ifrån klar!

Wony
2013-02-16 16:47
#5

Jag har faktiskt varit duktig idag, kom ihåg att vattna sambons palmer med gödning. Det börjar bli dags att ge dem lite extra näring nu när våren börja så sakta komma. Det märks att växterna börjat gå in i en tillväxtperiod (även om det är blygsamt såhär på vårvintern). 🙂

citytjejen
2013-02-17 18:56
#6

Tanken är att vi ska odla grejer i ett växthus som vi har, ska ha växthuset på uteplatsen. Främst är det kryddväxter som ska få frodas där. Men vi kommer köpa färdiga plantor som förhoppningsvis växer och blir fina där inne. 

I övrigt så består mina vårförberedelser av att jag smörjer in mig med brun utan sol för att uppnå extra fräschör! 😃

/Christina

Annons:
Upp till toppen
Annons: