Annons:
Etikettgodmorgon-goddag-godkväll
Läst 354 ggr
Wony
3/31/13, 11:06 AM

God morgon 31/3

God morgon på er allihopa!

Min lycka är gjord, eller snarare jord. För jag baxade in 50 liter jord utifrån igår, som jag ska använda för att plantera om växter, när det tinat upp. 😃

Tur att säcken hade börjat sticka fram ur snön så att jag hittade den. Så nu ska det planteras mera, man tror ju nästan att huset ska drunkna i växter! Men jag säger inte nej till kryddor och blommor. Det är så fint och härligt när det växer grönt. 🙂

Himlen är blå, solen skiner, och temperaturen är på väg upp. Fattas bara att hitta den där cykelsadeln som försvann i höstas när jag skulle sy ett överdrag. Utan sadel blir det ju lite obekvämt…

Annons:
leWolf
3/31/13, 11:34 AM
#1

God Morgon !

Oj vad du jobbar hårt Wony men håller med det är vackert när det blir grönt.Här är så mycket snö så inte en chans att påta här inte och förbereda.Men men snön ger sig nån dag.

Ha ha ha jag det gör nog lite ont att cykla utan sadel,ajje 😃

Ha en fin dag alla 🙂

Pelle Långlös
3/31/13, 4:34 PM
#2

Oj jag har inte ens kommit så långt i mina vårplanteringsplaner än. Haha. Jag är en sån som alltid är sent ute (gäller ej arbete, möten och läkartider).

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Wony
3/31/13, 5:04 PM
#3

Jag vill vara förberedd nu när solen kommer! Men sedan tycker jag att det är väldigt avslappnande att plantera och så. Att få gräva i jorden med händerna. 🙂

leWolf
3/31/13, 5:08 PM
#4

Visst är det för härligt att få skit under naglarna,man får inte nog av att påta i jord och land.Tyvärr detta år blir inget mer än vanligt trädgårds arbete för min del har så fullspikat med annat men funderar på att senare köpa lite plantor och sätta ner.Fast det är inte samma känsla som att få vara med från riktiga början och så ett litet frö.

Wony
3/31/13, 5:12 PM
#5

Visserligen får jag nog med skit under naglarna på min praktik, men det är ju en lite annan sak när man är ute i trädgården. Förra året så var jag hemma mycket på kvällarna och påtade i rabatterna medan sambon var och jobbade. Då passade jag på när det var småmulet och lätt duggregn - det luktar så gott då. Och så tände jag rökelse, tyckte det var otroligt mysigt att bara få vara för sig själv och fixa och dona. 🙂

Upp till toppen
Annons: