Annons:
Etikettgodmorgon-goddag-godkväll
Läst 1921 ggr
leWolf
4/5/13, 2:31 AM

God Morgon 5 April

God Morgon på er !

Vilken underbar morgon,känns som en sån där lugn skön dag går till mötes.Sitter med dagens tredje kopp kaffe och nu luktar det bulldeg i hela huset,två degar på jäsning så man får lite matbröd och kanelbullar i helgen.

Önskar er alla en fin dag när ni vaknar Glad

Annons:
Tarotstollan
4/5/13, 3:04 AM
#1

Oh, det låter gott med både nybakat bröd och kanelbullar. Svårt att sova eftersom du bakar nu?
 Ha det bra själv!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

leWolf
4/5/13, 7:38 AM
#2

God Morgon Tarostollan 🙂

Nädå inte svårt att sova bara morgonpigg,brukar gå upp den här tiden när allt är tyst och lugnt men somnar tidigt också kan jag lova 😃

Pelle Långlös
4/5/13, 3:57 PM
#3

God eftermiddag. Jag är helt slutpumpad av denna vecka. Det har hänt OTROLIGT mycket. Jag har en intressebevakare som inte skött sig och fler har klagat. När jag fick min fjärde påminnelse om kvarskatten och en påminnelse om en sjukhusräkning som gällde december månad så fick det vara nog.

Har en jättefin kontakt med sekreteraren och berättade vad jag tänkte göra. Trodde aldrig det skulle bli så här stort. Jag berättade att jag tänkte skriva ett brev till intressebevakarens överordnare (visste då inte vem det var). Ja gör det sa hon och gör det snabbt. Jag fick med mig en till att skriva sin redogörelse som jag tog med. Bestämde tid till strax före 15 idag. Ringde till henne och försäkrade mig om att hon skulle vara där.

Men redan i onsdag så var det en handledare på klubbhuset som kände en reporter privat så hon berättade lite om vad jag sagt osv. Reportern snappade till direkt och igår frågade då handledaren mig om jag skulle kunna ställa upp i radion. Visst självklart svarade jag då. Fem minuter senare dök han upp.

På kvällen igår ringde jag till en av de lokala tidningarna här på Åland och tipsade om det som höll på att hända. Så det blev samtal hit och dit och till radioreporten som jag fick genom handledaren.

Blev intervjuad av pressen idag och jag fick läsa och berättade vad jag tyckte osv. När den kommer att publicera vet jag inte men här finns artikeln och ljudklippet till radion. 

Under hela den här veckan har det varit massor med människor som stöttat mig och verkligen gett positiv beröm. Det har stärkt mitt självförtroende enormt mycket.

När jag satt på bussen hem så finger en från Ekonomirådgivningen (ej samma som rättshälpsbyrån) som jag brukar ha kontakt med. Hon ringde och berättade att hon pratat med annan Medarbetare i den byggnaden och att de vill prata med mig för de kommer att skicka in en anmälan till justitekanslist eller ombudsman, ja vad det nu heter.

Kan inte fatta hur det kunde bli så stort. Jag tänkte mig bara en lapp om mitt missnöje och det blev så här.

Som grädde på moset så köpte jag en liten bukett blommor till sekreteraren, jag tycker så synd om henne som har fått göra så otroligt mycket mer än vad hon skall göra. Hon skrev i ett mejl en sak och det var då jag bestämde att jag skulle köpa dessa blommor och ge dom till henne för att visa henne uppskattning. Så där lagom inför helgen så hon får något positivt och inte en massa skit och negativa händelser. Kände att jag behövde göra det.

Allt detta hände från igår morse och till tre idag. Kan inte berätta allt för jag blev tillsagd att vänta med att säga något till pressen.

Ha en trevlig helg. ☀️

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

leWolf
4/5/13, 4:43 PM
#4

Tufft gjort av dig och kanon sånt här påtalas för så många kan komma i kläm om som inte klarar av sin egen ekonomi och då står ju ansvaret på intressemannen tycker man,ingen ska ju behöva få anmärkningar när dom har hjälp till att betala räkningar.

Intresseman är det samma som god man vi ibland läser om i tidningarna ?

Toppen intrervju med dig och nu har man hört din röst där du låter både lugn saklig och trevlig.

Håller tummarna för att det reder upp sig och intressemannen borde va den som får rejält på nöten,vem vet kanske intressemannen i sin tur behöver en intresseman när det sköts så där dåligt.

Hoppas det löser sig till det bästa för dig 🌺

Pelle Långlös
4/5/13, 4:49 PM
#5

Ja jag tror att intressebevakare här är samma sak som god man i Sverige. Jag är inte hundra på det men det är vad jag tror.

Jag har aldrig varit arg (bara besviken) över detta för mitt humörläge (är bla bipolär) ligger på en superbra nivå så jag har tagit allt detta med lugn. Till och med chefen sa att det var trevligt att jag tog allt så bra och inte var en sån där som bara skriker och svär och kräver svar. Så det kändes bra det också.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

leWolf
4/5/13, 4:58 PM
#6

Det gör du alldeles rätt i för i såna här frågor kommer man betydligt längre än om man möter med ilska.Tyvärr behåller inte alla sitt lugn och så blir det bara svårare att nå fram.

Hoppas du håller oss uppdaterad hur det går och om fler intervjuer kommer.Det här är nåt jag aldrig erfarit men har ett par bekanta som behöver gode man just för att ha koll på sin ekonomi.

Du ska ju inte behöva bli lidande för en annan människas klantighet i all den tid personen är till för just såna saker.Håller på dig ja att det ordnar sig 😎

Annons:
Tarotstollan
4/5/13, 7:09 PM
#7

Intressant att läsa och verkligen starkt gjort av dig! 👍
Ja det är alltid bättre att hålla sig lugn och saklig, då kommer man ihåg vad man skall säga också.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pelle Långlös
4/6/13, 8:35 AM
#8

Tack alla. Jag har fått en otrolig medhåll från alla möjliga håll och kanter.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Upp till toppen
Annons: