Annons:
Etikettgodmorgon-goddag-godkväll
Läst 526 ggr
Wony
2013-05-03 17:48

God kväll 3/5

God kväll!

Idag har jag skaffat 36st penséer, och planterat dessa i amplar och krukor. Riktigt härligt, trots att det var kyligt och blåsigt ute. Som tur är så är ju åtmisntone de blommorna rätt så tåliga! 🙂

Nu blir det städning och trädgårdsjobb hela helgen. Ska bli så kul att verkligen välkomna sommaren, för även om det är kyligt än, så kan man ju gott få lov att tjuvstarta lite, eller hur? 😉

Annons:
Fridaaaa
2013-05-03 17:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Godkväll!

Hade med velat plantera lite blommor eller så, men får vänta, inte pengar till det nu.
Varit varmt och skönt hela dagen, härligt!
Varit till veterinären en snabb sväng med ena kaninen, han kastrerades i tisdags och var på koll idag pga det hade blött lite nu de här dagarna, men såg bra ut. Skönt!

Se hur mycket fredagsmys det blir ikväll, ishockey-vm har ju idag, = fastklistrad sambo vid tvn kl 20 idag när Sverige ska spela haha

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Wony
2013-05-03 18:15
#2

Åh, vilken sötnos! Vad bra att det ser bra ut, aldrig kul med komplikationer…

Katten var väldigt intresserad av blommorna, hon nosade på allihopa och skulle kolla vad matte och husse hade dragit med sig hem… 🙂

Tur att min sambo inte är så hockeyintresserad! Vi ska nog bara mysa och ta det lugnt. Kanske spela lite spel.

Fridaaaa
2013-05-03 18:26
#3

#2 Tack ska du ha 🙂
Nej är ju inte det, så tyckte det var bäst att dubbelkolla 🙂

Hihi 🙂

Tur det hihi Tur att ishockey-vm bara är 1 gång per år haha

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Wony
2013-05-03 18:51
#4

#3 Haha, ja, det är väl tur det! Så brukar jag säga om en del event min sambo åker på varje år. Tur det bara är en gång om året… Fast ska jag vara ärlig tycker jag det är kul att han har ett intresse. Annars vore ju det jättetråkigt om han bara gjorde samma saker som mig. 🙂

Fridaaaa
2013-05-03 19:25
#5

#4 Ja visst är det kul och viktigt till viss del också tror jag i ett förhållande att man även har delade intressen 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Wony
2013-05-03 19:28
#6

#5 Ja precis! Jag älskar bakning och sådant, och han är lite mer motorintresserad. Även om vi båda är lite intresserade av varandras intressen så är det ju lite olika. Det vi har gemensamt är att han jobbar inom verkstadsindustrin, och jag är utbildad för det och har praktik på ett sådant företag. Ja, och massa intressen såklart. Men vi har våra skillnader. 🙂

Annons:
Fridaaaa
2013-05-03 19:32
#7

#6 Min sambo är med motointresserad och jag har djuren&fotografering 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Wony
2013-05-03 19:37
#8

#7 Man borde ju komplettera varann bra om man har lite olika intressen också. Jag kan baka smarriga saker till fikat, och sambon kan laga köksmanickerna när de pajar eller fixa fram någon fiffig lösning på tekniska problem som jag inte är så bra på. 

Jag är förvisso teknisk av mig, men inte inom samma områden.´som han, så det är praktiskt! 😃

Pelle Långlös
2013-05-03 20:03
#9

#0 Vad är det för speciellt med penséer? Alla köper dom. :-( När jag skall köpa mina blommor skall det INTE vara penséer iaf. Det skall vara något helt annat. ;-) Egentligen har jag gjort en hel del idag men jag är trött och orkar inte skriva mera. ;-)

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Fridaaaa
2013-05-03 20:04
#10

#8 Ja jag tror det med 🙂
Perfekt ju! hihi

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Wony
2013-05-03 20:19
#11

#9 Jag tycker om färgglada blommor, och så är ju penséer köldtåliga. Det passar bra här där jag bor, för här brukar det vara frost ganska länge. 🙂

#10 Exakt! Kan inte bli bättre!

Pelle Långlös
2013-05-03 20:22
#12

Okej.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Pelle Långlös
2013-05-03 20:22
#13

Okej.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Annons:
Upp till toppen
Annons: