Annons:
Etikettbehandlingsmetoder-terapier-och-hälsa
Läst 1414 ggr
Pelle Långlös
2013-07-14 17:24

Att hitta sitt inre lugn?

Hur gör ni för att hitta ert inre lugn? Andas, sitter/ligger still eller går en promenad.

Jag brukar lägga mig i sängen och bara slappna av och andas. Kanske jag sätter på något spår av mindfulness.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Annons:
Lathundarna
2013-07-14 18:35
#1

Drar på träningskläderna och sticker ut och springer. Antingen ensam med musik i öronen (vem orkar lyssna på sig själv när man låter som en kalvande flodhäst..?), eller med hunden och kör ett canicross-pass. Funkar lika bra var gång. Att bara sitta still skapar för mig mer oro i kroppen, mer grubbel mentalt och fler rynkor mellan ögonbrynen. Så att röra på mig (gärna tills jag inte har mer att kräma ur kroppen), det är grejen 👍

Pelle Långlös
2013-07-14 18:39
#2

Även om jag är en rastlös själ så finner jag ingen inre lugn i att träna. Det är för mycket för kroppen. 😉

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Lathundarna
2013-07-14 18:43
#3

#2 Det är ju det som är så härligt, att alla funkar olika 🙂Jag skulle bli tokfrustrerad om nån krävde av mig att jag skulle testa t ex yoga eller liknande 😂

Pelle Långlös
2013-07-14 18:46
#4

Hehe. Ja visst är det bra att vi är olika. 😃

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Wony
2013-07-14 19:01
#5

Jag funderar ofta på det, hur jag funkar och vad som lugnar ner mig. Jag brukar känna mig lugn när jag sitter på isen och pimplar. Jag är ärligt talat jättedålig på det, klarar inte av att sätta på de där små larverna, har aldrig fått en fisk ens, men det är något med att sitta i solen på isen av en sjö och bara… sitta.

Men, det är ju inte så ofta det händer, kanske en gång om året eller så. Rent allmänt trivs jag när jag är i en behaglig miljö. Promenader i skogen, parker eller längsmed någon liten kanal eller liknande är otroligt avkopplande. 🙂

Jag kan även tycka att det är skönt att lyssna på avkopplande musik och blunda och drömma mig bort till en mycket lugnare plats.

cirrun
2013-07-14 21:05
#6

Jag tycker  om att bara ligga och lyssna musik eller intressant diskussion eller en pjäs via medierna, ibland vill jag inte höra något alls - bara tystnaden som blir för hjärnan som meditation.  

 Det verkar som att det där med fysiskt ansträngning skulle kunna också funka för mig; men då måste man först få det som en vana och jag tycker att nuförtiden är det inte roligt att ta en promenad helt ensam.  För några år sedan gjorde jag riktigt långa vandringar i närmiljön, men nu är den tanken/viljan  bortta.

Annons:
[Ebidda98]
2013-07-28 21:01
#7

Går och kramar min ninis 😍

Wony
2013-08-04 21:23
#8

Jag kan göra ett tillägg. Klappa en spinnande kattunge. Det gör mig otroligt lugn och glad. Det är något särskilt med det. Faktiskt spinnande katter överlag. Det lugnar och balanserar tycker jag. 🙂

Upp till toppen
Annons: