Annons:
Etikettallt-och-lite-till
Läst 778 ggr
Pelle Långlös
2013-07-23 17:47

Att göra sig av med allt skit inom mig?

Bär så mycket skit inom mig och saker som borde ha passerat bäst före datum kommer upp och bara ställer till med fanstyg. Hur gör jag för attfå bort allt skit? Jag mår inte bra utav detta. Vem gör det egentligen?

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Annons:
Pelle Långlös
2013-07-24 08:45
#1

Testade att springa så hårt som möjligt på ett löpband igår men det slutade med att jag for på golvet raklång. Haha, aj!! Hade för hård fart till min otränade och överviktiga kropp. ;-)

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[Bettanbop]
2013-07-24 09:59
#2

God morgon Ylva 🌺

Bra att du springer på löpbandet, men ta det försiktigt 😉

Jag hade/ har också gammalt skit som ställde/ ställer till det för mig i bland, men det mesta är nu bearbetat och borta 👍

Min resa till ett lugnare inre började när jag blev intresserad av Healing. Ju mer jag lär mig, ju mer hel känner jag mig. I meditationer har jag bett om hjälp från ovan att komma över gamla jobbiga saker och bearbeta det som måste bearbetas och få en annan syn på det hela.

Det har i alla fall hjälpt mig, men du måste hitta en väg som passar dig och som du känner dig bekväm med. I bland måste man låta tankarna jobba, även om det år jobbiga tankar, men försök att kanske sätta dig ner och tänka att "okej, nu tar vi i tur med det här, en gång för alla", kanske dela på dig i tanken och diskutera mellan dig och ditt andra jag, se objektivt på problemet. Men tänk på då att det är du som bestämmer inte ditt andra jag.

Lycka till och känn dig älskad och värdfull ❤️

Pelle Långlös
2013-07-24 10:44
#3

Tack. Skall se vad jag hittar. :-)

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Lathundarna
2013-07-28 22:20
#4

Jag har fått jättebra verktyg av både min terapeut och läkare, så jag vet på ett ungefär hur jag ska hantera sånt som kan dyka upp inombords. Tankar, minnen, rädslor, etc. Verktygen handlar om hur jag måste vända på tankarna, sluta nedvärdera mig själv, osv. Har jobbat hårt med det under X antal år, men har nu kommit såpass att jag äntligen vågar följa min dröm. Dock. När det inre trycket blir för stort - då blir jag fysisk. Springer, powerwalkar, cardiotränar, vad som helst, bara den negativa energin mättas och det går att ta kontroll över tankar och känslor. Nyckeln är att aldrig gå över min egen förmåga och träna tills jag spyr, kollapsar eller skadar mig. Då får jag ju ytterligare ett misslyckande i ryggen. Hellre köra på länge och tills det av den anledningen inte går att kräma mer ur kroppen än att få ännnu en grej att känna mig kass över. Men bäst av allt - prata. Med en nära vän, anonymt med en främling, med sig själv - att få andras perspektiv kan vara ovärderligt. Hoppas du finner din väg @->--

Ljuskristallen
2013-08-12 11:21
#5

Hoppas du känner dig gladare till mods nu och du har fått kloka råd och tankar i tråden redan men orsaken att gammalt kommer och "hemsöker" oss är att vi inte riktigt bearbetat det och det måste ut nån gång på ett eller annat sätt.

Gör vi oss inte av med gammalt bagage kommer det för eller senare tillbaka för det måste få pysa ut och kan vara hur jobbigt som helst,väl man fått ur sig brukar harmonin infinna sig igen.

Hoppas du är piggare nu i alla fall 🌺

Pelle Långlös
2013-08-12 16:54
#6

Jag är en samlare. SUck, ja. Allt skit fastnar och vill inte lämna. Nu har jag fått ECT och jag mår otroligt mycket bättre och skiten är långt borta och det jag grubblade över har jag glömt bort.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Annons:
Upp till toppen
Annons: