Annons:
Etikettmusik
Läst 1588 ggr
Pelle Långlös
2013-08-23 20:47

Musik

På jobbet brukar jag sitta med musik i öronen och det är så skönt och jag slipper en massa oljud runt omkring mig. Slipper höra en massa prat också. Koncentrerar mig bättre med musik i öronen.

Brukar ni lyssna på musik när ni vill vara ostörda?

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Annons:
Tarotstollan
2013-08-23 21:06
#1

Tyvärr, orkar jag inte med musik i öronen några längre stunder så det blir inte ofta numera.
När jag jobbade hade vi radion på non stop mellan 10-15.30 varenda dag
mån-fre P3 i ca 7-8 år!!! Jag var till slut helt vansinnig på detta j….a oväsen, ljudet gick nämligen inte att stänga av!
Så numera avskyr jag all radio musik och det enda jag lyssnar på i större mängd är musik från 60-talet, det är det enda jag inte tröttnat på, än!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pelle Långlös
2013-08-23 21:19
#2

Radio lyssnar jag inte på utan det är bara musik från mp3 som jag lyssnar på. Då slipper jag radion som andra lyssnar på.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[Bettanbop]
2013-08-24 09:10
#3

Jag har så mycket oljud i öronen hela tiden pga tinnitus så jag brukar sätta på musik eller radion för att slippa höra tjutet. Men på jobbet kan jag inte ha något i öronen för där måste jag vara uppmärksam och höra ifall något händer, och konstigt nog hör jag småsaker trotts tinnitus.

Ljuskristallen
2013-08-24 10:43
#4

Får instämma med Tarotstollan att numer orkar jag inte med detta oljudet. Är väl för gammal kan jag tro men dom få gånger jag lyssnar är det enbart indian musik och det skräller säger en del men i mina öron är det ljuva toner.

Tinnitus har jag inte men av nån anledning stressas jag av musik och blir på dåligt humör,annat var det i min ungdom jag som sysslat med musik i många många år så troligen blev det för mycket så jag ledsnade och i dag vill jag inte höra den alls med undantag för indiansk ibland,kanske en gång om året annars vill jag bara ha det tyst omkring och det gäller både tv och radio.

Tänk hur man kan ändras från att ha älskat musik till att mer eller mindre avsky den,skumt 🤔

Wony
2013-08-25 10:03
#5

Jag brukar alltid lyssna på musik eller radio när jag är på jobbet. Antingen musik från mobilen eller mp3spelaren, eller radio. Oftast P1 eller P3.

[Sol69]
2013-08-27 09:16
#6

Jag lyssnar på bandit rock i bilen till och från jobbet. Oftast har jag tv på hemma istället. En bidragande orsak kan vara att jag inte har någon stereo längre den gick sönder och har ej haft råd att köpa någon ny.

Annons:
Upp till toppen
Annons: