Annons:
Etikettallt-och-lite-till
Läst 971 ggr
Wony
8/26/13, 7:02 PM

Rensa och ordna upp

Hur kommer ni igång med städning och utrensning av gamla saker som bara står och skräpar? Mitt arbetsrum (en hörna i sovrummet som är avdelat) är en enda röra, och det gör mig stressad och okoncentrerad, så där behövs det fixas. Men hur kommer man igång? Och hur orkar man hålla fokus på det tills det är rent och prydligt? Jag hittar alltid något annat att göra som är mycket roligare såklart.

Annons:
Tarotstollan
8/26/13, 9:33 PM
#1

Aldrig, verkar det som! Börjar, men sen går jag ifrån och nästa gång städlusten infaller så börjar jag på ett nytt ställe!

Det enda som hjälper mig lite är om jag vet att det skall komma folk hem till mig eller födelsedagen, jul osv när jag vill ha det extra fint!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Sol69]
8/27/13, 9:04 AM
#2

Hur de är svårt att få orken att börja rota i sina gömmor och rensa upp.. Sen kan de ju vara bra att ha 😃

Wony
8/27/13, 9:40 AM
#3

Visst kan saker vara bra att ha, men var ska man ha alla dessa "bra att ha"-grejer? 🤔

Och att komma igång är ju verkligen inte enkelt. Tyvärr kan jag inte använda gäster som ursäkt för arbetshörnan eftersom den är i sovrummet, dit gäster inte går.

Pelle Långlös
8/27/13, 12:35 PM
#4

Har svårt att slänga saker. Men jag blir stressad över att det ligger saker framme med undantag målarsakerna.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Wony
8/27/13, 12:39 PM
#5

#4 Samma här. Har svårt att slänga, men jag märker att när det blir stökigt och saker överallt så blir jag stressad. Det är rätt jobbigt, så det är ju klart att man önskar att man en gång för alla kunde sortera och organisera, och rensa ut sådant man inte behöver.

Pelle Långlös
8/27/13, 12:45 PM
#6

Precis. Det är sjukt jobbigt och mina tvångstankar och handlingar kommer fram som på brev på posten. Jättejobbigt när mina flickor är här och stökar. Bara att bita ihop och städa sen när de åkt hem.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Annons:
Wony
8/27/13, 12:47 PM
#7

Problemet för mig är delvis att jag aldrig kan bestämma mig för hur jag vill ha mina saker. Jag vill liksom hitta den perfekta ordningen, men än har jag inte lyckats.

Pelle Långlös
8/27/13, 12:49 PM
#8

Min perfekta ordning är den där saken först hamnade. Svårt att förklara men så är det.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Ljuskristallen
8/28/13, 6:43 AM
#9

Oj oj oj vet inte om en obotlig pedant bör svara här 😎

Men inga problem alls, det jag vill ha kvar är saker av värde som antikt och sånt men annars inga problem att städa upp och göra snyggt omkring mig.Halvdana prylar har ingen plats alls i mitt hem så sånt ryker omedelbart om jag hittar något.Hittade en rackarns ikea stol på vinden och sånt kan jag inte se så nu är den brasved till vintern 😃

Sen kan man tycka det är jobbigt att åka iväg med skräpet och jag har inget körkort så det löser sex eldnings bara kakelugnar och två öppna spisar och varmt och gott blir det när man slår sönder och får en hel del brasved men plast och liknande sorterar jag jämt.

Städar i stort sett alltid och allt i färg och bokstavsordning,som sagt en obotlig pedant och en person sa en gång att hos dig får man sitta på soffkanten för att inte stöka till ☺️jahapp ja vad svarar man på sånt för det ligger nog en del sanning i det för jag kan inte se en tesked ens ligga kvar i diskhon den har sin prydliga plats tillsammans med övriga bestick så nej inga problem alls,passar det inte in åker det ut 😃

Tarotstollan
8/28/13, 9:57 PM
#10

# 3. Håller med dig! Var skall man förvara alla "kan vara bra saker"?!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Sol69]
8/28/13, 10:00 PM
#11

Får väl skaffa ett slott till slut och förvara alla saker i 😉

Tarotstollan
8/28/13, 10:04 PM
#12

👍😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Wony
8/29/13, 10:22 AM
#13

Eller ett enormt skjul på tomten. Fast det kostar ju pengar. 😛

Annons:
Upp till toppen
Annons: