Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 873 ggr
Pelle Långlös
2013-09-06 17:12

"Finbesök"

Jag är så glad för jag har bjudit hit mina flickor och deras pappa. De kommer om en timme och vi skall äta äppelpaj med vaniljsås och säkert blir det läsk till alla för jag misstänker att exet inte vill ha kaffe så här sent (jag har en timme plus från er svenskar).

Vi skall planera in mitt umgänge med flickorna till årets slut. Anledningen till att jag även bjöd med flickorna (förutom att träffa dom) är att jag tycker de är så pass stora ny och kan vara med och bestämma för det rör ändå dom. Jag vill inte "köra över" dom och bestämma.

Jag har alltid varit lite friare i min uppfostran men inte allt för fritt har det varit som man kan se andra familjer har. Tex så har de fått klättra upp på soffan utan att jag stått bakom som en hönsmamma och oj-a mig för att de skall tippa osv. Kommer de inte upp så är de heller inte mogna att vara där. Det har varit min filosofi.

Så nu har jag lagat pajen och den står på kylning och såsen i kylskåpet osv. Skall just duka fram allt på bordet.

Som vi har på Klubbhuset Pelaren: Veckans bästa på fredagarna innan vi går hem. Detta kommer att bli mitt veckans bästa. Jag är så taggad.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Annons:
[Bettanbop]
2013-09-06 21:05
#1

Så härligt det låter ❤️

Blir lite avensjuk, har inte träffat min flicka sen i februari då hon flyttade till Nya Zeeland 😕

Pelle Långlös
2013-09-06 21:15
#2

Oj så långt. Hoppas du får träffa henne snart.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Ljuskristallen
2013-09-07 04:13
#3

Vad trevligt det låter Ylva,hoppas ni hade det mys mys 😎

Oj Bettan det var inte igår och Nya Zeeland ligger ju inte nästgårds precis men ni har väl kontakt ändå hoppas jag och hoppas ni får ses snart igen 🌺

Pelle Långlös
2013-09-07 10:41
#4

Vi hade det trevligt igår. Vi kom fram till bra saker. PÅ måndag efter barnens skola kommer dom några timmar till mig. Minstingen får stanna längre och äldsta tjejen kortare. Men jag tror inte de hajade vad som hände just då men det gör inget för då blir det inget gräl.

Och sen varannan helg, lör-sön, har jag en också.

Jag körde med att dela ut del likadana lappar varav en hade kryss på. Den som fick krysset fick börja. Detta upprepades en gång till.

Men kan inte dom eller jag just den dagen/helgen så flyttas allt fram en vecka så att tjejen som skulle vara hos mig inte missar något.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Upp till toppen
Annons: