Annons:
Etikettdrömmar
Läst 1209 ggr
frejjali
2013-11-26 11:44

Gifte mig inatt?

Hej alla kloka! ❤️
Jag drömde att jag gifte mig inatt, allt gick väldigt fort och jag tänkte att det var synd eftersom jag inte hann fixa med dukningen själv.
Klänningen var jättefin, 50-talsstuk. Men själva vigseln hoppade jag över, processen gick från att ta på mig klänningen och sminka mig, till att gå in i festlokalen för att äta tårta.

Det var bara det att mannen jag gifte mig med var lite tystlåten och det var som om vi ingick i ett arrangerat bröllop, som om vi inte kände varandra helt och var lite blyga(vilket vi iofs är i verkligheten).

När vi hade ätit tårtan såg jag mitt dumma ex sitta bakom min nyblivna man, och han stirrade på mig med en slags trånsjuk blick, sådär "djup" ni vet? Och jag ville bara gå hem.

Är denna kille jag gifte mig med någon jag bör satsa på, för jag har funderat på det, men mitt ex har gjort att jag har svårt för att lita på folk.
Missar jag det uppenbara budskapet? Jag känner mig väldigt förvirrad och tar gärna emot hjälp! 😃

Annons:
Wony
2013-11-27 06:47
#1

Hmm, låter som en lite udda dröm! Jag skulle säga att oftast så vet man själv vad drömmarna försöker berätta, även om det inte alltid är helt uppenbart vid första anblick. Men frågar du mig så känns det lite som att du försöker lägga ditt ex bakom dig, att du vill komma vidare. Kanske genom att gifta dig, kanske inte. Vad tycker du själv att det känns som? Kan giftermålet i drömmen symbolisera något?

frejjali
2013-12-02 11:37
#2

Tack för ditt svar Wony! Jag tror att det är att jag letar fel och problem innan jag ens gett det nya en chans, pga exet. Känns så fånigt i efterhand att jag inte insett det tidigare :)
Jag tror att giftermålet symboliserar att jag tror att jag alltid måste ge hundra procent om jag ger mig in i något, men det måste jag ju inte. Man får ju faktiskt lov att känna efter innan man ger sig hän till någon, det är det jag glömmer! :)

Wony
2013-12-03 10:23
#3

Det verkar ju som att du har en del tankar och idéer om varför du drömde som du gjorde, och det är alltid en bit på vägen. Sedan om det visar sig att du kanske inte hade helt 100% rätt så lär du ju dig av det också. 🙂

Och det du säger, att man inte måste ge 100% hela tiden är så sant. Många glömmer bort det (jag med, jag är inte mer än mänsklig… 😇) och det kan vara stressande och inte minst jobbigt i längden. Bra att du tänker på det i alla fall! 🙂

Upp till toppen
Annons: