Annons:
Etikettgodmorgon-goddag-godkväll
Läst 717 ggr
[Bettanbop]
2013-11-28 13:59

Julstämning

Hur går det för er? har ni hittat julstämningen och julkänslan?

Själv går det lite trögt, kanske i helgen då ljus stakarna plockas fram och julgardinerna hängs upp 😉

Annons:
[Sol69]
2013-11-28 14:28
#1

Jag har ju fått upp mitt hemma. som ska upp till helgen annars går det inte alls.. charmen som fanns när ungarna var små är borta. Dels så är ungarna stora så de bryr sig inte.- möjligtvis att dottern kanske börjar bry sig snart igen när hon blir några år äldre. Sen har jag ju ingen partner som att dela glädjen med så är ju inte alls hemma i Jul. utan på jobbet och hos släktingar så det känns inte så viktigt att göra fint hemma i år- utan väntar tills någon kan uppskatta det jag gör- 😃

Wony
2013-11-28 15:31
#2

Den börjar så smått att infinna sig, ska börja städa huset lite smått, och har börjar handla hem ingredienser till godis och kakor. Tänker göra en liten omgång ischoklad, och kanske tryfflar, för det såg jag ett recept på som verkar gott. Vi har inga julgardiner, men man kanske skulle ta och sy det. :-)

Carrosh
2013-12-01 11:33
#3

Trots att det redan är första advent så känns det lite för tidigt. Jag är fortfarande inställd på höst, och någon snö har där inte fallit än heller.. Lär nog infinna sig en julkänsla dagarna innan jul skulle jag tro. Ska försöka få till lite julpynt i nästa vecka, kanske får man upp lite julstämning tidigare då :)

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Wony
2013-12-01 12:26
#4

Här blåser det rätt mycket, så det blir en inomhusdag. Perfekt, för jag måste storstäda sovrummet, för det ska ommöbleras där! Ska äntligen sätta upp en garderob och få lite ordning och reda på saker och ting. Härligt, tycker jag!

Siktar på att få upp någon sorts pynt i alla fall.

Rita-S
2013-12-01 21:35
#5

tyvärr inte mycket julstämning här än. Skall till vetten med en kissemisse i morgon.. Hoppas bara jag inte får åka hem utan katt igen..

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Lill-Kisse
2013-12-02 00:22
#6

Det är ingen brådska. Först ska det vara en lång period med advent.

Annons:
Tarotstollan
2013-12-02 03:39
#7

Nej, jag har ingen julstämning alls! Måste nästan ha snö för att kunna komma i julstämning. Det är svårt när det är + 5-8 grader ute och duggregnar!
Så nu går jag bara och plockar lite här och där och försöker sortera in och kasta sådant jag inte skall ha osv. Tiden går så fort och jag har alltid en massa saker att göra till jul som jag undvikit under året att ta tag i, så nu är det dubbelt mycket att göra.
Jag har inte ens putsat fönstren och fått upp mina adventsstjärnor ännu för att jag förtog mig i tvättstugan i fredags och sen var jag dålig i helgen. Hoppas att jag skall kunna och hinna ta dem i morgon (läs i dag) och sen få upp nya rena gardiner också. Jag hoppas att när det kommit upp att jag får lite mera julkänsla då!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Wony
2013-12-02 10:22
#8

Jag fick upp en adventsstake i sovrummet, så där är det lite julstämning. Eller ska man kalla det adventsstämning, månntro?

Hängde även upp några små jultavlor i trappan, men resten av adventspyntet åker upp till helgen, tror jag. Och Sedan åker ju sista julpyntet upp dagen innan jul.

Upp till toppen
Annons: